Spring naar bijdragen

Interrailen


Aanbevolen berichten

Komende zomer wil ik waarschijnlijk gaan interrailen.

Even in het kort: Dat is Europa door met de trein. Je koopt dan een treinkaartje die geldig is binnen 30 landen in europa, Noorwegen tot Griekenland ongeveer. In sommige landen betaal je voor wat luxere treinen nog een kleine toeslag erbij, maar zo kan je dus in 3a4 weken tijd eengroot deel van Europa zien.

Zijn er hier mensen die dit al eerder gdaan hebben? Hoe vond je het, en heb je tips?

Link naar bericht
Deel via andere websites

party.gif

Ja, afgelopen zomer heb ik het gedaan. Was geweldig, we zijn in Italië, Griekenland, Macedonië, Servië en Bosnië geweest, en daar hebben we 22 dagen over gedaan. Het is zo goed bevallen, dat ik komende zomer weer van plan ben om te gaan.

Ik kan je in ieder geval aanraden om niet een groot deel van Europa te bezoeken, maar gewoon een bepaalde regio.

Het is toch wel vermoeiend om zoveel steden in vrij korte tijd te bezoeken, en je hebt een goed excuus om nog een keer te gaan puh2.gif

Verder is het slim om ongeveer te berekenen hoeveel geld je uit wilt geven hebt, en aan de hand daarvan een dagelijks budget te maken.

Als je vragen hebt, stel je ze maar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Top! een lotgenoot smile.gif

Ben inderdaad een beetje op zoek naar info, want het wordt voor ons de eerste keer (mn vriendin en ik).

We willen wel veel zien, In ieder geval Berlijn willen we een dag of 2 zijn en zo nog een paar steden, niet elke dag 15 uur in de trein puh2.gif

Wat waren je hoogtepunten op die reis?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoogtepunten waren Florence, Rome en Sarajevo en Ohrid. De mensen in Macedonië waren enorm gastvrij en vriendelijk.

Verder het ontmoeten van backpackers van over de hele wereld, en dan met name in de minder toeristische landen, daar komen toch de leukste mensen.

Het leuke van interrailen is dat je heel veel ziet, maar na 22 dagen steden kijken heb je het ook wel een beetje gehad. Het is beter om niet in 22 dagen heel Europa te willen zien. Elke dag 15 uur in de trein is inderdaad niet aan te raden, hoewel ik vrij goed geslapen heb in verschillende nachttreinen. Daarmee bespaar je ook nog op hostels.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wij hadden vooraf het een en ander geboekt via hostelworld, maar dan heb je geloof ik wel een creditcard nodig. In elke grote stad zijn wel hostels, meestal goed betaalbaar. In Rome zat ik voor 25 euro, inclusief ontbijt en dinner, in Skopje voor 15 euro inclusief ontbijt.

Nachttreinen zijn niet zo duur, ik zag ergens dat je op het traject Thessaloniki-Istanbul 25 euro moet bijbetalen, en dan zit je 32 uur in de trein.

Voor verschillende trajecten moet je ook verplicht reserveren; ik heb bijna alles gereserveerd, maar dat was achteraf gezien totaal niet nodig geweest. In de treinreiswinkel heb ik mijn kaart gekocht, en ook gelijk gereserveerd.

Met link kun je internationale trajecten plannen.

Hoeland ben je van plan te gaan?

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid