Spring naar bijdragen

Joodse visie: satan niet de duivel


Aanbevolen berichten

Quote:

[...]En volgens de Joden heeft God geen Zoon die genoemd wordt 'Jezus de Christus'.

Zeker, dat hebben ze ook fout, maar het is naïef om te denken dat je daarom helemaal niks van hen kan leren. Zoals zij het OT interpreteren is echt heel leerzaam, ook al weet jij waar over Jezus is geschreven, de joden brengen altijd zeer interessante profetieën ten tafel!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, maar je beroept je op de autoriteit van 'de Joodse Encyclopedie' terwijl daar vast ook dingen in staan die wij onwaar achter. Het bewijst dus niet de waarheid van wat er staat.

Er staan daar wel meer dingen in. Bijvoorbeeld dat er demonen bestaan en dat die soms ook satan worden genoemd. Oh en dat er een overste der demonen is, de ze Samaël noemen en samen met Lilith koning en koningin zijn over de demonen.

Het geinige is wel, dat daar niets over in het OT staat en dit slecht interpretatie en nog meer Traditie is, terwijl jij naar mijn weten een broertje dood hebt aan van dat soort Tradities.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ja, maar je beroept je op de autoriteit van 'de Joodse Encyclopedie' terwijl daar vast ook dingen in staan die wij onwaar achter. Het bewijst dus niet de waarheid van wat er staat.

Er staan daar wel meer dingen in. Bijvoorbeeld dat er demonen bestaan en dat die soms ook satan worden genoemd. Oh en dat er een overste der demonen is, de ze Samaël noemen en samen met Lilith koning en koningin zijn over de demonen.

Het geinige is wel, dat daar niets over in het OT staat en dit slecht interpretatie en nog meer Traditie is, terwijl jij naar mijn weten een broertje dood hebt aan van dat soort Tradities.

Zeker weten, maar de manier waarop de joden het OT lezen is desondanks erg leerzaam als je de onzin er uit filtert. De joden weten dat met de hoogste berg de tweede tempel bedoelt werd, wij weten dat hiermee naar Christus verwezen wordt, doch is het dan wel leerzaam om te leren dat joden bergen als synoniemen toepassen. Snap je wat ik bedoel?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wel interessant over dat goed/kwaad... op gty.org hebben ze er een preek op staan (bij video's) van john macArthur... dat was voor mij een eye-opener...

Het gaat in op de vraag: Waarom staat God kwaad toe?

Verder ga ik er eens mee verder om na te denken over wat er over satan gezegt wordt....

(er wordt trouwens, uit mijn hoofd, meerdere keren gesproken over duivelen... dus ik denk dat satan een duivel is (opper duivel?) , maar dat een duivel niet perse satan is? interessant om over na te denken)

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid