Gast Anon_phpbb Geplaatst 1 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2009 Hallo, Ik ben momenteel bezig met een werk ivm moslimterrorisme en vroeg me enkele dingen af. Wat is moslimterrorisme eigenlijk? Wat is het verschil tussen oorlog en terrorisme? Wat is jullie mening over het terrorisme? Zien jullie ev. motieven? Ik heb dit soort vragen ook al gesteld op islamitische forums maar wou toch ook eens de christelijke kant horen. Alvast bedankt, Somu Link naar bericht Deel via andere websites
Ol Moth 0 Geplaatst 1 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2009 Quote: Op zondag 01 februari 2009 15:36:10 schreef Somu het volgende: Hallo, Ik ben momenteel bezig met een werk ivm moslimterrorisme en vroeg me enkele dingen af. Wat is moslimterrorisme eigenlijk? Wat is het verschil tussen oorlog en terrorisme? Wat is jullie mening over het terrorisme? Zien jullie ev. motieven? Ik heb dit soort vragen ook al gesteld op islamitische forums maar wou toch ook eens de christelijke kant horen. Alvast bedankt, Somu Terrorisme = Door middel van angst je doeleinden behalen. Moslims = Mensen die in die Islam geloven. Moslimterrorisme = Door middel van angst islamitische doeleinden behalen. Veel duidelijker kan ik het niet voor je maken. Volgensmij is er binnen oude/conventionele oorlogen nog iets van wederzijdse eer, generaals die elkaar van te voren nog begroeten, evt succes wensen of elkaar na het overgeven humaan behandelen. Niet elke oorlog is zo natuurlijk, en de jan lul op het strijdveld merkt er denk ik ook weinig van. Ik vind terrorisme laf, omdat je de publieke opinie erbij haalt om je doeleinden te behalen. Want meestal zijn dat lui die zich onder burgers schuilen en represailles tegen jou zouden dan ook niet humaan en niet eerlijk zijn. Het maakt het verhaal een stuk complexer. Link naar bericht Deel via andere websites
MarinusCopy 0 Geplaatst 1 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2009 Even kijken: terrorisme is een tamelijk subjectief begrip denk ik, maar in de naam verweven is het iig iets wat een groep mensen angst moet aanjagen. Meestal door iets opzienbarends gruwelijks te flikken. Dat maakt dat wat terrorisme kan zijn weer vrij ruim. Maar goed een toekomstloos stuk tuig wat zichzelf opblaast in de metro is iig geen vrijheidsstrijder Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 1 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2009 terrorisme zou je kunnen vergelijken met een guerrilla-oorlog. Alleen heeft het eerste zondermeer een negatieve connotatie terwijl dat bij het tweede niet zo hoeft te zijn. In de meeste gevallen die mij ter ore komen vindt ik Moslimterroristen precies dat. Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 1 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2009 Ja, misschien kunnen sommige acties van de Nederlandse opstandelingen tegen de Spaanse overheerser ook wel als terrorisme worden bestempeld Link naar bericht Deel via andere websites
MarinusCopy 0 Geplaatst 1 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2009 Quote: Op zondag 01 februari 2009 16:31:39 schreef Pius_XII het volgende: In de meeste gevallen die mij ter ore komen vindt ik Moslimterroristen precies dat. precies wat? Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 1 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2009 Quote: Op zondag 01 februari 2009 16:37:01 schreef MarinusCopy het volgende: precies wat? Moslim-Terroristen. Link naar bericht Deel via andere websites
MarinusCopy 0 Geplaatst 1 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2009 Ah duidelijk. Was het al, maar ik las het hardnekkig anders, zeg maar. Op een niet zo duidelijke manier dus. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 2 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 2 februari 2009 - Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 7 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2009 Quote: ik zie motieven. Welke? Kan je voorbeelden geven? Samengevoegd: Quote: Op maandag 02 februari 2009 01:06:11 schreef Cornelius van Wijck het volgende: - ? Link naar bericht Deel via andere websites
Aviator 0 Geplaatst 8 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2009 Admod note: off topic post verwijderd Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten