Spring naar bijdragen

Bang voor God


Aanbevolen berichten

Inderdaad staan beide in het Woord van God.

We kunnen God loven en in de stilte naar Zijn stem luisteren.

Ps 62,6

Waarlijk, mijn ziel, keer u stil tot God, want van Hem is mijn verwachting

Ps 42,6

Wat buigt gij u neder, o mijn ziel, en zijt gij onrustig in mij? Hoop op God, want ik zal Hem nog loven, mijn Verlosser en mijn God!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 63
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

ik zeg wel ,,, denk ja toch...

ik heb niet geschreven dat de kerk en bijbel onzinnig zijn,ik zeg alleen ook zonder dat, gelooft de mens in iets wat hij/zij niet kan verklaren........

Je wilt dan wel in het wezen 'God' geloven (of iets van dien aard), maar je zegt wel tegen God 'maar dat wil ik dan wel op mijn eigen manier doen'.. Ben je dan niet gewoon bezig wijzer dan God te willen zijn?

dit is niet om te verdedigen met wat ik schreef,want iedereen is anders en iedereen gelooft anders,en ik zeg tegen God wat ik wil zeggen toch?

ik ben idd. wel in een ,parochie geweest geloof ik, tenminste het was best klein en er branden kaarsjes achter t altaar

en het was ook erg stil ja

ik kon daar wel m,n rust vinden totdat er meerdere mensen binnen liepen.....

dat verlangen spreek je dan wel in gedachten uit anastasia?!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb niet de rest van de brichten gelezen hoor, maar ik snap je verhaal wel denk ik...

Maar satan en demonen hebben er zelf voor gekozen om tegen God in te gaan. Dat is VOLGENS MIJ ook waarom God ze niet red/kan redden. Ze willen zelf niet gered worden.

Ow, je weet trouwens dat Satan ooit een engel was he? Hij was zeg maar heel belangrijk maar werd jaloers op God. Daarom ging hij tegen God in. 1/3 ofzo van de engelen gingen met Satan mee.

Ow ja, het kan dat ik niet goed heb gelezen, maar alle dieren gaan ook naar de hemel. Dat weet ik bijna zeker. God zou nooit zomaar dieren opgeven die hij zelf heeft gemaakt.

Nogmaals, ik heb de rest van de posts niet allemaal gelezen dus het kan best dat iemand dit al verteld heeft.

Hoop echt dat het je helpt. =]

God bles!!!!!!!!!!!!!

(bricht gewijzicht vanwege paar taalfouten) puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik denk soms en eigenlijk steeds vaker.... dat wij zijn afgeworpen ,maar dat is misschien een verkeerde gedachten,maar ik wil wel toevoegen,waarom ik deze gedachten heb....

als mens,en dit is ook wat ik denk........

maar als mens voel je en weet je dat het anders kan in deze wereld

althans de wil is er wel ,omdat je weet hoe het was in de Hemel

klinkt allemaal heel gek natuurlijk,maar ik denk dat we wel een vorig leven hebben gehad,en dat dat leven werd geleid in de Hemel........

nogmaals een misschien wel hele rare gedachten

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

ik ben idd. wel in een ,parochie geweest geloof ik, tenminste het was best klein en er branden kaarsjes achter t altaar

en het was ook erg stil ja

ik kon daar wel m,n rust vinden totdat er meerdere mensen binnen liepen.....

dat verlangen spreek je dan wel in gedachten uit anastasia?!

Je bent in een kapel geweest vermoed ik puh2.gif Als nietkatholiek is een parochie volgens mij een groep(gemeenschap van) katholieken in een bepaald kerkgebied onder de hoede van de daartoe aangestelde priester. En in mijn geval heb ik dat verlangen uiteindelijk stampvoetend gefrustreerd hardop uitgesproken op mijn slaapkamer. Ongeveer in de bewoordingen"Verdorie, ik weet dat je er bent en dat ik echt bezig ben drie keer linksom te gaan om je te zoeken terwijl één keer rechtsom volstaat. Doe me mu een lol en laat me tenminste één keer ervaren wat ik nu zoek, dan wordt het herkennen wel wat makkelijker" widegrin.gif (En ja, bewust zonder hoofdletters, ik spreek dat wat we Godnoemen i.h.a. niet aan met hoofdletters, maar wel als een geliefde vriend, kameraad, raadgever)

Nou en dat was voldoende voor een afdoende antwoord en mijn relatie is er één van af en toe hooglopende "ruzie" en uitermate liefdevol, met een wederzijds verstaan, alhoewel "Dat wat is" mij beter begrijpt dan andersom. En soms ben ik hem eventjes helemaal "zat" en neem ik een time out. Gelukkig is ie een geduldig type en gelooft ie niet in "echt(e)scheidingen"

Link naar bericht
Deel via andere websites

ja een kapel was t...

ja jij bent wel erg eerlijk op een frisse manier hahaha

sorry, ook een leuke manier...

je relatie,daar bedoel je de relatie met God en jou neem ik aan?!

ik heb dat ook heel erg ,wel gewoon eerlijk,geen zin dan geen zin,en ben je boos dan ben je dat,maar ook voor positieve dingen

heb ik dan zoiets van ja toch bedankt voor dit.......

die hoodletters i.h.a die snap ik niet zo,ik begrijp wel de woorden die je er achter schrijft >> niet aan met hoofdletters, maar wel als een geliefde vriend, kameraad, raadgever)


Samengevoegd:

en ook bedankt voor je reactie

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

er is allang bewezen,en zelf sta ik 100 % achter dit bewijs........

dat ook zoder kerk en bijbel of alles wat '' heilige '' materie is,

mensen ook geloven in God,

dat is dan een heel andere god, zónder hoofdletter.

Quote:
die kerk staat alleen maar in de weg met die regels ,

fijn, dat jij zonder regels kunt leven. de mensen, maatschappijen en gemeenschappen die ík ken, kunnen dat niet, en dat geldt zelfs voor het atheïsme, het nihilisme, het anarchisme...

Quote:
en dat het stil is in de kerk waar jij je begeeft,is best triest,want ik denk dat God juist leven wil,en als het dan het huis van God is laat t dan ook leven. of is dit te oppervlakkig

Dit is inderdaad héél oppervlakkig! Staat er in jouw bijbel niet ergens; "Weest stil voor zijn Aanschijn"? en staat daar ook niet in de Apocalyps (Openbaring) dat er in de hemel een stilte zal zijn van wel een half uur?

Quote:
verdiepen in de Leer van de H. Rooms Katholieke Kerk ,das niet wat God heeft bedoeld,mag ik vragen of je in een kerk woont of priester bent of ????

Fijn, dat jij weet wat God bedoeld heeft. Ik zal jouw posts maar goed volgen, want jij ben een van de weinigen op dit forum, die schijnen te weten wat God bedoeld heeft. Zal ik je het emailadres van onze Paus geven? Die wil ook graag weten, wat God bedoeld heeft. Eigenlijk hoor jij hier dus niet thuis, maar jij hoort in de Bijbel, als profeet! Succes met het verkondigen van wat God bedoeld heeft. Ik hoop nog veel van je te leren!

En nee; ik ben geen priester, dan dat ik drager ben van het algemeen priesterschap der gelovigen. Maar dat is de Leer van de H. Rooms Katholieke Kerk, en dat is schijnbaar tóch niet wat God bedoeld heeft... En in een kerk wonen, dat dóe je gewoon niet, tenzij je asielzoeker bent. Maar dat had ik gisteravond al geschreven. clown.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

ja een kapel was t...

ja jij bent wel erg eerlijk op een frisse manier hahaha

sorry, ook een leuke manier...

je relatie,daar bedoel je de relatie met God en jou neem ik aan?!

ik heb dat ook heel erg ,wel gewoon eerlijk,geen zin dan geen zin,en ben je boos dan ben je dat,maar ook voor positieve dingen

heb ik dan zoiets van ja toch bedankt voor dit.......

die hoodletters i.h.a die snap ik niet zo,ik begrijp wel de woorden die je er achter schrijft >> niet aan met hoofdletters, maar wel als een geliefde vriend, kameraad, raadgever)


Samengevoegd:

en ook bedankt voor je reactie

Het is gebruikelijk dat je God en alle refereren aan God in het christendom met een hoofdletter schrijft. De God, Hij, Hem, U, Gij etc.

Ik kan je aanraden het katholicisme toch eens wat beter te leren kennen. Een ieder die begint met geloven heeft echt wel wat aan regeltjes, aan vorm. Het geeft houvast. Zelfs als je uiteindelijk de vorm ontgroeit bent, dan nog is de vorm en zijn ritme een bijzonder snelle weg tot wezenlijk contact. En zo vreemd is het beleven van dat brood en wijn als daadwerkelijke aanwezigheid echt niet (ik beleef het zelf zo). Beelden aanbidden doen ze echt niet, tenzij ze hun eigen geloof misverstaan, maar ik ben nog geen katholieken tegen gekomen die beelden aanbidden.

Dat jou weg en jou relatie tot God een andere kan zijn dan het katholicisme, dat kan en in mijn geloofsbeleving is er niet veel mis mee (ik ben volgens het forum ook niet echt een christen, aangezien ik slechts de leer van Jezus probeer te volgen en hem niet als eniggeboren zoon, maar als ééngeboren zoon zie puh2.gif)

Maar hoewel God en Godsbeleving niet afhankelijk zijn van een gebouw, en al helemaal niet van een beeld is het wel een plek waar aanwezigheid makkelijk tot stand komt. De katholieke weg is een weg die het meest na aan mijn hart ligt.

En wat het geen zin betreft. Ik doe mijn best om altijd in realtie te blijven. Maar omdat ik mens ben met al mijn onvolkomenheden en dat wat wij God noemen is wat Hij is, snapt hij wel dat ik af en toe even stil sta en soms zelfs een omweg maak of zelfs volkomen verdwaal in dat leuke bosje langs de kant van de weg. Mar als het nodig is, dan krijg ik ook wel een duwtje de goede kant op en als ik dat lang genoeg negeer een schop onder mijn kont in de vorm van gebeurtenissen en ontmoetingen in mijn leven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

vegaloog ,ik zal het maar zeggen.........

als jij nooit een boek in je handen had gekregen,dan had je natuurlijk nooit kunnen weten dat er meer is,en dat had je je zelf ook niet de vraag gesteld,, waar kom ik echt vandaan,behalve de mensen die mijn ouders zijn,want ook die hebben een oorsprong...

heb je daar een boek of gebouw voor nodig,zover ik weet niet...

en daarbij God heeft mij toch een vrije wil gegeven ,dus nu dat ik weet dat er een plaats is waar je heen kunt gaan een boek is dat je kunt lezen ,is het het mijn keuze of wil ,dat ik het wel of niet doe

ook heb ik gelezen,dat God ons heeft geschapen als zijn evenbeeld

dus wat barbapapa schreef is juist ......... over het tempel gebeuren

ik wil echt niemand aanvallen op wat hij of zij gelooft

ik wil vertellen wat ik geloof

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dit is inderdaad héél oppervlakkig! Staat er in jouw bijbel niet ergens; "Weest stil voor zijn Aanschijn"? en staat daar ook niet in de Apocalyps (Openbaring) dat er in de hemel een stilte zal zijn van wel een half uur?

Het was maar een half uur stil. De overige tijd was het een kabaal (Op. 8:5-13).

Quote:
Fijn, dat jij weet wat God bedoeld heeft. Ik zal jouw posts maar goed volgen, want jij ben een van de weinigen op dit forum, die schijnen te weten wat God bedoeld heeft. Zal ik je het emailadres van onze Paus geven? Die wil ook graag weten, wat God bedoeld heeft. Eigenlijk hoor jij hier dus niet thuis, maar jij hoort in de Bijbel, als profeet! Succes met het verkondigen van wat God bedoeld heeft. Ik hoop nog veel van je te leren!

Ps 16,11

Gij maakt mij het pad des levens bekend; overvloed van vreugde is bij uw aangezicht, liefelijkheid is in uw rechterhand, voor eeuwig.

Ps 25,14

Des HEREN vertrouwelijke omgang is met wie Hem vrezen, en zijn verbond maakt Hij hun bekend.

Ps 51,8

Zie, Gij wilt waarheid in het verborgene, in het geheim maakt Gij mij wijsheid bekend.

Am 3,7

Voorzeker, de Here HERE doet geen ding, of Hij openbaart zijn raad aan zijn knechten, de profeten.

Kol 1,26

het geheimenis, dat eeuwen en geslachten lang verborgen is geweest, maar thans geopenbaard aan zijn heiligen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Fijn, dat jij weet wat God bedoeld heeft. Ik zal jouw posts maar goed volgen, want jij ben een van de weinigen op dit forum, die schijnen te weten wat God bedoeld heeft. Zal ik je het emailadres van onze Paus geven? Die wil ook graag weten, wat God bedoeld heeft. Eigenlijk hoor jij hier dus niet thuis, maar jij hoort in de Bijbel, als profeet! Succes met het verkondigen van wat God bedoeld heeft. Ik hoop nog veel van je te leren!

de dingen die staan volgens mij in de Bijbel

je hoeft ook geen antwoord te geven

ik ben van mening dat we een gevoel hebben

en dat dat gevoel je iets wil duidelijk maken

zonder boek nogmaals.......

dat gevoel samen met wat verstand zorgt er voor dat je Zeker weet dat er meer is,omdat we een taal hebben kunnen we '' Het '' benoemen

want als we niet pratend over God spreken,kijken we in de meeste gevallen naar boven

ben je het niet eens dat voordat je God leerde kennen

al wel wist dat er iets zou zijn?

dat iets is in mijn denkbeeld God...

alles is natuurlijk weer een mening!!!!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid