Spring naar bijdragen

Openbaringen 4:9-11


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, ik had een vraag n.a.v. Openbaringen 4:9-11

\"Telkens als deze wezens lof, eer en dank brengen aan degene die op de troon zit en die tot in eeuwigheid leeft, 10 werpen de vierentwintig oudsten zich neer voor hem die op de troon zit, en aanbidden hem die leeft tot in eeuwigheid, en leggen hun kransen voor zijn troon met de woorden: 11 ‘U komt alle lof, eer en macht toe, Heer, onze God, want u hebt alles geschapen: uw wil is de oorsprong van alles wat er is.’\"

Betekent dit dat degenen die naar de Hemel gaan als enige taak en bezigheid hebben voor de Heer te buigen zoals de heiligen dat in dit stuk doen? Alvast bedankt!

gr. mackie

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hallo allemaal, ik had een vraag n.a.v. Openbaringen 4:9-11

\"Telkens als deze wezens lof, eer en dank brengen aan degene die op de troon zit en die tot in eeuwigheid leeft, 10 werpen de vierentwintig oudsten zich neer voor hem die op de troon zit, en aanbidden hem die leeft tot in eeuwigheid, en leggen hun kransen voor zijn troon met de woorden: 11 ‘U komt alle lof, eer en macht toe, Heer, onze God, want u hebt alles geschapen: uw wil is de oorsprong van alles wat er is.’\"

Betekent dit dat degenen die naar de Hemel gaan als enige taak en bezigheid hebben voor de Heer te buigen zoals de heiligen dat in dit stuk doen? Alvast bedankt!

gr. mackie

Voor zover ik het lees staat er dus dat wanneer de wezens naar voren komen en God lof brengen dat vervolgens de oudsten zich neerwerpen en hun kransen voor de troon van God leggen en Hem aanbidden. Ik lees, iig in deze verzen, niks over heiligen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is in elk geval duidelijk dat God de lof en eer geven een belangrijk onderdeel van het leven is. Zo heeft God het ooit wel bedoeld en zo zal hij het ook weer herstellen. Hoe dat er dan exact uitziet, daar moeten we ons denk ik niet zo druk over maken, Mackie. Het is dan meer van belang om je te bedenken hoe je hier en nu al God de lof en eer kunt geven. En dat kan op meer manieren dan enkel zingen en buigen...het is immers veel meer een levenshouding die God van ons vraagt!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hallo allemaal, ik had een vraag n.a.v. Openbaringen 4:9-11

\"Telkens als deze wezens lof, eer en dank brengen aan degene die op de troon zit en die tot in eeuwigheid leeft, 10 werpen de vierentwintig oudsten zich neer voor hem die op de troon zit, en aanbidden hem die leeft tot in eeuwigheid, en leggen hun kransen voor zijn troon met de woorden: 11 ‘U komt alle lof, eer en macht toe, Heer, onze God, want u hebt alles geschapen: uw wil is de oorsprong van alles wat er is.’\"

Betekent dit dat degenen die naar de Hemel gaan als enige taak en bezigheid hebben voor de Heer te buigen zoals de heiligen dat in dit stuk doen? Alvast bedankt!

gr. mackie

Het betekent in ieder geval dat de heiligen, die het aardse leven achter zich hebben gelaten, leven in de hemel, en niet in een soort afwachtende slaap in hun graf op de verrijzenis wachten.

Ja, de heiligen bidden, sterker ze bidden voor ons, in de hemel.

Maar niet eens zo heel kleine takken van het christendom zijn die geloofswaarheid kwijt geraakt, ontkennen zelfs het bestaan van deze zegevierende Kerk, ontkennen dat wij, de strijdende Kerk, met haar verbonden zijn in leven en over de grenzen van de dood heen. Maar goed, dat lees je al in de reacties smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

Hallo allemaal, ik had een vraag n.a.v. Openbaringen 4:9-11

Betekent dit dat degenen die naar de Hemel gaan als enige taak en bezigheid hebben voor de Heer te buigen zoals de heiligen dat in dit stuk doen? Alvast bedankt!

gr. mackie

Ik denk dat we met semitische beeldspraak van doen hebben. smile.gif

Psalmen 1:2 maar vreugde vindt in de wet van de HEER

en zich verdiept in zijn wet, dag en nacht.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hallo allemaal, ik had een vraag n.a.v. Openbaringen 4:9-11

\"Telkens als deze wezens lof, eer en dank brengen aan degene die op de troon zit en die tot in eeuwigheid leeft, 10 werpen de vierentwintig oudsten zich neer voor hem die op de troon zit, en aanbidden hem die leeft tot in eeuwigheid, en leggen hun kransen voor zijn troon met de woorden: 11 ‘U komt alle lof, eer en macht toe, Heer, onze God, want u hebt alles geschapen: uw wil is de oorsprong van alles wat er is.’\"

Betekent dit dat degenen die naar de Hemel gaan als enige taak en bezigheid hebben voor de Heer te buigen zoals de heiligen dat in dit stuk doen? Alvast bedankt!

gr. mackie

Alhoewel de titel van het boek "Openbaringen" doet vermoeden dat alles ons kristalhelder voorgeschoteld zal worden, blijkt dat juist bij dit bijbelboek het aankomt op wat Jezus zei tegenZijn volgelingen: "Jullie mogen de geheimen van het koninkrijk van God kennen, maar de anderen krijgen alles in gelijkenissen te horen, opdat ze zien zonder inzicht en horen zonder iets te begrijpen." (Lucas 8)

Sommigen lezen dit bijbelboek, zonder ook maar iets daarvan te begrijpen. Nu wil ik niet claimen de waarheid in pacht te hebben, maar wat ik weet wil ik graag meegeven. Mij is altijd geleerd om schrift met schrift te vergelijken.

Als ik dan kijk naar de geciteerde tekst, valt mij het volgende op: "en leggen hun kransen voor zijn troon..." Wanneer je met de bijbel bekend bent, zal je weten dat bijvoorbeeld Petrus spreekt in zijn brief over "de krans van de overwinning". En Petrus zegt daarvan dat die krans uitgereikt wordt op de dag dat de Heer wederkomt.

Hieruit zou dus de conclusie moeten volgen dat het tafereel wat in Openbaring wordt afgeschilderd plaats moet hebben ná de wederkomst van Jezus.

Moet dan ook de conclusie zijn dat iedereen die naar de hemel gaat slechts alleen tot taak heeft om te buigen en te knielen? Ik denk het niet. Niet om de minste reden dat de bijbel al leert dat plaats of tijd niet meer zullen bestaan. Daarnaast leert Jezus ons dat "de laatsten de eersten zullen zijn" en dat "degene die het meeste genaamd wil worden, de minste in het koninkrijk van God zal zijn." Hieruit blijkt dat er in de hemel een hyarchie is. En zoals men weet is het nooit verkeerd om "op te klimmen". In een dergelijke setting kan ik mij voorstellen dat niet voorop staat wie de komende paar honderd jaar zich zal buigen of welke andere taak dan ook toebedeeld krijgt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid