Spring naar bijdragen

jezus gestorven Door onze zonden


Aanbevolen berichten

Hij is voor onze zonden gestorven, maar wij als zondaren hebben Hem gedood. Zonden an sich kunnen niemand vermoorden, als je terug redeneert naar Adam en Eva:

1. Adam en Eva vielen in zonde en sleepten daar de hele mensheid in mee. (Erfzonde)

2. Wij zijn persoonlijk medeverantwoordelijk voor die zonde, vooral omdat wij door de erfzonde ook zelf zondigen en het oordeel groter maken (erfschuld).

3. Jezus Christus is gestorven om de Weg naar God te openen voor de mensen die in Hem geloven (gestorven voor onze zonden)

4. Jezus Christus is gedood door bepaalde mensen, Hij stierf echter voor de gelovigen voor de zonden. Wat dat betreft werd hij ook door onze zonden 'gedood'.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waren wij zondeloos, dan was ie niet eens geboren knipoog_dicht.gif Vanaf het moement dat ie geboren was stond ook vast dat hij zou sterven, want hij ws volledig mens. De manier waarop, daar kunnen we over nadenken. En heel sec beschouwd is ie veroordeeld op basis van wat vage beschuldigingen, met als onderliggende reden dat de mensen die de leer bewaakten het niet eens waren met zijn visie op God en geloof. En ach, als ik dan weer hoor dat gelovigen met elkaar slaags zijn geraakt, dan is er nog niet veel veranderd, nog steeds gekissebis over wat de juiste leer is en hoe je je daar aan moet houden en elkaar het licht in de ogen niet gunnen.

Persoonlijk hou ik me weinig bezig met de dood van Jezus, ik vind het inspirerender te kijken naar wat hij leerde bij zijn leven en k ijken hoe ik dat kan waar maken in mijn eigen leven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

...veroordeeld op basis van wat vage beschuldigingen, met als onderliggende reden dat de mensen die de leer bewaakten het niet eens waren met zijn visie op God en geloof.

Hij ís God, en als ze dat niet erkenden bewaarden ze óók niet juist de leer. puh2.gif

Quote:
En ach, als ik dan weer hoor dat gelovigen met elkaar slaags zijn geraakt, dan is er nog niet veel veranderd, nog steeds gekissebis over wat de juiste leer is en hoe je je daar aan moet houden en elkaar het licht in de ogen niet gunnen.

Ja, twisten die onontkoombaar zijn als Hij niet God was, dat is een beetje het punt. knipoog_dicht.gif

Kijk, wat jij hier een beetje zegt, is wat je Protestanten ook vaak hoort zeggen: Jezus' boodschap is duidelijk, staat duidelijk in de Bijbel enzo, en al dat geruzie is onnodig en mensenwerk. Ik zeg, uitgaande van jouw visie, is ruzie onvermijdelijk en onontkoombaar. In het katholicisme kunnen we het tenminste volledig aan de slechtheid des menschen weidden. knipoog_dicht.gif

Quote:
Persoonlijk hou ik me weinig bezig met de dood van Jezus, ik vind het inspirerender te kijken naar wat hij leerde bij zijn leven en k ijken hoe ik dat kan waar maken in mijn eigen leven.

Zijn dood maakte natuurlijk óók deel uit van Zijn leven. Maar goed, wij nemen die dood mee omdat erna nóg iets kwam he? puh2.gif


Samengevoegd:

Quote:

God heeft alles gemaakt ook de zonde

Ja? Daar kun je nog een hele discussie over voeren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Jezus stieft waarschijnlijk DOOR verstikking (als je de details van een kruisdood graag wil weten, met google kom je een heel eind). Voorzover Jezus' kruisiging DOOR zonden gekruisigd werd, waren dat de zonden van degenen die Jezus veroordeelden tot het kruis en/of van degenen die Jezus feitelijk kruisigden.

Als je gelooft dat

- Alle mensen vanaf de eerste tot en met de huidige mensen zondigen

- God niet in staat is zonden te vergeven zonder dat God een mensenoffer wordt gebracht

- God de dood van Jezus accepteerde als offer voor alle mensen

dan kan je wel zeggen dat Jezus VOOR onze zonden is geofferd

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

er staat geschreven dat jezus voor onze zonden gestorven is..

is het niet zo dat jezus vermoord is DOOR ONZE ZONDEN?

Waar staat dat Jezus voor onze zonden gestorven is? Paulus schreef in Galaten 4.4:

Maar toen de volheid van de tijd gekomen was, heeft God zijn Zoon gezonden, geboren uit een vrouw, geboren onder de wet,om hen die onder de wet waren, vrij te kopen.

Zijn wij dat? Let wel, dat zeg ikniet, maar de bijbel!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Waar staat dat Jezus voor onze zonden gestorven is? Paulus schreef in Galaten 4.4:

Maar toen de volheid van de tijd gekomen was, heeft God zijn Zoon gezonden, geboren uit een vrouw, geboren onder de wet,
om hen die onder de wet waren,
vrij te kopen.

Zijn wij dat? Let wel, dat zeg
ik
niet, maar de bijbel!

Gaap.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Als je gelooft dat

- Alle mensen vanaf de eerste tot en met de huidige mensen zondigen

Merkwaardig, je zou toch denken dat een perfecte god perfecte onderdanen zou creëren.

Quote:
- God niet in staat is zonden te vergeven zonder dat God een mensenoffer wordt gebracht

Als een mens dit zou doen, zouden we dat sadistisch en bloeddorstig vinden.

Quote:
- God de dood van Jezus accepteerde als offer voor alle mensen dan kan je wel zeggen dat Jezus VOOR onze zonden is geofferd

Hoezo, accepteerde? Hij wist van tevoren al dat Jezus zou sterven. En waarom offert God zichzelf aan zichzelf, om een probleem op te lossen dat hijzelf gecreëerd heeft? Is dat niet onzinnig en nodeloos ingewikkeld?


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Waar staat dat Jezus voor onze zonden gestorven is? Paulus schreef in Galaten 4.4:

Maar toen de volheid van de tijd gekomen was, heeft God zijn Zoon gezonden, geboren uit een vrouw, geboren onder de wet,
om hen die onder de wet waren,
vrij te kopen.

Zijn wij dat? Let wel, dat zeg
ik
niet, maar de bijbel!

Goede vraag, meneer Strootman. Helaas zal vrijwel elke christen tegen je zeggen dat je "de bijbel verkeerd interpreteert" op deze manier. Gezien de reactie van de vorige poster, zul je hier geen serieuze reactie op krijgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Merkwaardig, je zou toch denken dat een perfecte god perfecte onderdanen zou creëren.

Ik zou dat niet denken en met mij vele anderen. Sterker nog, ik durf te stellen dat het een minderdaad is die die mening er op nahoud.

Quote:

Als een mens dit zou doen, zouden we dat sadistisch en bloeddorstig vinden.

Goed mogelijk, ik zie de relevantie niet zo.

Quote:

Hoezo, accepteerde? Hij wist van tevoren al dat Jezus zou sterven. En waarom offert God zichzelf aan zichzelf, om een probleem op te lossen dat hijzelf gecreëerd heeft? Is dat niet onzinnig en nodeloos ingewikkeld?

Nee. Of misschien wel.

Quote:

Goede vraag, meneer Strootman. Helaas zal vrijwel elke christen tegen je zeggen dat je "de bijbel verkeerd interpreteert" op deze manier. Gezien de reactie van de vorige poster, zul je hier geen serieuze reactie op krijgen.

Ah, maar meneer Strootman heeft in het verleden op zijn lezing van de Heilige Schrift vele serieuze reacties gehad in vele topics op meerdere fora. Helaas ontwijkt hij de discussies zodra ze te lastig worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op maandag 10 november 2008 19:31:50 schreef Machiavelli het volgende:

Quote:
Ah, maar meneer Strootman heeft in het verleden op zijn lezing van de Heilige Schrift vele serieuze reacties gehad in vele topics op meerdere fora. Helaas ontwijkt hij de discussies zodra ze te lastig worden.

Is dit dan geen redeljke vraag?

Ontwijk ik hiermee een discussie?

Ik vraag juist aan de schrijver, waar hij dit in de bijbel gelezen heeft? Ik ontwijk hiermee juist geen discussies

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

Op maandag 10 november 2008 19:31:50 schreef Machiavelli het volgende:

[...]

Is dit dan geen redeljke vraag?

Ontwijk ik hiermee een discussie?

Ik vraag juist aan de schrijver, waar hij dit in de bijbel gelezen heeft? Ik ontwijk hiermee juist
geen
discussies

widegrin.gif het is ietwat verbazingwekkend om mezelf dit te zien schrijven, maar toch:

Volgens mij heeft Strootman hier volkomen gelijk met het stellen van deze vraag. Ik deel niet het antwoord dat hij impliceert, maar de vraag is relevant imho.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

widegrin.gif
het is ietwat verbazingwekkend om mezelf dit te zien schrijven, maar toch:

Volgens mij heeft Strootman hier volkomen gelijk met het stellen van deze vraag. Ik deel niet het antwoord dat hij impliceert, maar de vraag is relevant imho.

Hoe weet u dat zo vooruit? Het is echter - eventueel - niet mijn antwoord dat ik zou geven, maar ik zou de Schrift laten spreken!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Jezus stieft waarschijnlijk DOOR verstikking (als je de details van een kruisdood graag wil weten, met google kom je een heel eind). Voorzover Jezus' kruisiging DOOR zonden gekruisigd werd, waren dat de zonden van degenen die Jezus veroordeelden tot het kruis en/of van degenen die Jezus feitelijk kruisigden.

Als je gelooft dat

- Alle mensen vanaf de eerste tot en met de huidige mensen zondigen

- God niet in staat is zonden te vergeven zonder dat God een mensenoffer wordt gebracht

- God de dood van Jezus accepteerde als offer voor alle mensen

dan kan je wel zeggen dat Jezus VOOR onze zonden is geofferd

Volgens mij gaf Jezus Christus de Geest en stierf uit wilskracht. Het was voldaan knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]

Merkwaardig, je zou toch denken dat een perfecte god perfecte onderdanen zou creëren.

Niet als je een klein beetje basiskennis van christelijke theologie zou hebben, maar dat is ook wel heul veul gevraagd op een christelijk forum natuurlijk.

Quote:
Hoezo, accepteerde? Hij wist van tevoren al dat Jezus zou sterven. En waarom offert God zichzelf aan zichzelf, om een probleem op te lossen dat hijzelf gecreëerd heeft? Is dat niet onzinnig en nodeloos ingewikkeld?

Wellicht. En als dat zo is, wat betekent dat dan?


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Hoe weet u dat zo vooruit?

Omdat je zoveel fora vult met steeds weer dezelfde herhaling van zetten.


Samengevoegd:

Quote:

[...]Volgens mij gaf Jezus Christus de Geest en stierf uit wilskracht. Het was voldaan
knipoog_dicht.gif

hoofdletters zijn product van de vertaler. En op deze manier met opmerkelijk gevolg.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Hoe weet u dat zo vooruit? Het is echter - eventueel - niet
mijn
antwoord dat ik zou geven, maar ik zou de
Schrift
laten spreken!

1 Kor 15,3

Het belangrijkste dat ik u heb doorgegeven, heb ik op mijn beurt ook weer ontvangen: dat Christus voor onze zonden is gestorven, zoals in de Schriften staat,

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

1 Kor 15,3

Het belangrijkste dat ik u heb doorgegeven, heb ik op mijn beurt ook weer ontvangen: dat Christus voor onze zonden is gestorven, zoals in de Schriften staat,

U hebt het gezien! De Schriften zijn ondergeschikt aan menselijke geschriften.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

verbaasd.gif

Trek het je niet aan. Strootman is zoiets als wespen in de nazomer. Je weet dat ze komen, je weet dat ze je humeur zullen verpesten als je er aandacht aan geeft, net als je dacht dat je de laatste hebt verzopen in een glas ranja komt er een nieuwe wolk aanzetten, maar als je ze negeert valt er veel te genieten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid