Spring naar bijdragen

Onveranderde leer van de RKK?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 106
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Op woensdag 27 augustus 2008 10:15:24 schreef Nunc het volgende:

[...]

Je hebt nog nóóit uitgelegd,waarom Paulus in Romeinen 8.11 éérst schreef:

En als de Geest van Hem, die
Jezus
uit de doden opgewekt heeft….

En direct daarop volgend:

Dan zal Hij die
Christus Jezus
uit de doden opgewekt heeft, ook uw sterfelijke lichamen levend maken door zijn Geest die in u woont.

Is hij nu zo stom geweest om twéé keer hetzelfde te schrijven? Of kan jij niet lezen en onderscheiden?

Kunt u uw zienswijze ook onderbouwen vanuit het OT? Zo ja, hoe, zo nee, waarom niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

protestanten, als je je realiseert dat de Bijbel die je tot enige bron van geloofskennis hebt gekozen, je is bezorgd door deze zwalkende club, hoeveel waarde heeft die bron dan?

Hoi Diakio, leuk je weer eens te zien.

De basis voor de bijbel is toch niet veranderd door het gezwalk van de kerk aangezien deze gebaseerd zijn op de oudste geschriften die we kennen? Dat door de eeuwen heen veel van het begrip van het ware evangelie door religie verloren is gegaan doet niets af aan de kracht van het woord die vandaag de bijbel nog kristalhelder beschrijft, als je wat moeite doet en niet alle vertalingen en uitleg door mensen maar klakkeloos overneemt.

De bijbel vandaag de dag verkondigt nog steeds de ware boodschap en dat is mede dankzij de Kerk verspreid over de hele wereld. Dus die zwalkende club heeft toch echt wel wat goeds gedaan hoor knipoog_dicht.gif

Juist door je niet alleen op de bijbel te richten gaan mensen er een eigen religie op nahouden en ga je zwalken. Hoe de bijbel ook tot stand is gekomen, ik geloof dat God daar zijn hand in heeft gehad en dat wat er gezegd/geschreven staat voldoende is voor ons om het ware evangelie te zien en te geloven.

Groet,

Dave

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

ik zie de relevantie van het uitstrekken over de hele aarde niet in.

Die relevantie zit in de relatie tussen het getalsargument en de waargenomen werkelijkheid. Als je goede redenen hebt om te geloven dat de Kerk zich zal uitstrekken tot de gehele mensheid als het aan God ligt, zeggen aantallen iets meer, dan wanneer dat niet zo is.

Quote:
Verder vraag ik me af waarom het mondiale karakter relevant is. De Islam is ook mondiaal (zeker omdat steeds meer mensen in post-christelijke landen moslim worden). Een moslim zou een zelfde soort redenering kunnen neerzetten.

Klopt. Als moslims niet met een zo opvallend inconsistent fundament zouden zitten (Koran=letterlijk woord van Allah, de alwetende die nogal veel fouten maakte) zouden ze een sterk punt hebben.

Quote:
het feit dat je op een persoonlijke vraag antwoord geeft, doet niet af aan het feit dat je dat antwoord met een
logische
redenering (
) onderbouwt. Dat is wat je deed, en daarop reageerde ik. Ik wees je op een probleem in je redenering.

En dat is prima. Alleen deel ik je analsye niet.

Quote:
Die redenering gaat mank omdat je waarnemingen van temporele aard probeert te identificeren met een geloofspunt dat niet over een specifieke tijd spreekt.

Klopt, maar wel over een voor de hand liggende ontwikkeling. Ik snap je punt wel, alleen verschillen we van opvatting over de verwachting van een gestaag groeiende Kerk versus een Kerk die door pieken en dalen gaat.

Quote:
ik begrijp dat het een vraag naar je keuzes is, en ik begrijp ook dat dat (net als mijn eigen keuzes) niets iets is dat volkomen dichtgetimmerd kan worden. Zo zit de wereld (blijkbaar) niet in elkaar (vrije wil en zo).

Eensch

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid