Spring naar bijdragen

Rom 10:10


Aanbevolen berichten

Rom 10:10 want met het hart gelooft men en wordt rechtvaardig, en met den mond belijdt men en wordt zalig.

(Hebreeën 13:15) . . .

Zo laat ons nu door hem altijd Gode offeren het lofoffer, dat is: de vrucht der lippen, die zijnen naam belijden.

Hoe worden deze beginselen best in de praktijk gebracht?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Rom 10:10 want met het hart gelooft men en wordt rechtvaardig, en met den mond belijdt men en wordt zalig.

(Hebreeën 13:15) . . .

Zo laat ons nu door hem altijd Gode offeren het lofoffer, dat is: de vrucht der lippen, die zijnen naam belijden.

Hoe worden deze beginselen best in de praktijk gebracht?

Niet door bij mensen aan de deur te komen en te veronderstellen dat zij nog nooit van Jezus gehoord hebben. De velddienst werkt averechtst in negen van de tien.

Rom 12,1       

Ik bid u dan, broeders, door de ontfermingen Gods, dat gij uw lichamen stelt tot een levende, heilige en Gode welbehagelijke offerande, welke is uw redelijke godsdienst.

Overigens hoop ik elke zaterdag dat de JG hier aan de deur komt, want ik ga graag de discussie met ze aan!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Niet door bij mensen aan de deur te komen en te veronderstellen dat zij nog nooit van Jezus gehoord hebben. De velddienst werkt averechtst in negen van de tien.

Rom 12,1
      

Ik bid u dan, broeders, door de ontfermingen Gods, dat gij uw lichamen stelt tot een levende, heilige en Gode welbehagelijke offerande, welke is uw redelijke godsdienst.

Overigens hoop ik elke zaterdag dat de JG hier aan de deur komt, want ik ga graag de discussie met ze aan!

Wij gaan juist voor die ene op de tien.Weliswaar is dit werk gestagneerd in westerse (zgn christelijke) landen.

Eens komt de tijd dat wij er mee stoppen!

In andere landen is dit werk is nog steeds succesvol.De cijfers : +/- 250000 nieuwe discipelen.

Ik ontvang ook graag elkeen die over religie en geloof wil praten gastvrij in mijn huis!

Anderen denken dan weer dat God ermee gebaat is wanneer ze overal op elk forum hun broeders gaan 'slaan'.Dat is volgens mij geen 'vrucht der lippen',geen slachtoffer aan God!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Rom 10:10 want met het hart gelooft men en wordt rechtvaardig, en met den mond belijdt men en wordt zalig.

(Hebreeën 13:15) . . .

Zo laat ons nu door hem altijd Gode offeren het lofoffer, dat is: de vrucht der lippen, die zijnen naam belijden.

Hoe worden deze beginselen best in de praktijk gebracht?

In gesprekken met mensen als de gelegenheid zich aandient getuigen van God.

God danken en tot Hem bidden.

Bijbelstudie.

Een luisterend oor bieden aan mensen die dat nodig hebben.

Mensen bijstaan met raad en daad.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Hi broer Aimé!

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met: "In de praktijk brengen". Ik denk dat, als je de tekst op die manier benadert, je zoiezo een verkeerde kant op zult gaan. Want het hele punt dat Paulus maakt in Romeinen 10 is dat de mens niet gerechtvaardigd wordt door zijn werken, maar door zijn geloof in de Heere Jezus Christus.

"In de praktijk brengen" klinkt synoniem aan "wat kan ik hiermee doen". Maar wat zegt Paulus in galaten 3:11-12:

En dat niemand door de wet gerechtvaardigd wordt voor God, is openbaar; want de rechtvaardige zal uit het GELOOF leven. Doch de wet is niet uit het geloof; maar de mens die deze dingen DOET zal door dezelve leven.

Het punt dat ik probeer te maken is dit: je wordt gered en gerechtvaardigd door het geloof dat in jouw hart is. En hoe weet ik wat in jouw hart zit? Lees matteus 12:33-35.

Dus door te luisteren naar de woorden die jij spreekt, weet ik wat in jouw hart zit, omdat de mond spreekt uit de overvloed van het hart en de boom herkend wordt aan zijn vruchten.

Jouw belijdenis in Jezus Christus is niets waard, als die belijdenis niet voortkomt uit het geloof in jouw hart. Want alleen dát geloof zal je redden. En die belijdenis is niet een eenmalige moment in je leven, zoals in veel kerken, maar is iedere dag weer opnieuw iets dat voortkomt uit het hart van de gelovige, omdat hij/zij niet kan zwijgen van hetgeen in zijn hart is.

Ben je zelf JG? Ik niet, hoewel ik wel van Hem getuig. Maar de indruk die ik vaak krijg bij JG's is dat de denominatie ze verplicht om zoveel deuren langs te gaan per maand. En zodoende komt het getuigenis niet alleen meer voort uit het hart van de gelovige, maar ook van de druk die de denominatie op de leden stelt. Dat is niet van Christus. En hoeveel deuren je in je leven ook langs gaat, als het geloof niet in het hart is, wordt je er niet door gerechtvaardigd. Betekent dat dat het slecht is om de deuren langs te gaan? Nee, zeker niet, als God jou daartoe drijft, gehoorzaam. Maar laat het een consequentie zijn van jouw liefde voor Hem, die jou gered heeft en niet een middel om je rechtvaardiging te verdienen. Want als we die rechtvaardiging uit onze werken verwachten, hebben we het evangelie niet begrepen.

Veel liefde broer! Gods zegen!

Chris

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Rom 10:10 want met het hart gelooft men en wordt rechtvaardig, en met den mond belijdt men en wordt zalig.

(Hebreeën 13:15) . . .

Zo laat ons nu door hem altijd Gode offeren het lofoffer, dat is: de vrucht der lippen, die zijnen naam belijden.

Hoe worden deze beginselen best in de praktijk gebracht?

Wij zouden zeggen kijk in de spiegel en ga aan de slag.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Anderen denken dan weer dat God ermee gebaat is wanneer ze overal op elk forum hun broeders gaan 'slaan'.Dat is volgens mij geen 'vrucht der lippen',geen slachtoffer aan God!

Weer anderen denken dat wanneer hun broeders aanstoot nemen aan bepaalde verzen uit de Bijbel en zich geslagen voelen, zij hun ongenoegen niet op de boodschappers moeten projecteren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

Rom 10:10 want met het hart gelooft men en wordt rechtvaardig, en met den mond belijdt men en wordt zalig.

(Hebreeën 13:15) . . .

Zo laat ons nu door hem altijd Gode offeren het lofoffer, dat is: de vrucht der lippen, die zijnen naam belijden.

Hoe worden deze beginselen best in de praktijk gebracht?

Aimée,

Prediking was in die tijd één van de gaven van de geest.

Toon mij één tekst, waarin staat: "Indien jullie niet prediken, zullen jullie christenen, sterven op de oordeelsdag!"

Nou, ik ben benieuwd smile.gif

Quote:
1 kor 12

4 Er zijn verschillende gaven, maar er is één Geest; 5 er zijn verschillende dienende taken, maar er is één Heer; 6 er zijn verschillende uitingen van bijzondere kracht, maar het is één God die ze allemaal en bij iedereen teweegbrengt. 7 In iedereen is de Geest zichtbaar aan het werk, ten bate van de gemeente. 8
Aan de een wordt door de Geest het verkondigen van wijsheid geschonken, aan de ander door diezelfde Geest het overdragen van kennis;
9 de een ontvangt van de Geest een groot geloof, de ander de gave om te genezen. 10 En weer anderen de kracht om wonderen te verrichten, om te profeteren, om te onderscheiden wat wel en wat niet van de Geest afkomstig is, om in klanktaal te spreken of om uit te leggen wat daar de betekenis van is. 11 Al deze gaven worden geschonken door een en dezelfde Geest, die ze aan iedereen afzonderlijk toebedeelt zoals hij wil.

Bij Jehovah's Getuigen, Aimée, moet iederen uren rapporteren. Dat is niet naar het bijbelse model. Komt nog bij dat Geloof hoop en liefde zouden blijven.

Kennis (epignosis) zou dus ook vergaan.

Het zou dus van nederigheid getuigen, als JG niet rondbazuinen dat allen, behalve zij, Armageddon overleven.

Quote:
Jakobus 3:1

Broeders en zusters, u moet niet allemaal leraar willen zijn. U weet dat ons leraren een strenger oordeel te wachten staat


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Wij gaan juist voor die ene op de tien.Weliswaar is dit werk gestagneerd in westerse (zgn christelijke) landen.

Eens komt de tijd dat wij er mee stoppen!

In andere landen is dit werk is nog steeds succesvol.De cijfers : +/- 250000 nieuwe discipelen.

Ik ontvang ook graag elkeen die over religie en geloof wil praten gastvrij in mijn huis!

Anderen denken dan weer dat God ermee gebaat is wanneer ze overal op elk forum hun broeders gaan 'slaan'.Dat is volgens mij geen 'vrucht der lippen',geen slachtoffer aan God!

Eens komt die tijd dat jullie stoppen? smile.gif

Toen ik klein was, jaren zeventig, hoorde ik dat al. Maar toch atlijd, is er in September/oktober een speciale velddienst actie, nog één keer het óordeel aanzeggen. En daarna zijn er gewoon weer de aankondigingen voor de volgende actie in Maart/april i.v.m. het avondmaal van Christus. Ik draaide al langer mee.

Eneuu o ja, mededeling op de congres door Otto Krant: "Broeders en zusters, we hoeven niet meer te prediken! Iedereen die vorige maand velddienst rapport heeft ingeleverd, is gered..." (slik! Laat aimée het net die maand vergeten hebben op tijd in te dienen!)

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid