Spring naar bijdragen

muziek maken met fruityloops


Aanbevolen berichten

hee ik ben op zoek naar mensen die het progamma fruityloops gebruiken...

ik gebruik het zelf,heb alleen een probleem,en dat is

dat ik vaak ergens blijf '' hangen '' en ik niet weet

hoe ik verder moet....

ik heb dan bv. een mooi melodietje maar kan er geen muziek van maken,terwijl in het in mijn hoofd lekker door speeld

ik wil vragen of iemand wat tips kan geven????

Link naar bericht
Deel via andere websites

ja dankje mohamed, alleen weet ik dat al.......

maak jij muziek,want mijn vraag is eigenlijk best moeilijk te stellen,ik kan mijn muziek '' lijn '' niet goed indelen ,ik zou dat graag willen leren op een of andere manier

dus wat ik heb is vaak alleen een melodie van een paar tellen,en kan dan niet echt 5 of 6 minuten vol maken op een muziekale manier

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik kan dus wel met zoals je al zei met pianoroll,een muziekje maken ,ook met music maker of wat voor progamma dan ook,wel moet ik eerst het progamma leren kennen.......

het gaat meer om de indeling,en het in leven brengen van die indeling,dat dan uiteindelijk muziek word / is !

hee,

wel leuk dat je ook fruity gebruikt,misschien dat we wat kunnen uitwisselen ooit,of hoe zeg je dat???

ik heb namelijk op een ander forum een paar muziek stukjes laten plaatsen....

bedankt Mohamed voor je reactie!!


Samengevoegd:

ik heb namelijk op een ander forum een paar muziek stukjes laten plaatsen....

met fruity natuurlijk....


Samengevoegd:

en bedankt voor de link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

ik kan dus wel met zoals je al zei met pianoroll,een muziekje maken ,ook met music maker of wat voor progamma dan ook,wel moet ik eerst het progamma leren kennen.......

het gaat meer om de indeling,en het in leven brengen van die indeling,dat dan uiteindelijk muziek word / is !

hee,

wel leuk dat je ook fruity gebruikt,misschien dat we wat kunnen uitwisselen ooit,of hoe zeg je dat???

ik heb namelijk op een ander forum een paar muziek stukjes laten plaatsen....

bedankt Mohamed voor je reactie!!

Graag gedaan! Kunnen we wel eens doen ja!

Om muziek te maken moet je meerdere paterns maken waarover je de sporen verdeelt. Deze paterns kun je invullen in de sequencer en vervolgens een nummer mee maken. Speel de demo maar eens af, daar leer je ook veel van. Er zijn overigens hele goede tutorials over Fruity te vinden online met foto's etc waar je denk ik meer aan hebt dan wat ik hier neerzet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Om muziek te maken moet je meerdere paterns maken waarover je de sporen verdeelt. Deze paterns kun je invullen in de sequencer en vervolgens een nummer mee maken. jah sorry misschien leg ik het niet echt helder uit...

dat lukt me allemaal prima...

ik heb ooit eens een vouw gevraagd,hoe zij muziek maakte

en mischien heb ik nu ook antwoord op mijn vraag,maar zij zei dat ze dan ging fluiten wat er in haar op kom,en dat nam ze op doormiddel van een mircophone....

als ik dat zelfde ook eens probeer kan ik het misschien overdragen naar fruity..

mag ik hier de naam van dat forum geven..?????

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Om muziek te maken moet je meerdere paterns maken waarover je de sporen verdeelt. Deze paterns kun je invullen in de sequencer en vervolgens een nummer mee maken. jah sorry misschien leg ik het niet echt helder uit...

dat lukt me allemaal prima...

ik heb ooit eens een vouw gevraagd,hoe zij muziek maakte

en mischien heb ik nu ook antwoord op mijn vraag,maar zij zei dat ze dan ging fluiten wat er in haar op kom,en dat nam ze op doormiddel van een mircophone....

als ik dat zelfde ook eens probeer kan ik het misschien overdragen naar fruity..

Ja dat is denk ik de manier, bespeel je instrumenten?

Quote:

mag ik hier de naam van dat forum geven..?????

Dat denk ik wel, ben benieuwd!

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik wil graag piano leren spelen,in m,n hoofd speel ik 2 instrumenten.......

piano en viool

het forum >>

link

het is van m,n Nichtje

Niekske is de moderator

je moet wel ff registreren

als je eenmaal zo ver bent Mohamed

dan kun je inloggen en kun je bij '' Music Specials '' mijn muziek vinden,onder de naam Dj. Ekim

ik ben geen Dj. maar goed!!


Samengevoegd:

nog even iets...

als je zover bent dat je bij de specials

bent gekomen,moet je wel even geduld hebben,want het duurt namelijk 1-2 min. dat je wat hoort

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

ik wil graag piano leren spelen,in m,n hoofd speel ik 2 instrumenten.......

piano en viool

het forum >>

het is van m,n Nichtje

Niekske is de moderator

je moet wel ff registreren

als je eenmaal zo ver bent Mohamed

dan kun je inloggen en kun je bij '' Music Specials '' mijn muziek vinden,onder de naam Dj. Ekim

ik ben geen Dj. maar goed!!


Samengevoegd:

nog even iets...

als je zover bent dat je bij de specials

bent gekomen,moet je wel even geduld hebben,want het duurt namelijk 1-2 min. dat je wat hoort

Kun je niet een directe link naar je nummer plaatsen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Melodieen zijn lastig inderdaad met programma's als fruity loops of music maker.

Dit omdat deze programma's daar niet voor gemaakt zijn.

Zelf gebruik ik een aantal dingen:

1. Logic Pro. DAW van Apple.

2. Sonar

3. Reason (vooral voor de sampler en de refills om live soft synths te gebruiken

4. Soundtrack Pro (ook van Apple)

5. Mainstage (programma binnen logic studio om live mee te kunnen optreden zonder vervelende dropouts of andere problemen.

Voor melodieen denk ik dat het inderdaad het handigst is om om te kunnen gaan met een piano/synth oid.

Aansluiten via Midi (of usb tegenwoordig) en zo melodieen in te spelen.

Dit geeft je veel artistieke vrijheid, omdat je niet vastzit aan prefab melodietjes. Daar zijn die loops ook niet voor gemaakt. Het heet ook niet voor niets loops.. knipoog_dicht.gif

Maar mail (via profiel) bijvoorbeeld eens een sequentie zoals je die nu hebt, wellicht dat ik eens iets in de basis voor je in kan spelen. Krijg je gewoon een midi bestand terug, daar kun je dan zelf in een sequencer lekker mee klooien.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Lol vage muziek, wat moet ik me bij dat gehannes met draaitafels voorstellen?

Nou gewoon puur geluidsmisbruik samen met mijn huisgenoot. Hij heeft twee van die fijne Reloop Turntables en nog een Reloop Mixer.. Daar maken wij wel een fijn misbruik van, gewoon idioot doen met geluiden..

Ook met die softwarematige Rebirth RB-338 synthesizer, te grappig puh2.gif Misschien gaan we binnenkort een soort van 48-uur sessies doen en lekker achterlijk van alles door elkaar gooien, klieren, stukken voorlezen, misschien zelfs jengelen op orgels puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Nou gewoon puur geluidsmisbruik samen met mijn huisgenoot. Hij heeft twee van die fijne Reloop Turntables en nog een Reloop Mixer.. Daar maken wij wel een fijn misbruik van, gewoon idioot doen met geluiden..

Ook met die softwarematige Rebirth RB-338 synthesizer, te grappig
puh2.gif
Misschien gaan we binnenkort een soort van 48-uur sessies doen en lekker achterlijk van alles door elkaar gooien, klieren, stukken voorlezen, misschien zelfs jengelen op orgels
puh2.gif

Klinkt goed! Ik heb ook twee turntables te staan, is hartstikke leuk speelgoed. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 year later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid