Spring naar bijdragen

Openbaringen 12-13-14


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, ik had een paar vragen m.b.t. de volgende hoofdstukken (gelieve katholieke visies aangezien tig van interpretaties hierover de ronde doen):

Openbaringen 12,13, 14

\"Toen de draak zag dat hij op de aarde gegooid was, achtervolgde hij de vrouw die een zoon gebaard had. 14 Maar de vrouw kreeg de twee vleugels van de grote adelaar om naar haar plaats in de woestijn te vliegen, waar gedurende een tijd en twee tijden en een halve tijd voor haar gezorgd zou worden, buiten het bereik van de slang.\"

Ten eerste, wie is de rode draak?

\"Toen zag ik uit de zee een beest opkomen. Het had tien horens en zeven koppen; het had een kroon op elke horen, en er stonden godslasterlijke namen op zijn koppen.\"

Wie is het eerste beest?

\"Toen zag ik een tweede beest, dat opkwam uit de aarde. Het had twee horens, net als een lam, en het sprak als een draak. 12 Voor de ogen van het eerste beest oefende het heel diens macht uit. Het dwong de aarde en alle mensen die erop leefden het eerste beest, dat van zijn dodelijke verwonding genezen was, te aanbidden.\"

Wie is het tweede beest?

\"Het kreeg de macht om dat beeld leven in te blazen, zodat het beeld van het beest ook kon spreken en ervoor kon zorgen dat iedereen die het beeld niet aanbad, gedood zou worden.\"

Wat is dat beeld dat kan leven? En staat hier in de laatste zin dat elke ware gelovige gedood wordt? Dit is dan volgens mij in tegenstelling met:

\"Wie oren heeft, moet horen. 10 Wie gevangenschap moet verduren, zal in gevangenschap gaan. En wie door het zwaard moet sterven, zal sterven door het zwaard. Hier komt het aan op de standvastigheid en trouw van de heiligen.\"

Gaat elke ware gelovige dus dood of niet allemaal? Of hoe moet ik anders deze verzen zien?

\"toen zag ik dit: het lam stond op de Sion, en bij het lam waren honderdvierenveertigduizend mensen die zijn naam en die van zijn Vader op hun voorhoofd hadden.\"

\"Niemand kon het lied begrijpen, behalve de honderdvierenveertigduizend mensen die van de aarde zijn vrijgekocht\"

\"Ze zijn uit de mensheid vrijgekocht om als de eerste opbrengst te worden aangeboden aan God en aan het lam.\"

In welke verhouding staan die 124.000 met de ware gelovige christenen? Als er dus geen \"rapture\" is waar zijn dan de ware gelovigen of zijn dat er op dat moment maar 124.000? Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

gr. mackie

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hallo allemaal, ik had een paar vragen m.b.t. de volgende hoofdstukken (gelieve katholieke visies aangezien tig van interpretaties hierover de ronde doen):

Had dat ook even bij je vorige vraag gezet, want ik neem aan dat je niet reageert omdat mijn visie niet katholiek is!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

ja sorry Mohamed, maar toen wist ik niet precies dat er verschillende theorieen hierover zijn en dat de katholieke kerk de "rapture" en het preterisme niet accepteert...

gr. mackie

Ok, geen probleem, maar waarom ben je alleen geïnteresseerd in de katholieke zienswijze als ik vragen mag?

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid