Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Quote:

Ik denk persoonlijk dat 'voor de kerk' trouwen niet zo heel letterlijk genomen hoeft te worden. Maar meer in de zin van trouwen voor God toch? Of zit ik er nou heel erg naast.
knipoog_dicht.gif

Mee eens. Of je er naast zit of niet, kan je niet zeggen. Het is immers jouw mening, waar ik het dan ook nog is mee eens ben. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wauw, iemand is het met me eens. puh2.gif

Maar dat van het huis van de Heer kan ik me ook wel voorstellen. Maar bidden bijvoorbeeld doe je toch ook niet alleen in het huis van de Heer. smile.gif (Neem ik aan tenminste. knipoog_dicht.gif )

Enniewee, misschien maar gewoon doen wat je zelf het fijnst lijkt. smile.gif

In amerikaanse films zie je dat altijd. Dan is er zo'n pastoor en zo'n prachtige dag en dan buiten op het grasveld. Dus in films kan het wel. puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

nou ik weet nog steeds niet of het verplicht is om voor de kerk te trouwen of niet. Dat buiten trouwen is volgens mij joods...Ik kan iig niets vinden waaruit blijkt dat het elders mag. Het wordt vaak ook met een Eucharistieviering in de RKK gehouden en het lijkt mij dat dat wel in de kerk moet zijn. Bij protestanten wordt er een aparte dienst gehouden waarbij dit om het bruidspaar gaat. Ik weet niet of dit ook elders kan worden gehouden...

gr. mackie

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is niet nodig in een kerk te trouwen, het is zelfs niet noodzakkelijk dat een pastoor of dominee dit doet. Ik ben getrouwd voor God (of heb mijn huwelijk in laten zegenen) dit is gedaan door een pater (persoonlijke vriend), en niet in een Kerk.

Het enigste probleem waar ik tegenaanliep was de parochie waar ik onder viel, deze moet toestemminggeven voor het trouwen buiten je eigen parochie/Kerk. Deze toestemming werd in eerste instantie niet gegeven, ook mijn zeer persoonlijke reden om het door iemand anders te laten doen kon ze niet overtuigen. Wat ze wel overtuigde dat ik bereid was te betalen voor een inzegening in hun Kerk, maar daar verder geen gebruik van heb gemaakt.

DIt was voor mij ook reden om de Kerk de rug toe te keren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid