mackie 0 Geplaatst 13 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 13 februari 2009 Hallo allemaal, weten hoe jullie hoe het Vaticaan tegenover de Europese Unie staat? En wat het standpunt van het Vaticaan tegenover de (afgewezen) grondwet van 2004 was? Weten jullie misschien wat websites die hier over gaan? Alvast bedankt! gr. mackie Link naar bericht Deel via andere websites
Michiel 14 Geplaatst 13 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 13 februari 2009 Is het Vaticaan niet een stadstaat, die geen politieke status heeft? Link naar bericht Deel via andere websites
mackie 0 Geplaatst 15 februari 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 februari 2009 Nouja, heeft wel politieke status, maar ik doelde meer op de Rooms-katholieke kerk. Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 16 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2009 Ik dacht dat het Vaticaan de EU over het algemeen wel lief vond. Die Europese grondwet daarintegen... Vaticaan fel tegen nieuwe Europese grondwet De inkt van de nieuwe Europese grondwet is nog niet droog, of het Vaticaan heeft de nieuwe wetgeving al verworpen. Antichristelijk Volgens het Vaticaan gaat de constitutie gebukt onder antichristelijke vooroordelen en culturele kortzichtigheid. Kardinaal Giovanni Lajolo, de 'minister van Buitenlandse Zaken' van Vaticaanstad, betreurde in de krant La Stampa het ontbreken van een verwijzing naar de christelijke wortels van Europa. Lobby Het Vaticaan heeft lang gelobbyd voor een verwijzing naar het christendom in de inleiding van de grondwet. (RTL Nieuws.nl, 10 oktober 2004) Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 16 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2009 Sorry Mackie, hier heb ik overheen gekeken. Officieel gezien houdt het Vaticaan zich zoveel mogelijk buiten de politiek. Wel moedigt men natuurlijk alle pogingen die mensen bij elkaar brengt aan in het algemeen. Off the record zal het Vaticaan denk ik vooral kritisch (doch opbouwend) zijn richting de EU, omdat het maar al te vaak tot een voertuig verwordt van seculiere Babylonische torenbouw. Maar je ziet de moeilijkheid al, die je ook in je eigen leven vast tegenkomt; een houding aannemen tegen iets dat goed of slecht is, is vrij simpel. Maar een houding aannemen tegen iets wat een mix vn die zaken is, dat vraagt een stuk genuanceerdere aanpak. Link naar bericht Deel via andere websites
mackie 0 Geplaatst 17 februari 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 februari 2009 @Pius_XII, ik wilde misschien mijn onderzoek daarover doen. Iets over de verhoudingen tussen het Vaticaan en de E.U. Wat bedoel je trouwens met seculiere Babylonische torenbouw? gr. mackie Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten