Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 70
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Oh, ik vind dat Marinus wel punten aandraagt waar je tenminste even inhoudelijk op in zou kunnen gaan. Da's hier de gewoonte, en ik vind dat lang niet zo'n slechte.

En niet letten op Cornelius, dat doet hier even alsof het echt diaken is in een echt bestaande kerk (wat was het weer, het moors katholicisme of zoiets?) en dat denkt dat hij alles mag zeggen. boosrood.gif

(Heb trouwens geen specifiek college over Gilgamesj ofzo, maar heb dit semester wel een vak pentateuch waarin dat epos aangehaald werd, en bij Hebreeuws hebben we een paar jaar geleden dat hele vloedverhaal vertaald en daar is Gilgamesj ook wel eventjes genoemd. Maar meer dan die paar verwijzingen weet ik er dus niet over, en ik heb eigenlijk noch de tijd, noch de goesting om er meer over te lezen momenteel.)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weet wat hier de gewoonte is maar ik heb dit al zo vaak meegemaakt.

Vaak als ik iets post word ik op elk woord neergehaald door de eerste beste atheïst,volgens mij is dit een hobby van ze?

Ik heb dit topic duidelijk niet gestart om zo een discussie aan te gaan en ga dit ook niet doen.

Ik had een vraag over de gelijkenis met noach en gilgamesh.

Niet over het bestaan of niet van de ark van noach.

Ik heb geen zin om telkens mijn geloof te verdedigen tot aan de grond beginselen.

Ik snap niet echt dat jullie aan nemen dat iedereen deze discussie aan wil gaan.

Ik weet hoe dat zal eindigen en daarom ga ik dit niet doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mja, fair is fair, jij bent degene die begon over 'de beweringen van de atheïsten' enzo. Alsof atheïst zijn en vragen stellen bij het ontstaan van Bijbelverhalen op een of andere manier samenhangen. Ik kan het Marinus (of een andere atheïst) niet kwalijk nemen als ze daar zo hun bedenkingen bij hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik weet wat hier de gewoonte is maar ik heb dit al zo vaak meegemaakt.

Vaak als ik iets post word ik op elk woord neergehaald door de eerste beste atheïst,volgens mij is dit een hobby van ze?

Wellicht laat je je wel vaker generaliserend uit over atheisten? Voor je informatie: ik ben technisch gezien een apatheist, maar jij mag me gewoon atheist noemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Casper, broeder in Christus, mag ik je echt
dringend
aanraden met iets meer terughoudendheid te reageren? Echt, voor de liefde van God en je eigen plezier, doe dit nou niet.
flower.gif

Maar geef toe: niemand kan zo elegant schuimbekken als ik.....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sorrie cornelius maar ik vind het niet leuk om telkens in een discussie gelokt te worden over mijn geloof.

Ik zocht werkelijk naar een antwoord op deze vraag en heb daarom dit topic geopend.

Om te zien dat slechts naar een paar posts het verziekt word op de zelfde manier als altijd.

ik heb al vaak genoeg sorrie gezegt en ben er achter gekomen dat ik dit probleem niet uitlok.

Ik vind dat ik hierin niet onredelijk ben.

Jullie jammer genoeg wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

je zegt het nou wel zo sarcastisch maar volgens mij ben je daar niet vies van

Even kijken, ik kan hier met geen mogelijkheid een zinnige reactie op geven, maar mezelf kennende ga ik het toch proberen. Als apatheist zijnde ontken ik het bestaan van (een) god(en) niet, maar concludeer uit de wereld om me heen dat er geen god is die om de mensheid geeft. Hieruit volgt ook de gedachte dat het een eventuele god niet interesseert of je in hem/haar/het gelooft. Er is dus ook geen hel en zelfs al was die er, dan nog geloof ik niet dat mensen een ziel bezitten die eeuwig kan branden oid. Dus nu ja: ik ben hier niet om zieltjes te winnen.

En de subjectieve beleving dat ik je dwarszit: dat zou kunnen, maar dat komt dan vast ergens vandaan denk je ook niet?

OK BOT dus

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

kan dit niet op slot?

nope, alleen het topic over iets heel persoonlijks gaat willen we zo'n verzoek nog wel is inwilligen.

Admod note: Ik wil een ieder nadrukkelijk verzoeken gewoon bij het onderwerp te blijven, niet meer op de man te spelen en vooral geen posts te maken die op de man zijn gericht. Als jullie hier mee doorgaan zal dit topic gesloten worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid