Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Ik dacht dat het Vaticaan de EU over het algemeen wel lief vond. Die Europese grondwet daarintegen...

Vaticaan fel tegen nieuwe Europese grondwet

De inkt van de nieuwe Europese grondwet is nog niet droog, of het Vaticaan heeft de nieuwe wetgeving al verworpen.

Antichristelijk

Volgens het Vaticaan gaat de constitutie gebukt onder antichristelijke vooroordelen en culturele kortzichtigheid. Kardinaal Giovanni Lajolo, de 'minister van Buitenlandse Zaken' van Vaticaanstad, betreurde in de krant La Stampa het ontbreken van een verwijzing naar de christelijke wortels van Europa.

Lobby

Het Vaticaan heeft lang gelobbyd voor een verwijzing naar het christendom in de inleiding van de grondwet.

(RTL Nieuws.nl, 10 oktober 2004)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sorry Mackie, hier heb ik overheen gekeken. knipoog_dicht.gif

Officieel gezien houdt het Vaticaan zich zoveel mogelijk buiten de politiek. Wel moedigt men natuurlijk alle pogingen die mensen bij elkaar brengt aan in het algemeen.

Off the record zal het Vaticaan denk ik vooral kritisch (doch opbouwend) zijn richting de EU, omdat het maar al te vaak tot een voertuig verwordt van seculiere Babylonische torenbouw. knipoog_dicht.gif

Maar je ziet de moeilijkheid al, die je ook in je eigen leven vast tegenkomt; een houding aannemen tegen iets dat goed of slecht is, is vrij simpel. Maar een houding aannemen tegen iets wat een mix vn die zaken is, dat vraagt een stuk genuanceerdere aanpak. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid