donniedark 0 Geplaatst 9 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2008 Kan iemand mij uitleggen voor wie Jezus deze rede (met name) hield? en met welk doeleinde? Wilde Jezus met het aanhalen van,(bijvoorbeeld)''de splinter en de eigen balk'', de mens veranderen door te stellen dat mensen eerst naar zichzelf moeten kijken ipv steeds anderen te beoordelen? of verklaarde hij slechts aan zijn discipelen hoe de menselijke gedachte werkt? Kan iemand mij uitleggen voor wie Jezus deze rede (met name) hield? en met welk doeleinde? Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 9 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2008 - Link naar bericht Deel via andere websites
Bliever 0 Geplaatst 9 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2008 Voor mij. (toelichting: Heb.10:7) Maar dat is misschien niet helemaal wat je bedoelt. Link naar bericht Deel via andere websites
RobinMcKenzie 0 Geplaatst 9 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2008 Jezus is de vervulling van de wet (van Mozes), dus had hij alle recht om die wet voor zijn dood flink aan te scherpen opdat wij nog beter zouden beseffen waarvoor Jezus offer nodig is. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten