Spring naar bijdragen

Geloof, Hoop en Liefde


Aanbevolen berichten

Wanneer weet je dat je Geloof, Hoop en Liefde hebt, hoe kun je dit weten

Voor de Boete en Verzoening (o.a. dus Biechtten) en de Eucharistie, is het belangrijk, dat ik die drie goddelijke genaden bezit, maar hoe weet ik of ik daar van in het bezit ben, ik denk dat ik bedoel, theologische deugden, al weet ik niet helemaal precies wat dat betekent, maar goed.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Die is een makkie waar het jou betreft. Je gelooft en neemt je geloof erg serieus, je snapt het m isschien niet allemaal en wilt geen fouten maken, maar je gelooft. Hoop, die is wat lastiger, maar hoop heb je zeker, al zou je liever zekerheid hebben, maar je doet je stinkende best om het goed te doen en je stelt de boel uit omdat je toch nog bang bent dat het allemaal niet goed genoeg gedaan is. Je mag iets meer hoop hebben.

(De beste manier om je hoop te vergroten is die lijst niet af maken en morgen gaan biechten, datis een teken van groot geloof en grote hoop widegrin.gif )Liefde heb je, iemand die zich druk maakt of anderen al dan niet gered zijn, die heeft liefde.

NOg groter zou je liefde zijn, als je liefde voor God zich uitte in het loslaten van de lijst en uit liefde voor Hem, vanuit geloof en met hoop in het hart morgen al te gaan biechten. knipoog_dicht.gif

Van mezelf weet ik dat ik niet geloof, ik weet dat God te ervaren is en dus gloof ik niet, want ik weet.

En Hoop, waar moet ik op hopen, dat ik eeuwig leven heb/krijg? Ik kan me daar niets bij voorstellen, dus daar hoop ik ook niet op. Ik weet dat ik na mijn dood dat zal krijgen wat ik nodig heb, niet dat wat ik wens of hoop. Mijn enige hoop is dat dat eeuwige leven idd niet dat ziekmakende zoete plaatje is dat soms geschetst wordt (vandaag weer aardig wat krantjes van de JG gekeren, en van dat zoetsappige beeld van mensen die zonder te zweten en enige inspanning, vokomen schoon, zonder modder aan de handen, van de vrucht hunner arbeid leven met op de achtergrond een fraai huis een ooverdosis gehad puh2.gif)

En liefde, ja hoor ik hou van God, en Hij van mij, dat is een makkie, maar dat liefhebben van mijn naaste (kon vandaag wel weer een paar van mijn obstinate puberende kiddo's achter het behang plakken) kost nog wel wat moeite, maar daarvoor hebben we weer de hoop, de hoop dat ik daarin met steun van God en een hoop eigen hard werk kan veranderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beste Anastasia,

Je kon mijn gevoelens niet beter verwoorden! Dank voor je geweldige reactie. Precies zoals ik erover denk. (op het laatste stukje na dan).

De hoop dit ik heb is dat in dit leven op aarde het mooiste en beste mag doen voor mijn omgeving en liefde en zo Gods liefde mag verspreiden. Dit zonder enige vaste vorm van religie aan te hangen.

liefs en gezegende groet

jurjen

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid