Spring naar bijdragen

Maronitische Kerk


Aanbevolen berichten

Alles is denk ik en sorry,

weet iemand hoe de Maronitische Kerk of Maronite Church of Hito Marunoyo (Syrisch) georganiseerd is in Nederland, dus Bisdom en Kerken, denk ik dan aan, in Nederland is mijn Kerk als volgt georganiseerd:

2 kerken in Amsterdam

2 kerken in Hengelo

2 kerken in Enschede

1 kerk in Rijssen

1 kerk in Oldenzaal

1 kerk en 1 klooster op het Klooster-Complex in Glane-Brug.

Deze ene kerk, is niet een parochiekerk, maar bijv. voor een uitvaartmis op het klooster bijv. denk ik dan.

Wij hebben dus 8 parochiepriesters in Nederland en niet 9...

9 kerken (waarvan 1 geen parochiepriester) en een klooster dus met de Bisschop of Aartsbisschop/Metropoliet Mor Polycarpus Augin Aydin. Ik zelf ga naar de Mariakerk in Hengelo.


Samengevoegd:

De kerk behoort tot het Katholicisme.

A.I.D.I.E.S.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het lijkt me nuttiger je te richten op waar het echt om gaat in plaats van allerlei draden te openen waarin je aangeeft meer rationele kennis te willen hebben.

Zover ik nu kan zien zijn er een fiks aantal mensen die je het enige goede advies hebben gegeven: 1. ga biechten, 2. praat met iemand in real life over wat je dwars zit 3. neem voor de verandering eens iets van een ander aan. Wat heb je eraan als je mensen bestookt met vragen, maar hun advies niet ter harte wilt nemen.

Mijn advies: ga biechten, praat met je biechtvader, stel je open voor het GELOOFSmysterie (wat een HARTzaak is, geen HOOFDzaak). En ga eens bij jezelf te rade waarom je van niemand behalve jezelf iets wilt aannemen. Ik denk dat je dit laatste fundamenteel moet veranderen, wil je ook maar een millimeter verder komen in dit leven.

Ik bid voor je, mocht je prijs stellen op het ontvangen van het groene scapulier van het Onbevlekt Hart van Maria ( link ) , dan kan ik je er eentje toesturen. Mail me (zie profiel voor adres) met je gegevens, dan krijg je er eentje van me, die al reeds gezegend is door een priester.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik sluit me aan bij Taquoriaan. Draag het scapulier, en zoek een biechtvader. Ook in Hengelo e.o. zijn er genoeg goede priesters. Open je hart, en laat je hoofd eens een poos buitenspel. Ga bijvoorbeeld eens naar een weekeinde van de Emmanuelgemeenschap in Helvoirt. Dat kan je behoorlijk wat stof uit je hoofd blazen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik sluit me aan bij Taquoriaan. Draag het scapulier, en zoek een biechtvader. Ook in Hengelo e.o. zijn er genoeg goede priesters. Open je hart, en laat je hoofd eens een poos buitenspel. Ga bijvoorbeeld eens naar een weekeinde van de Emmanuelgemeenschap in Helvoirt. Dat kan je behoorlijk wat stof uit je hoofd blazen.

Bijgeloof.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid