Spring naar bijdragen

Cue-Action, 147, Fluke, Safety Shot


Aanbevolen berichten

oftewel de helden van het groene doek zijn weer bezig. Ik kijk er eigenlijk maar eens per jaar naar, nu dus. In Sheffield, het WK snooker.

Ronnie O Sullivan, de beste speler ooit, speelt zowel rechts als linkshandig en tovert met de keu. Alleen zijn eigen geest zit hem vaak in de weg (dus niet de meest winnende), want dat is:

Stephen Hendry, 40 jaar, en al 24 jaar pro. Dit jaar weer spelend als vanouds. Heeft soms de uitstraling van een zee-egel, maar ik krijg steeds meer waardering voor zijn stoïcijnse manier van spelen.

John Higgins. Aardige Schot, beetje het uiterlijk van een hobbit, 2 voudig wereldkampioen. Geweldig spel en kan er ook nog bij lachen.

Shaun Murphy, Mark Selby, Stephen Maguire de 'jonge generatie' (tussen haakjes, want die jongens zijn zo goed dat ze vaak op hun 16de pro werden en ook al gauw 10 jaar meedraaien)

De \"oudjes\" Parrot en Davis leveren trouw het kommentaar, de BBC komt elk jaar weer met leuke filmpjes en de spelers produceren elk jaar weer de meest waanzinnige shots.

De enige sport die ik ken waarin een wedstrijd van 8 uur ook 8 uur lang spannend kan zijn. (ze doen zo'n wedstrijd wel in meerdere dagen, je hoeft niet 8 uur voor de tv te hangen.

Juist daarom ook zo'n leuke kijksport, je weet dat het toernooi weken duurt, dus je kijkt gewoon steeds een paar frames wanneer het je uitkomt...

Volgens de BBC is 51% van de kijkers vrouw. Ook veel dames onder de toeschouwers. Ben wel benieuwd, kijken er ook credible dames mee?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 11 months later...

We zijn een jaar verder, dus ik doe weer een nieuwe poging om zieltjes te winnen.

Bekeer u tot de edele snooker sport!

Steve Davis heeft op 52 jarige leeftijd de regerend wereldkampioen John Higgins verslagen en is de oudste speler in 27 jaar die de kwartfinale heeft bereikt.

Aktie, Drama, Spanning, Rare Britse Accenten, en Hazel Irvine , wat wil je nog meer.

snooker_0.jpg


Samengevoegd:

Ik heb trouwens voor een paar euro voor 2 weken een United Kingdom IP adres gehuurd waarmee ik via een VPN verbinding toegang kan krijgen en zo legaal de BBC tv uitzendingen kan ontvangen.....

Speciaal voor Snooker!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

sport is voor neanderthalers, wij begrijpen zoiets niet.

Iets met evolutie.....
knipoog_dicht.gif

Evolutie? Marinus, dit is een christelijk forum hoor! boosrood.gif

Mannen die met lange stokken hun uiterste best doen om dingen in gaten te krijgen, ben ik de enige die sterke vermoedens heeft van een of ander viriliteits-bevestigings-ding?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Evolutie? Marinus, dit is een christelijk forum hoor!
boosrood.gif

Ja, ik weet het, ik zal er voor branden en zo. puh2.gif

Quote:
Mannen die met lange stokken hun uiterste best doen om dingen in gaten te krijgen, ben ik de enige die sterke vermoedens heeft van een of ander viriliteits-bevestigings-ding?

Nee, je bent niet de enige. rofl.gif

Freud zou eea kunnen bevestigen vermoed ik bij zo ongeveer iedere sport waar mannen van houden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

maar het is niet op tv... boosrood.gif Wij hebben digitenne en moeten wel de bagger van TMF en MTV in ons pakket dulden, maar BBC of Eurosport? nooo.gif

Daardoor is het snooker-gevoel wel een beetje weggezakt...

Ik keek altijd graag naar de grote toernooien, maar nu ik ze niet meer kan zien, kom ik erachter dat ik ze blijkbaar ook niet zo mis.

Van de nu nog spelende helden heb ik, denk ik, toch de meeste sympathie voor Ronnie O Sullivan.

Hendry vind ik een eikel. Hij doet me denken aan Sampras en zijnn krijtje heeft nog meer uitstraling/charisma...

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid