Spring naar bijdragen

Hemel en Hel


Aanbevolen berichten

A.I.D.I.E.S.

Uiteindelijk tellen er twee dingen in het leven van God, in het leven van de Mensen, en in het leven van de Engelen (Hemel en Hel)

Voor God is het heel simpel, hij blijft voor eeuwig in de hemel.

Maar voor de Engelen en de Mensen niet.

God schiep de Engelen in de hemel, maar waarom gaf hij een vrije wil, zodat ze tegen hem konden rebelleren, en hij wist dat, kijk, het mooie is, God wist dat dat zou gebeuren, dus de vraag is, waarom liet hij dat toe? Als ze slaven waren geweest zonder wil, konden ze wel mooi voor eeuwig bij hem blijven leven.

Ook Schiep God de mens, en bracht hem naar het Paradijs, of was al geschapen in het Paradijs. Misschien was dit wel de hemel. Goed. ook de mens rebelleerde tegen God, waarom gaf God de mens een vrije wil, hij wist toch dat dit zou gebeuren, als er geen vrije wil was, zou de mens gewoon kunnen leven in het Paradijs, hoe denken jullie hierover?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Niel, mss is god wel een verzinsel.... mss is alles wel doelloos, mss ben jij wel degene die zeggenschap heeft over je leven. Geloof is niet het meest nuttige voor je op dit moment denk ik. En dat is niet omdat ik zieltjes wil winnen, ik geloof niet eens in zieltjes. Waarom pak je niet gewoon eens eerst je leven op en als dat gelukt is kun je nog altijd eens gaan geloven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hiermee neem ik dus definitief afscheid! In ieder geval dank ik jullie voor de plaatsruimte, die ik steeds weer mocht innemen. Het spijt mij, maar het zijn niet de door mensen opgestelde geloofsbelijdenissen, die een richtsnoer zijn voor mij, maar de bijbel! Ik had het trouwens kunnen weten, maar de gedrevenheid won het altijd weer. U kunt mij dus schrappen!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hiermee neem ik dus definitief afscheid! In ieder geval dank ik jullie voor de plaatsruimte, die ik steeds weer mocht innemen. Het spijt mij, maar het zijn niet de door mensen opgestelde geloofsbelijdenissen, die een richtsnoer zijn voor mij, maar de bijbel! Ik had het trouwens kunnen weten, maar de gedrevenheid won het altijd weer. U kunt mij dus schrappen!

Ik zal je blijven herinneren als je je niet aan deze belofte houdt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Hiermee neem ik dus definitief afscheid! In ieder geval dank ik jullie voor de plaatsruimte, die ik steeds weer mocht innemen. Het spijt mij, maar het zijn niet de door mensen opgestelde geloofsbelijdenissen, die een richtsnoer zijn voor mij, maar de bijbel! Ik had het trouwens kunnen weten, maar de gedrevenheid won het altijd weer. U kunt mij dus schrappen!

Het zal aan mij liggen, maar ik snap deze reactie qua inhoud niet in dit topic. Had dit niet in het topic over belijdenissen moeten staan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Marlies,

Je schreef:

[...]

Dat zal - helaas - moeilijk gaan, want op deze site stelt men
menselijke
geloofsbelijdenissen nu eenmaal
boven
de Schriften.

In hoeverre zijn de schriften niet door mensen geschreven, aangepast en vertaald, of ben je een van de weinigen die denkt dat de bijbel uit de hemel is komen vallen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

A.I.D.I.E.S.

Uiteindelijk tellen er twee dingen in het leven van God, in het leven van de Mensen, en in het leven van de Engelen (Hemel en Hel)

Voor God is het heel simpel, hij blijft voor eeuwig in de hemel.

Maar voor de Engelen en de Mensen niet.

God schiep de Engelen in de hemel, maar waarom gaf hij een vrije wil, zodat ze tegen hem konden rebelleren, en hij wist dat, kijk, het mooie is, God wist dat dat zou gebeuren, dus de vraag is, waarom liet hij dat toe? Als ze slaven waren geweest zonder wil, konden ze wel mooi voor eeuwig bij hem blijven leven.

Ook Schiep God de mens, en bracht hem naar het Paradijs, of was al geschapen in het Paradijs. Misschien was dit wel de hemel. Goed. ook de mens rebelleerde tegen God, waarom gaf God de mens een vrije wil, hij wist toch dat dit zou gebeuren, als er geen vrije wil was, zou de mens gewoon kunnen leven in het Paradijs, hoe denken jullie hierover?

Daarom adviseerde God de mens denk ik om niet van de boom te eten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

Jah Sorry hoor, maar kan iemand naar de beginposts kijken en een normaal antwoord geven, of jah wat is een normaal antwoord he, nogmaals sorry voor alles en alles is denk ik.

A.I.D.I.E.S.


Samengevoegd:

a.i.d.i.e.s. 100x sorry goed!

Dit is geen juist nederlands.

Ik zou schrijven.

"Alles wat ik schrijf, is mijn persoonlijke mening. Bij voorbaat excuus hiervoor."

Maar wij (in ieder geval ik) willen geen excuus voor jouw persoonlijke mening...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dit is geen juist nederlands.

Ik zou schrijven.

"Alles wat ik schrijf, is mijn persoonlijke mening. Bij voorbaat excuus hiervoor."

Maar wij (in ieder geval ik) willen geen excuus voor jouw persoonlijke mening...

Heb ik ook al geprobeerd, maar dat haalt niks uit! knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

A.I.D.I.E.S.

Uiteindelijk tellen er twee dingen in het leven van God, in het leven van de Mensen, en in het leven van de Engelen (Hemel en Hel)

Voor God is het heel simpel, hij blijft voor eeuwig in de hemel.

Maar voor de Engelen en de Mensen niet.

God schiep de Engelen in de hemel, maar waarom gaf hij een vrije wil, zodat ze tegen hem konden rebelleren, en hij wist dat, kijk, het mooie is, God wist dat dat zou gebeuren, dus de vraag is, waarom liet hij dat toe? Als ze slaven waren geweest zonder wil, konden ze wel mooi voor eeuwig bij hem blijven leven.

Ook Schiep God de mens, en bracht hem naar het Paradijs, of was al geschapen in het Paradijs. Misschien was dit wel de hemel. Goed. ook de mens rebelleerde tegen God, waarom gaf God de mens een vrije wil, hij wist toch dat dit zou gebeuren, als er geen vrije wil was, zou de mens gewoon kunnen leven in het Paradijs, hoe denken jullie hierover?

Sja waarom kon de mens kiezen?

Wij zijn naar zijn beeld geschapen.

God heeft zoveel zelfvertrouwen, dat hij een mindere 'kopie' van zichzelf maakte in de vorm van engelen en mensen.

Het goede (in hem) zou overwinnen.

Het kwade (de foute keus) zou verliezen

Overigens, goed en kwaad zijn begrippen. Ze komen voort uit intelligentie en een -ik ben- besef.

Een dier zal niet 'wakker liggen' van kwaad aan de overkant.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:Op donderdag 25 september 2008 21:25:03 schreef NT het volgende:Ook Schiep God de mens, en bracht hem naar het Paradijs, of was al geschapen in het Paradijs. Misschien was dit wel de hemel. Goed. ook de mens rebelleerde tegen God, waarom gaf God de mens een vrije wil, hij wist toch dat dit zou gebeuren, als er geen vrije wil was, zou de mens gewoon kunnen leven in het Paradijs, hoe denken jullie hierover?Je kunt het inderdaad zo zien dat, als de mens geen vrije wil zou hebben, ze nu dan nog steeds voor eeuwig in het paradijs zouden leven. En ook de engelen in de hemel. Maar God heeft de vrije wil geschapen om de liefde mogelijk te maken.En ja, God weet ook al van te voren wat de mens gaat kiezen. Maar bij God is er altijd de mogelijkheid om je weg terug te gaan.Zonder vrije wil was er inderdaad sprake van slavernij en zouden we met ons allen aangesloten zijn op zoiets als een collectief geweten of zo.In de bijbel lees je over de heilige Geest en de Kerk. De Kerk is hierin het Lichaam en Jezus is daar weer het Hoofd van. Wij zijn de ledematen en samen vormen we één geheel.In tegenstelling tot die eeuwige slavernij waar jij van spreekt, is men nu vrij om te kiezen tussen slavernij en vrijheid. Slavernij is (zoiets als) op een collectief geweten aangesloten zijn. Je kunt dan alleen doen wat het hoofd je opdraagt. Maar nu, nu ben je vrij. Je kunt nu ook zelf dingen willen en ze vervolgens doen. En als je naar de hemel wilt, dan zúl je daar ook heengaan... en als niet, dan niet, maar hee, wat is het probleem dan?En als je dit zo nu bekijkt, kun je dan niet zeggen dat wij God's meesterwerk zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid