Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Quote:

[...]

Hij was toch echt lid van de Rooms-Katholieke Kerk. En ik hoop van harte voor hem, dat hij het nu nog is
smile.gif

Ja oke, op die manier. Eens Rooms-Katholiek, altijd Rooms-Katholiekwidegrin.gif.

Ze hebben op Trente overigens niet zulke lieve dingen gezegd over zaken die hij leerde. cry.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Ja oke, op die manier. Eens Rooms-Katholiek, altijd Rooms-Katholiek
widegrin.gif
.

Indeed yes.gif

Quote:
Ze hebben op Trente overigens niet zulke lieve dingen gezegd over zaken die hij leerde.
cry.gif

Daarom zeg ik: ik hoop van harte voor hem dat hij nog steeds RK is! (dat meen ik overigens serieus, ik hoop werkelijk dat ik hem op 1 november j.l. ook geëerd heb, maar juist vanwege Trente en dat hij daar vanaf wist, vrees ik her ergste)


Samengevoegd:

Enfin, dit wordt wel ver-schrik-ke-lijk offtopic. Dus BOT maar weer en over 'eens RK, altijd RK' kan naar believen een topic geopend worden smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 years later...

Ik vind dat ik hierop moet reageren.

Mijn vriend heeft ook de stempel autistisch gekregen. Mocht hij het me niet gezegd hebben, ik had het niet geweten. Je merkt het niet aan hem, vind ik. Ik wil hier even op reageren doordat ik beetje gechoqueerd ben door die ene post van een persoon die verteld over zijn/haar autistische ex. Het geeft een zeer vertekend beeld.

Het hangt natuurlijk allemaal af van da graad van je autisme. Maar ik hoef dus niet nooit mijn zin te laten vallen. Als wij ergens niet mee eens zijn, dan is dat bespreekbaar, het is niet dat hij zijn willetje wil doordrijven. Wij vullen elkaar goed aan, ik leer hem beter kennen waardoor ik het misschien beter opmerk.

Het is wel zo dat hij heel snel vermoeid is als we een hele dag samenzijn, maar ik weet daarvan, dus ik begrijp hem daarin volkomen. Dus als hij daardoor minders spraakzaam is, of even in niks zin heeft, dan weet ik dat het komt door zijn autisme, en niet doordat het saai is bij mij.

Net zoals in elke relatie ga je een steun voor de ander moeten zijn. Er zijn van die momenten dat ik het even zelf in handen moet nemen, maar op andere momenten is hij dan de persoon waar ik kan op terugvallen. Ik heb helemaal geen problemen met zijn autisme.

Hoe het er nu voorstaat, zie ik er helemaal niet tegenop om met hem verder te gaan. Ieder mens heeft zijn gebreken, dus omwille van die stempel die hij kreeg, laat ik hem niet vallen hoor :)

Dus @ Koekje11, het hangt allemaal af van welke graad van autisme je hebt. Mocht je een hele hoge graad hebben, dan denk ik wil dat het zwaar voor de ander kan zijn, maar ik zou er nooit mijn vriend voor laten :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Met alle 'stoornissen' is het zo dat je van elkaar moet leren welke gedragingen ontstaan door de 'stoornis' en welke niet. Dan kun je begrip voor elkaar opbrengen. Mijn vriend en ik hebben allebei adhd, en er ontstaan wel eens situaties die gewoon vooral ontstaan door de adhd, die niets te maken hebben met onwil/negativiteit.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid