Darkwaver 0 Geplaatst 11 oktober 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2008 Quote: Op vrijdag 10 oktober 2008 21:37:49 schreef BookerT het volgende: Als ik een blik op mijn cd kast werp zie ik er spul van Kraftwerk, The Cure, Joy Division, New Order en Wolfsheim in liggen. Dus ja, ik kan deze stijl zeker waarderen...bands waar ik nog meer van wil weten zijn: The Frozen Autumn, Depeche Mode,VNV Nation,The Cruxshadows....dus heb wel een zwak voor new wave en aanverwante stijlen Van the Frozen Autumn is helaas alleen nog het album "is anybody there?" verkrijgbaar, al de vorige albums zijn uitverkocht en kun je nu en dan wel 's op Ebay terugvinden. Ik heb er zelf nog maar 2 van. Depeche Mode kun je nog alles van vinden, ze hebben zelfs meer "best off's" dan albums bij wijze van spreken. Ook veel nieuwe releases van oude albums. Aanrader : 'Black Celebration', die kun je tegenwoordig kopen met dvd documentaire erbij. Depeche Mode doet volgend jaar hun laatste tour overigens, daarna kappen ze ermee. Dus ik zou zeggen, grijp je kans want daarna komen ze nooit meer terug. Van VNV nation en de Cruxshadows ken ik niet zo veel. Samengevoegd: Quote: Op zaterdag 11 oktober 2008 00:18:09 schreef AndreasJ het volgende: Trouwens, wat ik hoor van deze muziek is dat het een blije voorloper is op post-rock en post-metal en misschien zelfs invloed heeft gehad op een van de latere waves van black metal, de suicidal black metal. Je hoort het er wel een beetje in volgens mij. Alhoewel de muziek mij niet aanspreekt, het zal denk ik toch wel essentieel zijn geweest in de evolutie van de muziek zoals ik die ken in mijn favo genres. EDIT: Ik lees ook ergens iets over No Wave, hoort dat ook niet in dit topic? No wave was een kortstondige maar zeer invloedrijke variant van art punk in de late jaren 1970 en vroege jaren 1980. De belangrijkste no wave-artiesten kwamen uit de Lower East Side in New York. De term no wave heeft twee betekenissen: enerzijds verwijst het naar de experimentaliteit van het genre (no wave behoorde tot geen enkele andere stijl), anderzijds is het een woordspelletje waarmee de commercialiteit van het populaire new wave genre werd verworpen. Ik ken er persoonlijk niet zoveel van, maar ik heb hier wel een LP van een artiest die ze onder die naam plaatsen : 'Dark Day' Het is gewoon experimentele elektronische muziek uit die tijd. Ook zoiets ongekend is de term 'Minimal Wave' of 'Minimal Synth' Dit genre is mijn persoonlijke favoriet. Het is voornamelijk muziek met analoge synthesizers, drummachines en tussendoor wat gitaren, maar die zijn niet altijd aanwezig. Het genre is ontstaan op het einde van de jaren '70 en artiesten werden beinvloed door bands als Kraftwerk, Human League, Depeche Mode etc.. Vandaag de dag bestaat het genre echter nog altijd en artiesten worden steeds creatiever. Hieronder enkele voorbeelden : link link link link Link naar bericht Deel via andere websites
Ol Moth 0 Geplaatst 11 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2008 Ligt het aan mij of zou Welle: Erdball dan ook minimal zijn? Eventueel met andere invloeden, maar ik moet er wel aan denken als ik dat zo hoor. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 11 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2008 En heb je ook Classical Wave? link Link naar bericht Deel via andere websites
Darkwaver 0 Geplaatst 11 oktober 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2008 Welle Erdball heeft precies wel minimale invloeden, ja. Maar dat wordt eerder geklasseerd onder moderne synthpop denk ik. Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 11 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2008 W : E hebben we toevallig gisteren op een feestje nog gecategoriseerd als 'bliepmuziek'. (Tot op Chiroptera dan! Zoek het meisje met de waaier. ) Samengevoegd: Quote: Op vrijdag 10 oktober 2008 18:53:58 schreef Cornelius van Wijck het volgende: [...]Geloof me, geen betere manier om je feestje te verkloten dan mij uitnodigen [...] Ik mag je smaak wel geloof ik Insgelijks. En och, volgens mij ben je stiekem nog zo'n schatje. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 11 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2008 Quote: Op zaterdag 11 oktober 2008 19:46:27 schreef Iriacynthe het volgende: En och, volgens mij ben je stiekem nog zo'n schatje. Ik ben zeker een schatje. Maar onbegrepen he Link naar bericht Deel via andere websites
Kurt 0 Geplaatst 12 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 12 oktober 2008 Onbegrepen talent... 't Is triest hoor. Maar dat is wel naar goed katholiek gebruik toch? Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 12 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 12 oktober 2008 Quote: Op zaterdag 11 oktober 2008 20:03:15 schreef Cornelius van Wijck het volgende: [...] Ik ben zeker een schatje. Maar onbegrepen he Arme jij. *schouderklopje* (En het was leuk om eens een credibler te ontmoeten. ) Link naar bericht Deel via andere websites
Darkwaver 0 Geplaatst 12 oktober 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 oktober 2008 Mwah,zeg maar Gothwebber. Insgelijks! Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 12 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 12 oktober 2008 Een gothwebber, blackwebber (of niet?) en een credibler ineens, jeej voor multitasken! Nu op naar Front, hiphoi. (Trouwens, lag het aan mij of zoog Chiroptera nogal? Lang niet geweest en 't was nogal een nostalgiemoment, was mijn allereerste goff-feestje, lang lang geleden in de zomer van 2003, maar 'k vond de fuiven vroeger precies toch beter - ofwel was ik minder gewoon toen, kan ook zijn, met BL worden we nogal in de watten gelegd he.) Link naar bericht Deel via andere websites
Dagmar 0 Geplaatst 13 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2008 Mag het hier wel ontopic blijven? Jullie hebben profielen en mail enzo, of de goede oude feesten om bij te kletsen Link naar bericht Deel via andere websites
Darkwaver 0 Geplaatst 13 oktober 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2008 Was gewoon beetje toevallig dat we elkaar hier tegenkwamen. On topic dus hé? Hieronder drie home-made mixen : link link link Meer dan vier uur non-stop luisterplezier met o.a : Frozen Autumn, Dystronic, Propaganda, Guerre Froide, Front 242, Eternal Afflict, Sleep Museum, Beta Evers, Ultravox, John Foxx, Ladytron, Human League, Experimental Products, Danse Society, Cinema Strange, Skinny Puppy, Neon Judgement, Indochine, Xeno and Oaklander, Absolute Body Control,... and many more. Good listening! Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten