Spring naar bijdragen

leugentje of waarheid?


Aanbevolen berichten

heyhey

ik heb n vraagje. ik ben nu een paar maanden christen maar voor die tijd dus niet. nou zat ik maandag met n paar vrienden wat te drinken in n kroegje en eentje die had net n tatoo laten zetten. Zo kwam t gesprek dus daarop en een van de jongens vroeg of ik ook een tattoo had. gelukkig liep er net op dat moment een vriendin van mij langs die me aansprak (hadden elkaar al paar maanden niet gezien), zodat ik geen antwoord hoefde te geven, want ik zou niet weten wat ik moest zeggen.

ik heb namelijk inderdaad n tatoo, heb ik laten zetten voor ik tot geloof kwam. hij staat op mn lies en dat vind ik t lastige eraan. Als ik namelijk ja zou zeggen, dan zou hij absoluut doorvragen, waar wat enzo. En als ik dan zeg dat ie op mn lies staat, weet ik zeker dat ie allerlei toespelingen erop gaat maken enzo, zo zit ie wel in elkaar, maar dat wil ik nie. En in feite is t zijn zaak nie, dus kan ik toch ook gewoon nee zeggen? voor hem heb ik geen tatoo. Want als ik zeg, ja ik heb n tatoo maar t gaat je niet aan waar, dan weet ie ook genoeg en gaat ie alsnog doorvragen enzo.

maar tis wel n leugen infeite, want als ik nee zeg, ik heb dr wel een...

wat denken jullie? ik kom m namelijk vanavond weer tegen en weet eigenlijk zeker dat ie er weer over gaat beginnen... hijs nogal nieuwschierig altijd...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waarom heb je überhaupt problemen met je tatoeage? En ik snap werkelijk het probleem niet. Wat Propje zegt:

- "Ja, ik heb een tatoeage."

- "O? Waar?"

- "Mijn lies."

- "O, oké. Laat 's zien, hahaha."

- "Nee."

Gesprek afgelopen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

de tattoo zelf is niet mn probleem, maar als anderen ernaar vragen... en als dat mensen zijn die genoege nemen met 'ja maar de rest gaat je niets aan' dan vind ik t nie erg, kan ik t zo zeggen... maar zodra ik weet dat mensen door gaan vragen en er allerlei toespelingen opmaken enzo... dan wil ik dat nie, maar wil ook nie liegen..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat zouden ze moeten vragen dan? En waarom heb je een probleem met doorvragen?

En over die toespelingen: welke toespelingen dan? En als ze flauw of seksistisch zijn, kun je toch gewoon zeggen dat je daaraan geen behoefte hebt? Een vriend snapt dat en zal dan stoppen met die opmerkingen, me dunkt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ja, das dus nie zo, dat dat gesprek afgelopen is... hij's nog al n vasthoudend type...

en ik heb geen problemen dr mee dat ik n tatoo heb smile.gif wil er ook een nemen die mn geloof bevestigd zeg maar, dan is dit probleem ook opgelost (A) maarja, tot die tijd gaat t mensen (vooral mannen) geen fluit aan dat ik er een op mn lies heb

Edit:

nou ja, vriend... tis zo'n vriendengroepje weet je wel.. en hij laat altijd wel merken dat ie op n 'losse' manier in mij geinteresseerd is. en normaalgesproken als t n vriend was los van n groepje, dan had ik wel gezegd bekijk t maar, als je toch door blijft vragen terwijl ik het niet wil, maar in n groepje kan je dat niet doen... en de rest is ook niet echt behulpzaam ofzo, maar t zijn verder wel toffe lui.. .ze snappen alleen niet zo dat ik christen ben geworden en me ineens heel anders gedraag enzo, vooral naar jongens toe

Link naar bericht
Deel via andere websites

ja maar jullie kennen mij niet big-smile.gif en tis om n probleem te delen wat ik heb, meer mensen schrijven hier persoonlijke dingen die ze nooit face to face zouden zeggen... mannen hebben nogal snel plaatjes in hun hoofd, zeker als je voor hun neus staat in n kroeg en verteld dat je n tatoo op je lies hebt staan...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gefeliciteerd dat je nu een christen bent!

Ik ben het inderdaad eens met vorige opmerkingen dat het goed is om 'Nee' te kunnen zeggen en dat het dan ook 'Nee' blijft. Het is goed als je grenzen voor jezelf en je omgeving kan stellen en dat je je er ook aan houdt. Als je dat doet, dwing je respect af en zal de ander in de toekomst ook niet meer je grens proberen over te gaan. Als je vaag bent over je grens, weet de ander ook niet waar hij aan toe is en dat je het serieus meent.

Misschien zul je wel een paar keer opnieuw je grens moeten aangeven, maar op een gegeven moment snapt de ander waar hij aan toe is en zal je respecteren.

Als je grenzen aangeeft, zal dat goed zijn voor jezelf en ook voor de ander.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

ja maar jullie kennen mij niet
big-smile.gif
en tis om n probleem te delen wat ik heb, meer mensen schrijven hier persoonlijke dingen die ze nooit face to face zouden zeggen... mannen hebben nogal snel plaatjes in hun hoofd, zeker als je voor hun neus staat in n kroeg en verteld dat je n tatoo op je lies hebt staan...

verbaasd.gif echt?

ik vind het nou niet echt een hele vreemde plaats om een tatoeage te hebben

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als ik het goed heb is het probleem dat vriend in kwestie 'm wil zien en dat jij geen zin hebt om je broek zo'n eind te laten zakken, niewaar? smile.gif

Kan je hem dat niet zeggen, dat je je broek graag aanhoudt en dat alles wat daar onder zit niet voor zijn ogen bestemd is, inclusief tattoo?

Link naar bericht
Deel via andere websites

nou ja, niet laten zien das nie zo'n probleem, ik gooi m n nijdige blik toe en dan is t over, daarin sta ik mn vrouwtje wel. maar hij zal dr op terug blijven komen en woordelijk sta ik zwak tegenover m... hij is heel erg van de speelse opmerkingen en vroeger ging ik daar in mee, speelde ik met m... maar das andes nu.. bij mij... niet bij hem... maar ik wil niet dat dit uitloopt in t hele groepje omdat ik hem ineens hierom ga mijden ofzo...

enne, tis idd geen rare plek, maar dat maakt voor de fantasie van mannen niets uit... borsten zijn ook niet raar, en toch hebben ze dr allerlei beelden bij knipoog_dicht.gif dus t gaat niet om raar, maar om de suggestieve plek

Link naar bericht
Deel via andere websites

Misschien een raar voorbeeld. Lees eens Richteren 16 (vanaf vers 4).

Simson bleef lang volhouden tegen het gezeur, maar toen hij uiteindelijk toegaf, werd het zijn dood.

In het leven kun je vaker te maken krijgen met mensen die vervelend blijven doen in de hoop dat je toegeeft. Maar het is belangrijk te blijven volhouden in waar je voor staat, zodat je niet in een val loopt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
enne, tis idd geen rare plek, maar dat maakt voor de fantasie van mannen niets uit... borsten zijn ook niet raar, en toch hebben ze dr allerlei beelden bij
knipoog_dicht.gif
dus t gaat niet om raar, maar om de suggestieve plek

Ik vind dat jij een achterlijk beeld hebt van mannen en wat mannen denken. Dat er mannen zijn die graag seksistische opmerkingen maken, zal ik niet ontkennen. Maar dat het feit dat jij een tatoeage hebt op je lies of eventueel op je borst 'voor de fantasie van mannen' genoeg is om allerlei geile gedachten te krijgen, is totaal uit de lucht gegrepen. Misschien ligt het meer aan jouw beeld van mannen dat je er moeite mee hebt, dan aan zijn eventuele suggestieve opmerkingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

dus t gaat niet om raar, maar om de suggestieve plek

Het gaat niet om raar, het gaat niet om een (volgens jou) suggestieve plek en het gaat ook niet om wat mannen (geen idee wie je daarbij voor ogen hebt, ik sluit me wat dat betreft aan bij Kurt) voor gedachten hebben.

Het gaat dus alleen maar om jou.

Jij zit in een nieuwe positie ten opzichte van je vrienden. Althans, zo ervaar jij dat.

Als christen vind jij dat je je anders moet gedragen en dus anders reageren op, met name, die ene persoon die graag jouw tattoo wil zien en ook nog eens interesse in jou heeft.

Je wekt bij mij de indruk dat je je ongemakkelijk voelt in deze positie.

Als weldenkend mens zul je echter begrijpen dat het nooit handig is om te liegen.

Geef dus gewoon toe dat je die tattoo hebt (hoewel ik aanneem dat het gesprek waar je op doelde inmiddels is beëindigd en dat deze vraag niet in ieder gesprek aan de orde komt) en ga er niet verder op in dan je wil.

Gewoon een kwestie van je grenzen aangeven. Dat heeft niets te maken met christen zijn of tattoo's hebben.

Zie verder:

Quote:

- "Ja, ik heb een tatoeage."

- "O? Waar?"

- "Mijn lies."

- "O, oké. Laat 's zien, hahaha."

- "Nee."

Gesprek afgelopen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ten eerste, ik ben geen man, maar het is niet totaal uit de lucht gegrepen wat ik zeg... het is een feit dat mannen visueel worden geprikkeld en zich eerder voorstellen hoe een vrouw er naakt uit ziet terwijl vrouwen eerder denken aan de lieve woordjes die hij zegt omdat die emotioneel geprikkeld worden... nee, ik zeg niet iedereen, ik zeg eerder...

waarom wordt er anders zoveel gezegd over die sloggi reclames knipoog_dicht.gif

oh en ik heb t over gedachten die in je opkomen, niet gedachten waar je zelf over doorgaat... t bekende vogeltje wat op je hoofd gaat zitten maar geen nest bouwen mag

en ten tweede heeft het alles met mijn christenzijn te maken, want daarom voel ik me er idd ongemakkelijk bij... als ik geen christen was, had ik dat niet gehad, dan had ik m in geuren en kleuren verteld wat r stond. tchristen zijn heeft dus mijn grenzen idd verlegd

geen idee trouwens hoe je een quote in je stukkie opneemt, maar als weldenkend mens begrijp ik idd dat t niet handig is om te liegen, vandaar dit topic... ik weet ook dat het niet handig is om hem te prikkelen en ik weet dat dat wel gebeurt als ik nie lieg. enals je mn stukjes leest dan weet je dat dit gesprek niet afgelopen is en dat hij er op terug zal komen...

dus ja, ik geef toe... grenzen aangeven vind ik moeilijk, zeker omdat ze voor mezelf ook nieuw zijn en blijkbaar nog met mn ouwe ik op mn nek zit. misschien jullie niet, maar ik wel. en daarom had ik dit topic geopend om te vragen wat jullie vinden... liegen maar daardoor veilig zijn, of de waarheid spreken en daarmee mezelf kwetsbaar maken omdat het een zwak van me is (geweest... ben t aan t afleren) om met hem woordelijk te spelen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zou inderdaad proberen je niet zo druk te maken over wat de ander kan denken. Sowieso zou ik proberen niet al te moeilijk te doen over het voorval en over die persoon.

Goed van je trouwens dat je het hier ter sprake brengt en dat je wil proberen het goede te doen!

Ik ben het met je eens dat de wereld er ineens heel anders uit ziet vanaf dat je christen bent geworden. De wereld is nog wel hetzelfde, maar alles heeft ineens heel andere consequenties.

Inderdaad zal het in de toekomst steeds makkelijker gaan als je Jezus blijft volgen, met Hem spreekt en de Bijbel leest. Je zal steeds sterker worden in je geloof en in situaties die je tegenkomt smile.gif

(Als je een quote wil doen, kan je bij de reactie van een ander rechtsboven op de aanhalingstekens klikken.)

In Jozua 2 staat trouwens wel een voorbeeld waar iemand liegt en waarbij het volgens mij geoorloofd is.

3 De koning van Jericho zond daarop een boodschap aan Rachab: Lever de mannen uit, die tot u zijn gekomen, die uw huis binnengegaan zijn, want zij zijn gekomen om het gehele land te verkennen. 4 Maar de vrouw had de beide mannen genomen en hen verborgen, en zij zeide: Zeker, die mannen zijn tot mij gekomen, maar ik wist niet, vanwaar zij waren. 5 Toen de poort bij het invallen van de duisternis gesloten zou worden, zijn die mannen weggegaan; ik weet niet, waarheen die mannen gegaan zijn. Jaagt hen snel achterna, voorzeker zult gij hen inhalen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Graag gedaan smile.gif

Ik heb het ook ooit afgekeken van andere mensen die de Bijbel goed kenden. Toen dacht ik ook: ik zou willen dat ik de Bijbel zo goed zou kennen smile.gif

In Jozua 1:8 en psalm 1 staat ook dat het een zegen voor je zal zijn als je altijd in Gods woord verblijft smile.gif

Succes in het maken van je keuzen over die tattoo enzo.

Link naar bericht
Deel via andere websites

big-smile.gif thnx, jozua 1:8 is n toffe smile.gif

heb je nog n tactiek voor me hoe je t beste de bijbel leert kennen? (ja, lezen, maar hoe...? Ben nu begonne van kaft tot kaft te lezen)

oh btw, afgelopen weekend die gast weer gezien en hij vroeg idd naar die tattoo zoals ik al dact. Heb t antwoord afgewend door te zeggen dat ik erover denk n tattoo te nemen smile.gif Hij ging gewoon serieus mee zitten denken, dus da was wel cool big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid