Spring naar bijdragen

Internet; zegen of vloek


Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

Het internet is maar zo goed of zo slecht als de som van de intenties van al haar gebruikers.

Het concept biedt wel veel mogelijkheden om het overleg tussen verschillende sociale lagen te bevorderen en zou eventueel een verdere democratisering van de maatschappij teweeg kunnen brengen. Ik vind het echter wel verontrustend dat het internet, slechts 20 jaar jong, al bijna volledig gecontroleerd wordt door enkele bedrijven. Op deze manier wordt het internet gewoon een nieuwe machtsbron en worden de mogelijkheden ervan op langere termijn waarschijnlijk beperkt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Quote:

Internet staat nog in de kinderschoenen en er valt weinig over te zeggen hoe het gaat uitdraaien. Ik verwacht bijvoorbeeld dat het deze eeuw nog mogelijk is om je hersens direct aan te sluiten op internet.

is wel kafkiaans verbaasd.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is moeilijk voor te stellen hoe internet eruit zal zien in 2099.

Vergeet niet, pas in 1909 vlogen de Wright Brothers in een vliegtuigje van hout en lappen. in 1969 liepen er mensen op de maan! 60 jaar. Nauwelijks voor te stellen.

In 1969 was de totale rekenkracht van alle computers van de NASA bij elkaar minder dan die van jouw huis PC'tje. Misschien zelfs minder dan die van jouw mobieltje. Dat is 40 jaar geleden.

De ruimtevaart is verder niet veel opgeschoten, maar dat komt omdat er niks te halen valt, dus de motivatie was weg. De techniek is andere richtingen in geslagen. Maar hoe het er in 2049 uitziet? geen idee. Ik weet wel dat we dan niet op Mars zullen zitten, en ook niet op de maan. Ik hoop dat we het hier op aarde wat beter maken voor de mensen die er leven, dat lijkt me nuttiger. Internet kan daar bij helpen door kennis en communicatie naar arme gemeenschappen in de 3de wereld te brengen, waardoor men een betere economie krijgt, en daardoor een afname van de bevolkingsgroei. Dit gebeurd al in grote delen van de wereld.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik denk dat het ongeveer 50-50 is. Het kan ten goede en ten slechte worden gebruikt.

En ik maar denken dat je zou zeggen "De vloek is verbroken, voor ons zijn alleen de zegeningen nog over"

Link naar bericht
Deel via andere websites

Inderdaad. God heeft alleen maar zegeningen bedoeld voor de mens. Maar de mens kan wel zelf kiezen om zo te leven dat de mens vloek ontvangt, of de zegen zoals God dat bedoeld heeft. Ik leg altijd de nadruk om de verantwoordelijkheid van de mens en op de goede wil van God.

De mens kan dus zo leven dat deze in alle zegeningen leeft.

Je kan internet zo gebruiken dat je er rust, vrede, blijdschap, gezondheid, voorspoed, vrijheid enz. mee ontvangt of verspreidt, of je kan er de vloek mee ontvangen/verspreiden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid