Spring naar bijdragen

Is God rechtvaardig?


Aanbevolen berichten

Alles is denk ik en sorry,

is God zondeloos, en waarom

Denk bijv. aan de verwoesting van Sodom en Gomorrah, Moord van God dus eigenlijk, is hij nu nog steeds zondeloos, hij kwam uit een mens een zondig iemand dus, de H.M.M...9 maanden lang leefde hij in een zondige persoon.

Hij kwam door haar...geslachtsorgaan naar buiten, noem je dat niet zondig?

Hij veroordeelde mensen naar de Gehanno met: Hoe zult gij ontkomen aan het oordeel der Hel?

En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Verder:

Is god een bronstige God, bijvoorbeeld hij schiep het geslachtsorgaan van de vrouw, en van de man, en hij wist dat ze met elkaar zouden slapen, en hij kijkt daarna, waarom creerde God dit, met welk doel, waarom creerde God testikels, en zaad van de man, en waarom creerde God dat fijne gevoel, bij een Zaadlozing, is dat niet allemaal zondig, waarom doet God dit allemaal???

Ik wil niemand aanstoot geven, en als ik dat heb gedaan, dan sorry, en denk ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Om je vraag te beantwoorden; Hij zegt zelf van wel... En over het genot bij sex en zaadlozing; als iedere zaadlozing bij jou helse pijnen zou veroorzaken, als het in en uitglijden zou aanvoelen alsof je in een rol schuurpapier beweegt, zou je dan keer op keer proberen met je vrouw zwanger te worden? Daarom heeft God ons dat fijne gevoel gegeven. En verder denk ik, dat jij echt met je biechtvader moet gaan praten, want jij stelt meer vragen dan wij kunnen beantwoorden. Jouw basishouding moet je veranderen. Je blijft maar doorgaan met vragen, en voor een vraag goed en wel beantwoord is, heb je alweer een hele serie andere vragen gesteld.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:Op woensdag 24 september 2008 14:47:31 schreef Taquoriaan het volgende:Heb je al met je biechtvader gepraat?Waarom vraag je dit? Denk je dat zelf niet in staat is onderzoek te plegen of naar antwoorden te zoeken? De mens heeft alles in zichzelf wat die nodig heeft om 'God' te vinden en vragen over het leven beantwoord te krijgen: handen, verstand en gevoel/intuïtie., je hoeft helemaal niks te veranderen aan je basishouding. God heeft in de mens een natuurlijk verlangen verlangen naar Waarheid geplant, zodat de mens Waarheid vinden kan. Het is niet voor niets dat alle kinderen van een jaar of 6, 7 hun ouders de oren van kop vragen over van alles en nog wat. Dat is juist goed. Daarom zei Jezus:Voorwaar, Ik zeg u, wanneer gij u niet bekeert en wordt als de kinderen, zult gij het Koninkrijk der hemelen voorzeker niet binnengaan. - Matt. 18De bekering die Jezus bedoelt is die van een conservatieve houding (die mensen vaak krijgen als ze ouder worden) naar een spontane en open houding die vraagtekens zet bij schijnbaar vanzelfsprekende dingen. Maar sommige ouders zitten al zo vast in hun eigen overtuigingen, dat ze het kind beperken in zijn zoektocht door stomme of nietszeggende antwoorden te geven, zoals de beste mensen hierboven (met alle respect voor de persoon, maar niet voor de zaak).Denk eens aan deze uitspraak: "Kleine twijfel, kleine verlichting,grote twijfel, grote verlichting,geen twijfel, geen verlichting."Dom geloof kent geen twijfel, maar alleen onkritische acceptatie.Ik wens je veel plezier en succes met je zoektocht. Weet je gesterkt door het oude adagium: zoekt en gij zult vinden!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Voor je nu als een lompe olifant komt binnenstormen, zou je die vraag eens echt kunnen stellen. Waarom vraagt T dit? Zou daar een reden voor kunnen zijn, die misschien iets belangrijker is dan jou vooringenomen getetter?

Ja, en die reden heb ik al beantwoord in mijn eigen respons. Bovendien vind ik het niet echt vooringenomen, ik ben juist de sponsor van iedereen die een zoektocht naar Waarheid onderneemt. bye.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ja, en die reden heb ik al beantwoord in mijn eigen respons. Bovendien vind ik het niet echt vooringenomen, ik ben juist de sponsor van iedereen die een zoektocht naar Waarheid onderneemt.
bye.gif

Niet alleen heb je geen benul over de reden waarom T reageert zoals T reageert, zelfs als je daar op gewezen wordt, ben je verheven boven iedere vorm van kritiek en weet je hoe dan ook zeker dat je gelijk hebt.

Ben maar trots op jezelf.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ja, en die reden heb ik al beantwoord in mijn eigen respons. Bovendien vind ik het niet echt vooringenomen, ik ben juist de sponsor van iedereen die een zoektocht naar Waarheid onderneemt.
bye.gif

Ach... dus jíj bent degene, die mij al vanaf mijn oorsprong heeft doen zoeken naar God? Dan kan ik maar één conclusie trekken; jij bent God! worshippy.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:Op woensdag 24 september 2008 15:23:45 schreef diakio het volgende:Niet alleen heb je geen benul over de reden waarom T reageert zoals T reageert, zelfs als je daar op gewezen wordt, ben je verheven boven iedere vorm van kritiek en weet je hoe dan ook zeker dat je gelijk hebt. Ben maar trots op jezelf.Nee, ik zie alleen dat T twee keer dezelfde vraag stelt, nog vóór hij ingaat op de eigenlijk vraag van de topicstarter. Het is alsof je een wiskundestudent, die een vraag over wiskunde stelt op een forum, meteen vraagt: heb je al met je docent gepraat? nog voor je die persoon antwoord probeert te geven op zijn vragen of aanmoedigt zelf het antwoord te vinden. En ik weet dat deze discussie, die door mij veroorzaakt is het beantwoorden van vraag in de weg heeft gestaan (waarvoor mijn excuses) en het lijkt me wel eerlijk daar weer op terug te gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:Op woensdag 24 september 2008 16:12:12 schreef de vegaloog het volgende:Ik heb de indruk, dat veel topics van verzanden in gekissebis tussen Anomalie en een aantal anderen. Zullen we proberen, als christenen en hen die zich daarbij proberen aan te passen, een antwoord te vinden waarmee TS geholpen kan worden? kent dat antwoord allang. Biechten is wel degelijk de weg.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:Op woensdag 24 september 2008 16:13:22 schreef diakio het volgende:[...]kent dat antwoord allang. Biechten is wel degelijk de weg.Ik bedoel dat niet naar toe, meer naar ons. Ik heb geen zin, om telkens weer die 'wetenschappelijke' dingen van Anomalie te moeten doorlezen. Ik kan mijn tijd wel beter verknoeien. Bijvoorbeeld door de rozen te snoeien, die dood zijn, of de appelbomen water te geven als het regent. Als we dit soort geklier vermijden, blijft er meer tijd over voor dat wat dit forum zo goed maakt (excusez le mot je connais ton histoire ici)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:Op woensdag 24 september 2008 16:16:57 schreef de vegaloog het volgende:[...]Ik bedoel dat niet naar toe, meer naar ons. Ik heb geen zin, om telkens weer die 'wetenschappelijke' dingen van Anomalie te moeten doorlezen. Ik kan mijn tijd wel beter verknoeien. Bijvoorbeeld door de rozen te snoeien, die dood zijn, of de appelbomen water te geven als het regent. Als we dit soort geklier vermijden, blijft er meer tijd over voor dat wat dit forum zo goed maakt (excusez le mot je connais ton histoire ici)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:Op woensdag 24 september 2008 15:15:44 schreef Anomalie het volgende:[...]Waarom vraag je dit? Denk je dat zelf niet in staat is onderzoek te plegen of naar antwoorden te zoeken? De mens heeft alles in zichzelf wat die nodig heeft om 'God' te vinden en vragen over het leven beantwoord te krijgen: handen, verstand en gevoel/intuïtie., je hoeft helemaal niks te veranderen aan je basishouding. God heeft in de mens een natuurlijk verlangen verlangen naar Waarheid geplant, zodat de mens Waarheid vinden kan. Het is niet voor niets dat alle kinderen van een jaar of 6, 7 hun ouders de oren van kop vragen over van alles en nog wat. Dat is juist goed. Daarom zei Jezus:Voorwaar, Ik zeg u, wanneer gij u niet bekeert en wordt als de kinderen, zult gij het Koninkrijk der hemelen voorzeker niet binnengaan. - Matt. 18De bekering die Jezus bedoelt is die van een conservatieve houding (die mensen vaak krijgen als ze ouder worden) naar een spontane en open houding die vraagtekens zet bij schijnbaar vanzelfsprekende dingen. Maar sommige ouders zitten al zo vast in hun eigen overtuigingen, dat ze het kind beperken in zijn zoektocht door stomme of nietszeggende antwoorden te geven, zoals de beste mensen hierboven (met alle respect voor de persoon, maar niet voor de zaak).Denk eens aan deze uitspraak: "Kleine twijfel, kleine verlichting,grote twijfel, grote verlichting,geen twijfel, geen verlichting."Dom geloof kent geen twijfel, maar alleen onkritische acceptatie.Ik wens je veel plezier en succes met je zoektocht. Weet je gesterkt door het oude adagium: zoekt en gij zult vinden!!Amen! Helemaal mee eens, Jezus bedoelt niet dat we onwetend als kinderen moeten worden, maar open minded, zeker weten!

Link naar bericht
Deel via andere websites

A.I.D.I.E.S.

ALS IK ONRECHT JULLIE HEB AANGEDAAN,wat voor onrecht dan ook, SORRY DAN, alles is denk ik.

Hallo Allemaal.

God laat miljoenen zoniet miljarden mensen in de Hel brandden, hoezo rechtvaardig..had God dit voor ogen..als ik naar de hel ga had hij mij beter niet kunnen schapen GDD

Hoezo, God is toevallig God, of is dit niet toevallig, maar wat dan wel?

Ik vindt: Laat hem maar zelf in de hel brandden, wat denkt hij wel, arrogante en niet liefhebbende kwal zoniet kwast dat hij is...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Alles is denk ik en sorry,

is God zondeloos, en waarom

Denk bijv. aan de verwoesting van Sodom en Gomorrah, Moord van God dus eigenlijk, is hij nu nog steeds zondeloos, hij kwam uit een mens een zondig iemand dus, de H.M.M...9 maanden lang leefde hij in een zondige persoon.

Hij kwam door haar...geslachtsorgaan naar buiten, noem je dat niet zondig?

Hij veroordeelde mensen naar de Gehanno met: Hoe zult gij ontkomen aan het oordeel der Hel?

En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Verder:

Is god een bronstige God, bijvoorbeeld hij schiep het geslachtsorgaan van de vrouw, en van de man, en hij wist dat ze met elkaar zouden slapen, en hij kijkt daarna, waarom creerde God dit, met welk doel, waarom creerde God testikels, en zaad van de man, en waarom creerde God dat fijne gevoel, bij een Zaadlozing, is dat niet allemaal zondig, waarom doet God dit allemaal???

Ik wil niemand aanstoot geven, en als ik dat heb gedaan, dan sorry, en denk ik.

Vraag het God zelf, Hij heeft mij zoveel antwoorden gegeven ook zulke rare.

Wij zijn mensen en moeten misschien veel moeite doen om al die vragen van je te beantwoorden.

Sommige dingen zijn niet belangrijk om te weten, kijk in welke vragen je God de eer kunt geven en laat de rest vallen, anders wordt je overspannen.

Je bent nu iemand die vraagt aan de postbode, waar de brief -die je van hem gekregen hebt- over gaat, die postbode kan het je misschien vertellen, maar degene die je die brief geschreven heeft, kan je alles laten begrijpen wat er in die brief staat.

Ga daarom eerst naar God (die schrijver) en als je dan (na een week of maand, net zolang je geduld heb) uiteindelijk geen antwoord kan vinden dan kun je altijd nog naar Zijn kinderen in Christus Jezus vragen (de postbode)

Succes

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat een geklets allemaal zeg, geef die jongen liever een (zinnig) antwoord ofzo.

Bij twijfelen zijn overigens oneindig veel kanttekeningen te plaatsen. Maar ik wil wel even vermelden dat het twijfelen aan je eigen ideeen even iets anders is dan het twijfelen aan God, en dat je deze niet moet verwarren.

Ik ben liever een ''domme gelovige'' met een rotsvast vertrouwen in de Bijbel en in God. Als een slimme criticus, die simpelweg niet durft te vertrouwen omdat zijn ratio contstant in de weg zit.

2 korintiers 4:

7 Maar wij zijn slechts een aarden pot voor deze schat; het moet duidelijk zijn dat onze overweldigende kracht niet van onszelf komt, maar van God. 8 We worden van alle kanten belaagd, maar raken niet in het nauw. We worden aan het twijfelen gebracht, maar raken niet vertwijfeld. 9 We worden vervolgd, maar worden niet in de steek gelaten. We worden geveld, maar gaan niet te gronde.

Over de ''zondige'' God

Misschien is een antwoord op de vraag van NT dat God zelf niet onderworpen is aan wetten of regels (hoe lullig dat ook klinkt) en niet te vergelijken met iets wat wij kennen. Hij is de Hoge en Verhevene, (Jes. 57:15). Wat jij of ik als zondig aanduiden, of consequent, of goed, of slecht, komt ook maar voort uit een moreel dat ons is opgelegd door de maatschappij en subjectieve interpretaties van wat we lezen en zien.

God is méér dan onze Norm en Standaard, hij is onze Meester, met Zijn eigen motieven. Die per definitie zuiver zijn omdat Hij de Bron van alles is.

heb ik nu iets van een onderwerp voor zinnige discussie opgeworpen?

kus,

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

A.I.D.I.E.S.

ALS IK ONRECHT JULLIE HEB AANGEDAAN,wat voor onrecht dan ook, SORRY DAN, alles is denk ik.

Hallo Allemaal.

God laat miljoenen zoniet miljarden mensen in de Hel brandden, hoezo rechtvaardig..had God dit voor ogen..als ik naar de hel ga had hij mij beter niet kunnen schapen GDD

Hoezo, God is toevallig God, of is dit niet toevallig, maar wat dan wel?

Ik vindt: Laat hem maar zelf in de hel brandden, wat denkt hij wel, arrogante en niet liefhebbende kwal zoniet kwast dat hij is...

Vraag hetzelfde aan een rechter waarom iemand in de gevangenis moet of aan een agent.

Als de rechter iemand straft door hem naar de gevangenis te sturen voor wat diegene gedaan heeft is de rechter dan ook onrechtvaardig? nee, zo is God ook niet onrechtvaardig.

God zelf heeft zichzelf diep vernederd door een mens te worden (Jezus Christus) en toen heeft Hij als het ware die gevangenis straf voor ons betaald aan het kruis zodat wij niet naar de gevangenis hoefde voor onze zonden (fouten), als die mensen die naar de hel gaan geloven in Jezus Christus en wat Hij gedaan heeft dan gaan ze er niet heen, maar mogen ze altijd Bij Jezus Christus zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wat een geklets allemaal zeg, geef die jongen liever een (zinnig) antwoord ofzo.

En welk antwoord denk jij dat zinnig is voor iemand die overduidelijk, zoals hij zelf al herhaalde malen heeft aangegeven, vanuit psychische nood zich tracht te uiten? gewoon onnozel doen alsof je een rationele kennisvraag krijgt, of onderkennen dat je met een mens in nood te maken hebt?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

A.I.D.I.E.S.

ALS IK ONRECHT JULLIE HEB AANGEDAAN,wat voor onrecht dan ook, SORRY DAN, alles is denk ik.

Hallo Allemaal.

God laat miljoenen zoniet miljarden mensen in de Hel brandden, hoezo rechtvaardig..had God dit voor ogen..als ik naar de hel ga had hij mij beter niet kunnen schapen GDD

Hoezo, God is toevallig God, of is dit niet toevallig, maar wat dan wel?

Ik vindt: Laat hem maar zelf in de hel brandden, wat denkt hij wel, arrogante en niet liefhebbende kwal zoniet kwast dat hij is...

Het vermoorden van homoseksuelen is bijvoorbeeld erg rechtvaardig. Als iemand verliefd wordt op zijn eigen geslacht dan kan je hem/haar maar het best afmaken. Spreekt toch voor zich?

Het vermoorden van de volkeren van kanaän was ook erg rechtvaardig en liefdevol. Zeker weten.

Het vermoorden van de eerstgeborenen van Egypte was ook een typisch voorbeeld van hoe het moet.

Een lastige puber? Afmaken die hap. Erg rechtvaardig. Goed idee van god.

Iemand die op sabbat werkt? Maak maar kapot. Iets rechtvaardigers kan ik ook echt niet bedenken.

Het verzuipen van de hele wereld inclusief onschuldige dieren en zuigelingen. Waarom ook niet? Een toonbeeld van rechtvaardigheid.

Slavernij? Als er iets rechtvaardig is dan is het wel slavernij. Absoluut. Al weer in de roos.

Wat een hel moet die bijbel zijn voor sommige goedbedoelende christenen die keer op keer geconfronteerd worden door atheisten met de vuiligheid van hun godheid.

Maar vergeet niet dat de rechtvaardigheid van god niet ons soort rechtvaardigheid is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Het vermoorden van homoseksuelen is bijvoorbeeld erg rechtvaardig. Als iemand verliefd wordt op zijn eigen geslacht dan kan je hem/haar maar het best afmaken. Spreekt toch voor zich?

Het vermoorden van de volkeren van kanaän was ook erg rechtvaardig en liefdevol. Zeker weten.

Het vermoorden van de eerstgeborenen van Egypte was ook een typisch voorbeeld van hoe het moet.

Een lastige puber? Afmaken die hap. Erg rechtvaardig. Goed idee van god.

Iemand die op sabbat werkt? Maak maar kapot. Iets rechtvaardigers kan ik ook echt niet bedenken.

Het verzuipen van de hele wereld inclusief onschuldige dieren en zuigelingen. Waarom ook niet? Een toonbeeld van rechtvaardigheid.

Slavernij? Als er iets rechtvaardig is dan is het wel slavernij. Absoluut. Al weer in de roos.

Wat een hel moet die bijbel zijn voor sommige goedbedoelende christenen die keer op keer geconfronteerd worden door atheisten met de vuiligheid van hun godheid.

Maar vergeet niet dat de rechtvaardigheid van god niet ons soort rechtvaardigheid is.

Waarom verhef je jouw beeld van wat wel of niet rechtvaardig is toch een hypothetische goddelijke moraal?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:Op woensdag 24 september 2008 17:15:47 schreef NT het volgende:A.I.D.I.E.S.ALS IK ONRECHT JULLIE HEB AANGEDAAN,wat voor onrecht dan ook, SORRY DAN, alles is denk ik.Hallo Allemaal.God laat miljoenen zoniet miljarden mensen in de Hel brandden, hoezo rechtvaardig..had God dit voor ogen..als ik naar de hel ga had hij mij beter niet kunnen schapen GDDHoezo, God is toevallig God, of is dit niet toevallig, maar wat dan wel?Ik vindt: Laat hem maar zelf in de hel brandden, wat denkt hij wel, arrogante en niet liefhebbende kwal zoniet kwast dat hij is...Beste ,Kan een liefdevolle God werkelijk zoveel onrecht doen? Of is dat slechts wat wij 'onrecht' noemen? Is al het leed dat God veroorzaakt in werkelijkheid wat wij verdiend hebben? Als je dat wil geloven, ben je vrij dat te doen. Maar je voelt nu al de tegenstrijdigheid van dat geloof. Probeer je beeld van God aan te passen voor een bevredigend antwoord. En mocht dat ook geen vrede brengen, zoek dan verder...Quote:Wat een geklets allemaal zeg, geef die jongen liever een (zinnig) antwoord ofzo.Bij twijfelen zijn overigens oneindig veel kanttekeningen te plaatsen. Maar ik wil wel even vermelden dat het twijfelen aan je eigen ideeen even iets anders is dan het twijfelen aan God, en dat je deze niet moet verwarren.Het twijfelen aan jouw eigen ideëen over God is anders zeer nuttig. Krijg je ook eens een ander, breder perspectief.Quote:Ik ben liever een ''domme gelovige'' met een rotsvast vertrouwen in de Bijbel en in God. Als een slimme criticus, die simpelweg niet durft te vertrouwen omdat zijn ratio contstant in de weg zit.Ik ben liever een langzame onderzoeker die zeker weet dat hij zijn huis niet op drijfzand bouwt, dat iemand met een rotsvast vertrouwen in een wankele fundering.Quote:2 korintiers 4:7 Maar wij zijn slechts een aarden pot voor deze schat; het moet duidelijk zijn dat onze overweldigende kracht niet van onszelf komt, maar van God. 8 We worden van alle kanten belaagd, maar raken niet in het nauw. We worden aan het twijfelen gebracht, maar raken niet vertwijfeld. 9 We worden vervolgd, maar worden niet in de steek gelaten. We worden geveld, maar gaan niet te gronde.Het christendom heeft zijn bestaan als geloof reeds verzekerd, maar verschuil je je daar nu achter om jezelf te wapenen tegen de twijfel die ík mogelijk zaai? Blijkbaar ben je daar toch al immuun voor, dus waarom dan nog de quote?Quote:kus

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid