Spring naar bijdragen

Hoe een lauwe protestant paaps werd


Aanbevolen berichten

Dank je wel knipoog_dicht.gif....Ik ervaarde echt iets dat leek o verliefdheid, maar ook iets dat ik niet anders kon...mijn protestantse huisgenoten begrijpen het nog niet altijd en stellen veel vragen, maar goed

over sommige dingen is mijn feitenkennis nog aardig gering..Maria , de Eucharistie en de doop zijn dingen die mij overtuigd hebben...er ging een heel lang proces aan vooraf wat jaren heeft geduurd, maar ik kon de verleiding niet meer verstaan widegrin.gif

mijn oma vind het wel moeilijk, zij is duidelijk wat calvinistischer gericht, en haar kleinzoon gaat naar de Paapse Mis. Ik ben zoiezo de enige in de familie die de voorliefde voor theologie, zoals mijn opa(een baptistenpredikant) die ook had. Ze vind het daarom jammer dat ik katholiek word....

Mijn opa was een man die gek was op Spurgeon en Bunyan. Ik denk dat Harm-Jan en Machiavelli die namen wel kennen. In de gereformeerde gezindte worden die nog veel gelezen. Spurgeon was dan wel een baptist, maar ook een calvinist. In Engeland heb je bijvoorbeeld de Old Baptist Union(waar ik lid van was) en de Strict Baptists. Wat we in Nederland tegenwoordig baptistisch noemen zijn vaak kerken die evangelisch zijn maar niet charismatisch is mijn ervaring...Maar misschien heb ik er ook niet genoeg kijk op om zo iets te zeggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dank je wel
knipoog_dicht.gif
....Ik ervaarde echt iets dat leek o verliefdheid, maar ook iets dat ik niet anders kon...mijn protestantse huisgenoten begrijpen het nog niet altijd en stellen veel vragen, maar goed

over sommige dingen is mijn feitenkennis nog aardig gering..Maria , de Eucharistie en de doop zijn dingen die mij overtuigd hebben...er ging een heel lang proces aan vooraf wat jaren heeft geduurd, maar ik kon de verleiding niet meer verstaan
widegrin.gif

mijn oma vind het wel moeilijk, zij is duidelijk wat calvinistischer gericht, en haar kleinzoon gaat naar de Paapse Mis. Ik ben zoiezo de enige in de familie die de voorliefde voor theologie, zoals mijn opa(een baptistenpredikant) die ook had. Ze vind het daarom jammer dat ik katholiek word....

Jammer dat jij de enige (nog levende) in de familie bent, die zo'n theologische voorliefde heeft. Aan iemand die dat ook heeft, zou je het denk ik - met heel wat geduld en waarschijnlijk uren kletsen en leesvoer uitwisselen - best wel duidelijk kunnen maken waarom je katholiek wordt. Tenminste, ik zie hier op het forum gebeuren, dat al dat 'geboom' erover een grote invloed heeft op de protestantse zienswijze op het katholicisme (bij sommige users uitmondend in het besluit zelf katholiek te worden, bij vele anderen in veel meer begrip voor hun katholieke broeders en zusters in de Heer).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Tenminste, ik zie hier op het forum gebeuren, dat al dat 'geboom' erover een grote invloed heeft op de protestantse zienswijze op het katholicisme (bij sommige users uitmondend in het besluit zelf katholiek te worden, bij vele anderen in veel meer begrip voor hun katholieke broeders en zusters in de Heer).

En dat is wederzijds. Een aantal Roomschen krijgt door dit forum ook meer begrip voor hun arme, dwalende, kettersche broeders en zusters... widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

En dat is wederzijds.

Quote:

yes.gif

Alleen gaat dat niet op voor iedere niet-katholiek. Maar ik wil hier P(er) S(é) geen namen noemen... widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid