Spring naar bijdragen

Profetieën die uitkomen


Aanbevolen berichten

Hmm juist door die andere religies te bestuderen krijg ik juist meer geloof in mijn God want hun bevestigen juist wat de deutercanieke boeken,apocriefe geschriften leren. Al die Mythes legendes, mensen ik neem het wel seriues hoor.

Mithra (licht van de wereld) oude religie in het Oude Rome was veel later gekomen, die geloof van toen is overgewaaid van de Perzen daar waar nu Iran ligt. En zie wat er nu aan komt; Mahdi en de Twaalvers geloven dat hun Islamitische Christus zal de Wereld verlossen van de duivel, het zogenaamde "Daddjaal" een anti-christ typetje dat net klok slag voor 12 aankomt. knipoog_dicht.gif

Het is allemaal simpel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ja ik ben er ook 1 van..

:S


Samengevoegd:

Oke laat me dan alvast beginnen, velen wetenschappers geloven helemaal niet in het broeikaseffect waardoor de aarde steeds maar warmer wordt. Al gore's inconviniant truth is dus danig niet waar voor hen. We worden voorgelogen, volgens de wetenschappers komt het juist door de zon waardoor de aarde warmer wordt.

Ik laat zometeen een artikel zien waarin wetenschappers dit beweren. Volgens mij zal de aarde in de toekomst dichtbij de zon komen te staan.


Samengevoegd:

Jesaja 30

26 Dan is het licht van de maan als het licht van de zon, en het zonlicht wordt verzevenvoudigd, als het licht van zeven dagen tegelijk. Op die dag verbindt de HEER de wond van zijn volk en geneest hij de striemen die het zijn toegebracht.

27 De HEER zelf komt van ver, in brandende toorn:

uit zijn neus stijgt dichte rook omhoog,

vervloeking ligt op zijn lippen,

zijn tong is als een verterend vuur,

28 zijn adem als een kolkende watervloed

die tot de hals reikt.

Hij komt de volken opschudden met een bedrieglijke wan,

de naties geeft hij een misleidend bit tussen de kaken.

God zal de zon gebruiken om de wereld te vernietigen.

!!

* Dagmar heeft met ANW 'An Inconvenient Truth' gezien en met Biologie de tegenhanger ervan (waar ik de naam van kwijt ben).

Volgens de wetenschappers die meegewerkt hebben aan de tegenhanger van Al Gore's film komt de aarde niet dichter bij de zon te staan.

De zon heeft af en toe een soort 'vulkaanuitbarstingen'. Op de zon is dan een donkere vlek te zien op het punt van uitbarsten. De hitte (van de 'magma' uit het midden van de zon) bereikt de aarde, waardoor het warmer wordt.

Het blijkt dat de grafiek 'aantal zonnevlekken' veel meer overeenkomt met de grafiek 'temperatuur' dan de grafiek 'CO2-concentratie'.

Maargoed, de temperatuur is al vaker zo hoog (en hoger!) geweest als nu, er zijn eerder al veel meer zonnevlekken te zien geweest.. Dus waarom Jezus op basis van deze tekst persé nú terug zou komen... Tsja. Sowieso vind ik de tekst nou niet zo duidelijk op de zon wijzen. Maargoed, de exegeet in mij is niet echt goed ontwikkeld (katholiek he knipoog_dicht.gif), dus wie weet.

En ja, als in 2012 we opeens 100x zoveel zonnevlekken hebben als ooit tevoren, ja dan ben ik wel stil hoor clown.gif En niet alleen omdat het dan 2012 is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een profetie die nu uitkomt:

(2 Petrus 3:3-4) . . . Want dit weet GIJ in de eerste plaats, dat er in de laatste dagen spotters zullen komen met hun spotternij, die overeenkomstig hun eigen begeerten te werk gaan 4 en zeggen: „Waar is nu de beloofde tegenwoordigheid van hem? Ach wat, van de dag af dat onze voorvaders zijn ontslapen, blijven alle dingen precies zo als sedert het begin der schepping.â€

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Nogmaals, als goed katholiek is de exegeet in mij zwaar onderontwikkeld
puh2.gif

Hier op Credible kom je pas goed tot ontplooiing! knipoog_dicht.gif


Samengevoegd:

Quote:

Ik heet Dagmar, die ander heet Glenn, en dat maakt 2-2.

Ik speel op verplaatsing dus...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wie kan er hier een woordje uitleg bij geven:

Ik stel voor Glenn?

(Openbaring 18:4) . . . En ik hoorde een andere stem uit de hemel zeggen: „Gaat uit van haar, mijn volk, indien GIJ niet met haar in haar zonden wilt delen, en indien GIJ geen deel van haar plagen wilt ontvangen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Prima, dan kan jij het dus uitleggen
thumbsup.gif

dat er in de laatste dagen spotters zullen komen met hun spotternij, die overeenkomstig hun eigen begeerten te werk gaan 4 en zeggen: „Waar is nu de beloofde tegenwoordigheid van hem? Ach wat, van de dag af dat onze voorvaders zijn ontslapen, blijven alle dingen precies zo als sedert het begin der schepping.â€

Nu, vandaag de dag zien we dergelijke figuren. Overigens zien we die al eeuwen hoor. smile.gif

Was dit nu echt zo moeilijk te snappen, het is bepaald geen lang en wollig stuk Wachttorenpropaganda.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Trouwens Jesaja 14 en 13, lijkt ook verdacht veel op Ezechiel 31,32.

Het verschil alleen is dat de Profeet Jesaja een gebeurtenis zag aankomen in de toekomst, volgens Johannes en naar de woorden van Jesaja zelf, want hij zelf schreeft in verledentijd net als Johannes het bijbelboek openbaringen in verledentijd schreef. Hij zag en hij schreef op het volgende bijvoorbeeld; En ik zag een nieuwe hemel en aarde, en ik zag een aarde beest uit de aarde komen.

Maar hier zijn dan de profetieen die uitzullen komen van de profeet Jesaja, hfdstk 13,14.

Jesaja 13

6 Weeklaag! Want de dag van de HEER is nabij,

de dag van ondergang die komt van de Ontzagwekkende!

7 Daarom trillen alle handen

en verweekt ieders hart van angst.

8 De mensen zijn door schrik bevangen.

Door kramp en pijn krimpen ze ineen

als een vrouw in barensnood.

Radeloos staren ze elkaar aan,

de vlammen slaan hun uit.

9 De dag van de HEER breekt aan,

meedogenloos, grimmig,

in brandende toorn.

Het land zal in een woestenij veranderen,

de zondaars die er wonen verdelgt hij.

10 De sterren aan de hemel geven geen licht meer,

sterrenbeelden doven uit,

de zon is verduisterd als ze opkomt,

het licht van de maan is verdwenen.

Oke de bovenstaande verzen uit hfdstuk 13 gaat duidelijk over de eintijd, geen twijfel mogelijk. De profetie gaat verder in hoofdstuk 14 van waar Ezechiel ook namelijk hetzelfde profeteert. Hij heeft ook over de sterren die geen glans meer geven en dat er iemand van boven naar beneden valt vanwege zijn trotsheid en hoogmoedig wordt hij neerbeneden neergehaald en naar het dodenrijk vervoerd en daar zal hij liggen met koningen en de onbesneden, precies hetzelfde als die van Jesaja.

Jesaja 14

9 Het dodenrijk beneden is in rep en roer

om jou een ontvangst te bereiden:

het wekt de schimmen voor je op

van alle leiders van de aarde,

het laat de vorsten van vreemde volken

voor jou opstaan van hun troon.

10 Hoor hoe zij je onthalen:

“Nu ben jij even zwak als wij,

je bent echt een van ons.

11 Je pracht en praal, en de klank van je harpen,

ze worden dit dodenrijk binnengebracht.

Wormen zijn je bed, maden je deken.â€

12 O morgenster, zoon van de dageraad,

hoe diep ben je uit de hemel gevallen.

Overwinnaar van alle volken,

hoe smadelijk lig je daar geveld.

13 Je zei bij jezelf: Ik stijg op naar de hemel,

boven Gods sterren plaats ik mijn troon.

Ik zetel op de toppen van de Safon,

de berg waar de goden bijeenkomen.

14 Ik stijg op tot boven de wolken,

ik evenaar de Allerhoogste.

15 Nee! Je daalt af in het dodenrijk,

in de allerdiepste put.

16 Ze zien je, ze kijken naar je

en kijken nog eens goed naar je:

“Is dit de man die de aarde deed beven

en koninkrijken deed sidderen?

17 Die het land tot verval bracht en steden verwoestte?

Die zijn gevangenen nooit liet gaan?â€

18 Andere koningen worden eervol begraven,

ieder in een eigen praalgraf.

19 Maar jij bent, ver van je graf,

weggegooid als een afgekeurde twijg;

je ligt bedolven onder de lijken

van hen die door het zwaard zijn gedood,

die afgedaald zijn in de put en door stenen zijn bedekt;

je bent verschopt als een kadaver.

En nu de overeenkomstige profetie van Ezechiel, maar nou moet je wel bijbedenken dat hij zelf niet deze profetie heeft gezien maar dat God hem het zelf heeft laten vertellen aan hem. Dat is het verschil.

Ezechiël 31

3 Ooit was er een cipres, een ceder van de Libanon

met mooie takken, als een woud dat schaduw geeft,

duizelingwekkend hoog, zijn kruin raakte de wolken.

4 Water deed hem groeien, de oervloed maakte hem groot:

rivieren stroomden waar de ceder was geplant,

vanuit de oervloed vloeide het water naar alle bomen van de aarde.

5 Zo werd hij de hoogste van alle bomen,

zo kreeg hij brede takken en lange twijgen,

door al het water uit de diepte.

6 In zijn takken nestelden de vogels van de hemel,

onder zijn twijgen wierpen de wilde dieren hun jongen,

en in zijn schaduw woonden vele volken.

7 Groot was hij en mooi, met zijn lange takken,

want hij had zijn wortels in veel water.

8 Zelfs in de tuin van God was er geen ceder als hij,

geen cipres met zulke takken,

geen plataan met zulke twijgen,

in de tuin van God was er geen boom zo mooi als hij.

9 Ik had hem zo mooi gemaakt met zijn brede takken,

en alle bomen van Eden benijdden hem,

alle bomen in de tuin van God.

Dit gaat duidelijk over iemand die in de tuin van eden heel mooi werd gemaakt door de handen van God. En dat hij zelfs zo goed had en zo mooi was dat ander engelen/bomen jaloers op hem werden. Het verhaal van de mooie boom gaat verder...

10 Daarom, zegt God, de HEER: Omdat hij zo hoog geworden was dat zijn kruin de wolken raakte en omdat hij zich hooghartig verhief, 11 leverde ik hem uit aan de machtigste heerser van de wereld, die hem voor zijn goddeloosheid liet boeten. Ik verstootte hem. 12 Vreemde volken, de wreedste ter wereld, hakten hem om en smeten hem neer op de bergen, zijn takken vielen in de dalen, zijn twijgen werden gebroken en vulden de beddingen van de rivieren. Alle volken van de aarde trokken weg uit zijn schaduw en lieten hem liggen. 13 De vogels van de hemel streken neer op zijn gevallen stam, en in zijn takken huisden de dieren van het veld. 14 Geen boom, al heeft hij zijn wortels in het water, zal ooit nog zo hoog worden, geen kruin zal ooit nog de wolken raken. Geen boom zal zich meer boven de andere verheffen. Ze worden allemaal aan de dood prijsgegeven, ze verdwijnen in de onderwereld, waar ook de mensen zijn die in het graf zijn afgedaald.

Mensen, de boom waar God in dit verhaal over heeft gaat over Satan. En volgens de woorden van God zal hij naar het dodenrijk afdwalen in dit gelijkenis. Hij zal later hoogmoedig worden en bij zichzelf bedenken ik kan ook God zijn, maar volgens profetie zal hem dit niet lukken want wij (Christenen) zullen hem tegenhouden en het zal hem niet slagen volgens profetie Openbaringen 12:10 zal hij geveild worden en naar de aarde afdalen samen met zijn engelen.

Het verhaal gaat verder van Ezechiel...

15 Dit zegt God, de HEER: Op de dag dat hij in het dodenrijk afdaalde bedekte ik de oervloed met een rouwkleed, ik hield de rivieren tegen en het vele water hield op te stromen. Om hem verduisterde ik de Libanon, om hem versmachtten alle bomen op aarde van dorst. 16 Toen ik hem in het dodenrijk liet afdalen naar hen die zich al in het graf bevinden, beefden alle volken bij het geluid van zijn val. Maar in de onderwereld voelden de bomen van Eden zich getroost, de mooiste van de Libanon, alle waterdrinkers. 17 Ook zij waren naar het dodenrijk afgedaald, naar hen die door het zwaard waren geveld: zijn bondgenoten, alle volken die in zijn schaduw hadden gewoond.

18 Wie is er aan jou gelijk, wie van de bomen in Eden is zo mooi en zo groot als jij? En toch word jij geveld, net als de bomen van Eden, en naar de onderwereld gebracht; daar zul je liggen te midden van de onbesnedenen, naast hen die door het zwaard zijn gevallen. Zo zal het de farao en heel zijn volk vergaan – spreekt God, de HEER.â€â€™

Zo zie je maar weer dat de Satan niet alleen zal afdwalen met Hem..hij zal met zich meebrengen 1/3 van de engelen die in zijn schaduw hebben gestaan en alle koningen vorsten die hem onderdanig waren zullen alleen in dodenrijk afdwalen.

En ze zullen bijzichzelf zeggen:

Jesaja 14

Het dodenrijk beneden is in rep en roer

om jou een ontvangst te bereiden:

het wekt de schimmen voor je op

van alle leiders van de aarde,

het laat de vorsten van vreemde volken

voor jou opstaan van hun troon.

10 Hoor hoe zij je onthalen:

“Nu ben jij even zwak als wij,

je bent echt een van ons.

11 Je pracht en praal, en de klank van je harpen,

ze worden dit dodenrijk binnengebracht.

Wormen zijn je bed, maden je deken.â€

Volgens eindtijd profetie zullen er inderaad koningen vorsten machthebbers in de rosten schuilen voor het aangezicht van God. Dus 1 tip voordat je hoort over een poleshift of weet ik veel wat, geloof niet je eigen regering!!

Want er staat:

Openbaring 6

12 Ik zag, toen het zesde zegel verbroken werd, hoe er een zware aardbeving kwam. De zon werd zwart als een rouwkleed en de maan werd bloedrood. 13 De sterren vielen op de aarde, zoals late vijgen die door een stormwind van de boom worden gerukt. 14 De hemel scheurde los en rolde zich als een boekrol op. Geen berg of eiland bleef op zijn plaats. 15 Koningen, machthebbers, legeraanvoerders, rijken, aanzienlijken, slaven en vrije mensen, iedereen trachtte zich te verbergen in grotten en tussen de rotsen in de bergen. 16 Ze riepen de bergen en de rotsen toe: ‘Val op ons neer! Verberg ons voor het oog van hem die op de troon zit en voor de toorn van het lam! 17 Want nu is de grote dag van hun toorn aangebroken, en wie kan die doorstaan?’

Zij die zich in rotsen verschuilen of in bergen zullen allen ten onder gaan omdat ze zich onder de schaduw van de antichrist schuil houden. De gevallen boom van eden, de hoogmoedige en er zal nooit meer in de toekomst een boom zal hoog opstaan als deze!

Jesaja 2

10 Verschuil je tussen de rotsen, verberg je onder de grond,

vlucht voor de vreselijke macht van de HEER,

voor zijn geduchte majesteit.

11 Wie hoogmoedig was, slaat de ogen neer,

wie trots was, buigt het hoofd.

Want de dag komt

dat alleen de HEER hoog verheven is.

12 Op die dag zal de HEER van de hemelse machten

zich keren tegen ieder die hoogmoedig is en trots,

tegen ieder die zich verheven acht – ze worden vernederd! –,

13 tegen alle ceders van de Libanon

die zich zo trots verheffen,

tegen de eiken van Basan.

Profetie van Ezekiel gaat overigens verder...

Ezechiel 32

7 Als jouw licht gedoofd wordt, zal ik de hemel bedekken en de sterren verduisteren; wolken zullen voor de zon komen en het maanlicht zal niet langer schijnen. 8 Alle lichten die boven je aan de hemel stralen zal ik verduisteren, het zal donker zijn in je land – zo spreekt God, de HEER.

9 Vele volken zullen ontzet zijn als ik je gebroken volk onder vreemde volken verspreid en naar landen breng die jij niet kent. 10 Vele volken zullen huiveren over je lot, en als ik mijn zwaard voor hun ogen heen en weer zwaai zullen hun koningen beven van angst om wat jou overkomt. Op de dag van je val zal iedereen onophoudelijk voor zijn leven vrezen.

Ook hier staat geschreven dat er tekenen aan de maan sterren en zon te zien zijn wanneer de gevallen engel, de troste van eden valt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid