Spring naar bijdragen

Advies bij zorgverzekering


Aanbevolen berichten

Ik wilde dit eerst in het korte vragen topic te plaatsen maar heb toch besloten om een apart topic te openen.

Ik ben nu verzekerd bij PWZ Achmea voor 106 euro per maand. Nou heb ik het plan om over te stappen naar Anderzorg. Hun standaardpremie is 81 euro per maand. Als je het hoogste aan eigen risico kiest - 650 euro per jaar - betaal je 61 euro per maand. Ik denk dat dit voor mij heel gunstig zou zijn. Ik ben heel gezond, in elk geval in die zin dat ik bijna nooit ziektekosten maak. En ik heb de laatste twee jaren heel pijnlijk het verwoestende en vernederende effect van geldzorgen op de menselijke geest zelf ervaren, dus ik denk dat als ik 40 euro per maand goedkoper uit zou komen, dit mij al gezonder zou maken. Is er misschien iets wat ik nog moet weten? Is zo'n stap volgens jullie in mijn geval slim? Of zijn er contra's?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hun standaardpremie is 81 euro per maand. Als je het hoogste aan eigen risico kiest - 650 euro per jaar - betaal je 61 euro per maand. Ik denk dat dit voor mij heel gunstig zou zijn. Ik ben heel gezond, in elk geval in die zin dat ik bijna nooit ziektekosten maak. En ik heb de laatste twee jaren heel pijnlijk het verwoestende en vernederende effect van geldzorgen op de menselijke geest zelf ervaren, dus ik denk dat als ik 40 euro per maand goedkoper uit zou komen, dit mij al gezonder zou maken.

Contra is het verwoestende effect van de geldzorgen omdat je als je toch al veel ziektekosten moet maken de eerste 650 euro zelf moet betalen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik zou voor een iets lager eigen risico gaan. stel je breekt je been, mag je van de een op de andere dag wel honderden euro's ophoesten.

het scheelt misschien in de maandelijkse kosten maar het kan gevaarlijk zijn.

als je je aanmeldt als lid van icare (http://www.icare.nl) voor 25 euro per jaar kun je bij verscheidene zorgverzekeraars korting krijgen. (moet je als je je aangemeld hebt wel aanvragen, collectiviteitskorting) ik krijg 10 euro korting per maand, voor 25 euro per jaar.ik vond het de moeite waard.

je zou eens op hun site kunnen kijken bij welke zorgverzekeraars je hoeveel korting kan krijgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Korting (collectiviteitskorting.. net zoals je bij bedrijven kunt hebben, bij de FNV, of een apart iets zoals icare dat WS noemde)..

Verder heb ik een paar leuke extratjes.. gratis de veronicagids voor mijn studentenhuis, korting bij winkels, gratis anticonceptie.. maarja.. het ging mij vooral om de collectiviteitskorting.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oh ja, dan krijg je 100 condooms thuis xP Lekker stout seksen, met die condooms van de zorgzame zorgverzekering.

Maar hoeveel betaal je dan per maand?


Samengevoegd:

Quote:

ik zou voor een iets lager eigen risico gaan. stel je breekt je been, mag je van de een op de andere dag wel honderden euro's ophoesten.

het scheelt misschien in de maandelijkse kosten maar het kan gevaarlijk zijn.

Natuurlijk heb ik daaraan gedacht, maar als er zo'n polis bestaat, dan zijn er toch mensen die daarvoor kiezen? Moeten we ze nu voor dom verklaren of zo? Ik ga toch wel uit van redelijkheid bij mensen... En instanties... (Ondanks al mijn ervaringen die in de tegenovergestelde richting dwingen rofl.gif)

Ik denk dat ik bij de verzekering ga navragen hoe ze omgaan met kosten die iedreen kunnen overkomen. Botbreuken enzo.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Oh ja, dan krijg je 100 condooms thuis xP Lekker stout seksen, met die condooms van de zorgzame zorgverzekering.Maar hoeveel betaal je dan per maand?

Nah, om de drie maanden een stuk of 30.. engel.gif Maar ik heb een aanvullende tandartsverzekering 2, dus ik zal het morgen even moeten kijken in mijn administratiemapjes.. maar zit nu bij paps en mams. Dacht zonder de aanvullende tandartsverzekering (ivm kronen op mijn 6 wortelkanaalbehandelingen) iets van 88 euro.. heb voor Menzis gekozen vanwegen kun goede standaard tandarts dekking; onbeperkte wortelkanaalbehandelingen per jaar.. en als je er 6 moet moet kan dat in totaal oplopen tot tegen de 8000 euro.. dan is het fijn als dat gedekt wordt.. smile.gif

Maarja.. ik had wel gewoon een normale no-claim.. nooit verder in verdiept.. lastig om een beetje een overzicht te krijgen met al die verschillende polissen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Leidenschaft,

Het is nu weer echt het moment om over je zorgverzekering na te denken voor het komende jaar. Zelf heb ik wat folders opgevraagd om het nog eens te bekijken.

Ik zorg ervoor dat ik op mijn spaar rekening het eigen risico heb staan, dat mocht ik het aan moeten spreken, het er ook is. Heb ik het niet nodig, dan laat ik het staan voor volgend jaar enz.

Een eigen risico kan voordelig zijn als er niets gebeurd, maar zoals WonderfulStar al aangeeft, kan het je ook voor onaangename hoge bedragen zetten. Daarbij hoef je mensen niet voor dom te verklaren (vond ik overigens een rare opmerking), maar het zal niet de eerste keer zijn dat iemand er geen rekening mee heeft gehouden en opeens met een probleem zit.

Zoals ik het bekijk, heb je in het begin een hoop kosten doordat je het eigen risico op een spaar rekening zet, maar op den duur levert het ook zo zijn voordeel op.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid