Spring naar bijdragen

kring/bijbelstudie/club


Aanbevolen berichten

Nu het eind van het seizoen weer nadert zijn mijn mede-jeugdleiders en ik weer aan het nadenken over wat we volgend jaar gaan doen met ons clubwerk.

We hebben het afgelopen jaar Youth Alpha gedraaid en willen nu eigenlijk weer gewoon terug naar een 16+ club. Maar nou is de vraag, wat bied je dan telkens aan qua inhoud. Youth Alpha is allemaal voorgekauwd en je hoeft niet elke twee weken een thema of onderwerp te bedenken, maar dat moeten we dus nu weer wel doen, dus nu is mijn vraag:

Wat behandelen/doen jullie op je club/kring?

behandelen jullie met zn allen een boek, gebruiken jullie bestaand materiaal? Hebben jullie aanraders? Of hele andere goede ideeen? big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Toen ikzelf nog op de jeugdvereniging zat van mijn kerk hadr tweeden we een schema waarbij er elke twee weken door een of twee van de deelnemers een onderwerp werdt voorbereid met een inleiding en daarna een verwerking in groepjes. Kwaliteit was wat wisselend, sommigen stoken er duidelijk meer tijd en energie in dan anderen.

Het heeft als voordeel dat er wat gevraagd wordt van de deelnemers en dat kan de betrokkenheid ten goede komen.

Wel was de inhoud niet altijd even goed en helder gereformeerd en is de balans kwa onderwerpen niet altijd even goed. Praktische onderwerpen over muziek en levenstijl waren populairder dan een theologisch onderwerp als rechtvaardiging.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Praktische onderwerpen over muziek en levenstijl waren populairder dan een theologisch onderwerp als rechtvaardiging.

Mee eens.

Toch kan een onderwerp als bijvoorbeeld zoutend zout (math 5:13) ook erg aanspreken. Belangrijk is dat er interactie is tussen de (in jou geval) jeugleider en de groep.

Informatie over onderwerpen kun je uit de Bijbel halen door stukjes te citeren, te (laten) vergelijken, er vragen over te stellen (laten nadenken) en de koppeling te maken met het dagelijks leven/de praktijk.

Hopelijk klinkt het niet te ingewikkeld knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid