Spring naar bijdragen

Moslimterrorisme?


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

Hallo,

Ik ben momenteel bezig met een werk ivm moslimterrorisme en vroeg me enkele dingen af.

Wat is moslimterrorisme eigenlijk? Wat is het verschil tussen oorlog en terrorisme?

Wat is jullie mening over het terrorisme? Zien jullie ev. motieven?

Ik heb dit soort vragen ook al gesteld op islamitische forums maar wou toch ook eens de christelijke kant horen.

Alvast bedankt,

Somu

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hallo,

Ik ben momenteel bezig met een werk ivm moslimterrorisme en vroeg me enkele dingen af.

Wat is moslimterrorisme eigenlijk? Wat is het verschil tussen oorlog en terrorisme?

Wat is jullie mening over het terrorisme? Zien jullie ev. motieven?

Ik heb dit soort vragen ook al gesteld op islamitische forums maar wou toch ook eens de christelijke kant horen.

Alvast bedankt,

Somu

Terrorisme = Door middel van angst je doeleinden behalen.

Moslims = Mensen die in die Islam geloven.

Moslimterrorisme = Door middel van angst islamitische doeleinden behalen.

Veel duidelijker kan ik het niet voor je maken.

Volgensmij is er binnen oude/conventionele oorlogen nog iets van wederzijdse eer, generaals die elkaar van te voren nog begroeten, evt succes wensen of elkaar na het overgeven humaan behandelen. Niet elke oorlog is zo natuurlijk, en de jan lul op het strijdveld merkt er denk ik ook weinig van.

Ik vind terrorisme laf, omdat je de publieke opinie erbij haalt om je doeleinden te behalen. Want meestal zijn dat lui die zich onder burgers schuilen en represailles tegen jou zouden dan ook niet humaan en niet eerlijk zijn. Het maakt het verhaal een stuk complexer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Even kijken: terrorisme is een tamelijk subjectief begrip denk ik, maar in de naam verweven is het iig iets wat een groep mensen angst moet aanjagen. Meestal door iets opzienbarends gruwelijks te flikken. Dat maakt dat wat terrorisme kan zijn weer vrij ruim. Maar goed een toekomstloos stuk tuig wat zichzelf opblaast in de metro is iig geen vrijheidsstrijder

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid