Spring naar bijdragen

Openbaringen


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

Wat denken jullie? Hoe dicht zitten we bij het begin van de eindtijd? Of zitten we er al in?

Bijvoorbeeld:

Vlak voor de 2e wereldoorlog was een grote economische crisis waardoor het een ideale tijd was voor Hitler om als grote dictator op te staan. Nu is er ook een economische crisis. Zal de anti-christ dan ook binnenkort opstaan?

Discuss,

Link naar bericht
Deel via andere websites

De eindtijd is begonnen sinds de opstanding van Jezus Christus.

Iedereen die anti-Christus is of anti-christenen, is tegen de zalving. 'Christus' betekent 'zalving'. De zalving vertegenwoordigt de kracht van God.

1 Joh 2,18

Kinderen, het is de laatste ure; en gelijk gij gehoord hebt, dat er een antichrist komt, zijn er nu ook vele antichristen opgestaan, en daaraan onderkennen wij, dat het de laatste ure is.

1 Joh 2,22

Wie is de leugenaar dan wie loochent, dat Jezus de Christus is? Dit is de antichrist, die de Vader en de Zoon loochent.

1 Joh 4,3

en iedere geest, die Jezus niet belijdt, is niet uit God. En dit is de geest van de antichrist, waarvan gij gehoord hebt, dat hij komen zal, en hij is nu reeds in de wereld.

2 Joh 1,7

Want er zijn vele misleiders uitgegaan in de wereld, die de komst van Jezus Christus in het vlees niet belijden. Dit is de misleider en de antichrist.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat je de antichrist niet moet zien als een persoon, maar als een groep mensen die zich helemaal tegen het christendom aangooien.

Voor de rest ben ik het best wel met Barbapapa eens, we leven na de opstanding in de eindtijd. En in 2000 jaar, zijn er vele situaties geweest lijkt me, die wel is het teken van de eindtijd hadden kunnen zijn, maar die het niet waren..

Who knows..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik denk dat je de antichrist niet moet zien als een persoon, maar als een groep mensen die zich helemaal tegen het christendom aangooien.

Waarom is anti-christelijk perse slecht? Ik heb ook zo'n fase gehad voor ik me realiseerde dat het geen donder uitmaakt of je gelovig bent of niet. Het christendom heft zo zijn manco's en dus ook zo zijn tegenstanders.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Waarom is anti-christelijk perse slecht? Ik heb ook zo'n fase gehad voor ik me realiseerde dat het geen donder uitmaakt of je gelovig bent of niet. Het christendom heft zo zijn manco's en dus ook zo zijn tegenstanders.

Waar schrijf ik dat dan? knipoog_dicht.gif

Ik bedoelde dat de antichrist die in openbaringen enzo staat, dat je die niet moet zien als 1 persoon smile.gif

Niet dat de antichrist slecht is.

Daar oordeel ik niet over knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sinds het Pinksterfeest, waarin de Kerk geopenbaard werd, bevinden we ons in de Eindtijd, de tijd van genade, waarin het Koninkrijk in ons midden is. Wanneer het Laatste Oordeel zal plaatsvinden weet niemand, zelfs de Zoon niet, dus daarover speculeren heeft totaal geen zin. Alle mooie "bijbelse" berekeningen en beredeneringen ten spijt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid