Spring naar bijdragen

Hoeveel christenen


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

Ik ben heel blij dat ik Christelijk opgevoed ben, maar dat heeft mij wel 17 jaar gekost, voordat ik daar blij mee was. Ik ben ook best wel anti geweest en heb voor mijzelf uitgezocht of ik wel of niet in God geloofde. Het is niet iets wat ik heb aangenomen omdat mijn ouders er dat toevallig met de paplepel in hebben gegoten. En uiteindelijk heeft God mij tot geloof laten komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Als je denkt dat een paar duizend in 5 jaar tijd "vele malen meer" is dan (74%+15%)*190.010.647=169.109.475 dan kan je ofwel niet rekenen, ofwel je bedoelt te zeggen dat katholieken en protestanten geen christenen zijn.

Ik zeg dus dat ik zeker weet dat in de de meeste landen die ik noem minimaal een paar duizend mensen zijn bekeerd de afgelopen 5 jaar. Maar in bijvoorbeeld Mozambique weet ik dat er door het zendingswerk van 1 organisatie die er nu 13 jaar zit ondertussen zo'n 8000 kerken zijn gesticht. Ik weet niet hoeveel mensen er gemiddeld in zo'n kerk zitten, maar ik ga er vanuit dat het minstens 1 is, dus mijn schatting was in dit geval dus vrij krap.

Maarja, ik weet dat deze cijfers op zich niet veel voorstellen op wereldniveau, maar ik wilde gewoon aantonen dat het absoluut niet vreemd is dat mensen tot Jezus komen. Daarnaast, als je het op landelijk niveau bekijkt dan heeft dit een enorme impact, en dat is ook te merken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik zeg dus dat ik zeker weet dat in de de meeste landen die ik noem
minimaal
een paar duizend mensen zijn
bekeerd
de afgelopen 5 jaar. Maar in bijvoorbeeld Mozambique weet ik dat er door het zendingswerk van 1 organisatie die er nu 13 jaar zit ondertussen zo'n 8000 kerken zijn gesticht. Ik weet niet hoeveel mensen er gemiddeld in zo'n kerk zitten, maar ik ga er vanuit dat het minstens 1 is, dus mijn schatting was in dit geval dus vrij krap.

Maarja, ik weet dat deze cijfers op zich niet veel voorstellen op wereldniveau, maar ik wilde gewoon aantonen dat het absoluut niet vreemd is dat mensen tot Jezus komen. Daarnaast, als je het op landelijk niveau bekijkt dan heeft dit een enorme impact, en dat is ook te merken.

Ik vind het simpelweg wat stuitend om te zien dat je een land waar 90% van de bevolking christelijk is, blijkbaar ziet als een land waar nauwelijks christenen wonen. Het zegt veel over je opvatting over je broeders en zusters in de wat traditionelere kerken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik vind het simpelweg wat stuitend om te zien dat je een land waar 90% van de bevolking christelijk is, blijkbaar ziet als een land waar nauwelijks christenen wonen. Het zegt veel over je opvatting over je broeders en zusters in de wat traditionelere kerken.

Ik denk dat we dan langs elkaar heen praten, ik vraag me af op welk land je nu precies doelt...?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik denk dat we dan langs elkaar heen praten, ik vraag me af op welk land je nu precies doelt...?

Brazilië, het grootste christelijke land op deze aardkloot, als ik me niet vergis. Tenminste, in de visie van vrijwel iedereen, want jij vertelde dat daar zoveel meer "bekeringen" zijn dan dat mensen christelijk worden opgevoed.

Begrijp me goed, ik gun je je pret enzo, en als je graag wil vertellen dat de takken van sport waar jij voor staat zo fijn succesvol zijn tegen de Roomse hoer van babylon ofzo, dan is je dat van harte gegund, maar ben er dan duidelijk over. En als je dat niet bedoeld, let dan een beetje op wat je eigenlijk zegt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Zouden er nog bestaan indien het geloof er niet door de ouders met de paplepels wordt ingegoten?

Als je het ze pas op hun 18e zou vertellen en aan hun dan de keuze laat?

Misschien kun je christelijk opgevoeden beter vergelijken met kinderen die van jongst af aan veel gestimuleerd zijn met filosofie, literatuur, existentiële vragen ed.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Brazilië, het grootste christelijke land op deze aardkloot, als ik me niet vergis. Tenminste, in de visie van vrijwel iedereen, want jij vertelde dat daar zoveel meer "bekeringen" zijn dan dat mensen christelijk worden opgevoed.

Als je goed leest zie je dat ik zeg: 'de 'meeste' landen, en dat heb ik er bewust zo neer gezet. En nu ik het terug lees moet ik inderdaad terug komen op Brazilië, ik verwarde het even met iets anders.

Quote:

Begrijp me goed, ik gun je je pret enzo, en als je graag wil vertellen dat de takken van sport waar jij voor staat zo fijn succesvol zijn tegen de Roomse hoer van babylon ofzo, dan is je dat van harte gegund, maar ben er dan duidelijk over. En als je dat niet bedoeld, let dan een beetje op wat je eigenlijk zegt.

Ik denk dat je iets te snel conclusies trekt. Ik ben absoluut niet anti katholiek, verre van zelfs. Ik weet dat ik in het verleden wel eens wat negatieve geluiden heb laten horen over andere kerkgenootschappen, maar ik hoop dat je van me aanneemt dat ik die mening ondertussen ook grotendeels heb herzien.

Natuurlijk ben ik het niet eens met alles wat er gebeurt in de RKK, en de wat meer traditionele protestantse kerken, maar dat geldt net zo goed voor evangelische en pinksterkerken. Ondanks de verschillen in mening die ik met ze heb kan ik oprecht zeggen dat ik hou van de Katholieke Kerk, van de Gereformeerde Kerk in al zijn vormen, van de PKN, van de Evangelische kerken en de Pinkster kerken. We aanbidden allemaal Jezus, en we hebben daar allemaal onze eigen manier voor.

Als ik je heb gekwetst of beledigd dan spijt me dat, maar ik hoop ook dat je van me aanneemt dat dat niet mijn bedoeling is geweest.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Als je goed leest zie je dat ik zeg: 'de '
meeste
' landen, en dat heb ik er bewust zo neer gezet. En nu ik het terug lees moet ik inderdaad terug komen op Brazilië, ik verwarde het even met iets anders.

Kan gebeuren. Je snapt, mogelijk, dat Brazilië nogal een gevoleige kwestie is?

Quote:

Ik denk dat je iets te snel conclusies trekt.

In tegendeel, ik geef juist aan dat ik me twee kanten kan voorstellen, en ik wacht dus af welke kant jij bedoelde!

Quote:
Ik ben absoluut niet anti katholiek, verre van zelfs. Ik weet dat ik in het verleden wel eens wat negatieve geluiden heb laten horen over andere kerkgenootschappen, maar ik hoop dat je van me aanneemt dat ik die mening ondertussen ook grotendeels heb herzien.

Ik ga het je nog gekker vertellen: aan mijn kant evenzo! Ooit dacht ik dat alles wat evangelisch of charismatisch was, minimaal aan hersenverweking leed. Tegenwoordig ben ik veel selectiever widegrin.gif

Quote:
Natuurlijk ben ik het niet eens met alles wat er gebeurt in de RKK, en de wat meer traditionele protestantse kerken, maar dat geldt net zo goed voor evangelische en pinksterkerken. Ondanks de verschillen in mening die ik met ze heb kan ik oprecht zeggen dat ik hou van de Katholieke Kerk, van de Gereformeerde Kerk in al zijn vormen, van de PKN, van de Evangelische kerken en de Pinkster kerken. We aanbidden allemaal Jezus, en we hebben daar allemaal onze eigen manier voor.

flower.gif broeder!

Quote:
Als ik je heb gekwetst of beledigd dan spijt me dat, maar ik hoop ook dat je van me aanneemt dat dat niet mijn bedoeling is geweest.

Je hebt me geenszinds gekwetst of beledigd, ik hoopte er al op dat er niks rots achter zat, en die hoop is bevestigd!

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid