Spring naar bijdragen

Doden van kinderen en zwangeren?


Aanbevolen berichten

Amen Levi17

Ik heb in een andere posting reeds aangegeven dat de uitgangspositie van een christen lijnrecht tegenover die van een niet-christen staat. Toch staat dit een goede discussie niet in de weg, zolang we elkaar naar menselijk vermogen in die verschillende positie respecteren.

Tony, ook ik ben van mening dat de wijze waarop jij naar God kijkt en Hem beoordeeld ronduit beledigend is en daardoor godslasterlijk. Als christen geeft mij dat verdriet, omdat het mooiste wat we hebben door jou zo wordt benaderd, maar aan de andere kant omdat je jezelf buitenspel zet t.o.v God.

Wanneer God de God was geweest die jij er van maakt, dan had niemand van ons nog bestaan. Gods goedheid is daarin te vinden dat hij jou en mij nog steeds tolereert in ons bestaan ondanks dat wij dagelijks weer keuzes maken die tegen Hem ingaan.

Iedere dag weer die we hebben geeft God ons de gelegenheid ons tot Hem te wenden. Die tijd heet genadetijd. Niet alleen voor mij, maar ook voor jou.

Hartelijke groet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 69
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

@Tony Jaah:

Je manier van posten valt mij in negatieve zin op. Je kan alleen maar herhalen dat jouw dogma's "het is onzin" en "God bestaat niet" waar zijn, maar je levert geen inhoudelijke bijdrages. Met name in Bijbelstudie wordt dat wel verwacht en kan je daarin niet meegaan, is het wellicht beter niet te reageren, dan enkel wat one-liners plaatsen op een reactie van Annzie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

je kan maar beter respect voor hem tonen tony...

God moord misschien hele volkeren uit maar dat is om 1 volk te behouden!

heb je er ooit over na gedacht wat die volken allemaal gedaan hebben?

wat had jij gedaan als je in zijn schoenen zou staan... het geen dat jij gekreeerd hebt keerd zich tegen je en gaat dingen beweren als dat God alleen maar mensen uitmoord en homo's haat!

God kent geen haat...

jij misinterpreteerd de tekst ... God haat niks God veracht zonde en daarmee homo's..sorry voor de gene die homo zijn geen personlijke gevoelens tegen jullie maar dat is zoals het in de bijbel staat.

je kan de hele bijbel verkeerd lezen.. en je kan al je tijd verdoen door op een christenlijk forum mensen te gaan bewijzen dat waar zij in geloven niet waar is....trouwens God is niet voor slavenhandel...

toenminste niet de slaven handel zoals wij die gemaakt hebben.

geketende negers die hard moeten werken anders geslagen worden is heel wat anders als de simpele huishoudster die God bedoelde.. en nu heb je ook meteen door wat zondig is aan de wereldse logica door alles te beredeneren met onze menselijke interpretatie vervormen wij de simpelste dingen tot een zondig tafereel.

nogmaals je kan nu nog even doorgaan met iedereen bewijzen hoeveel je GEEN respect hebt voor de God die niiks minder van jou verdient.. of je kan een ander onderwerp aansnijden en stoppen met het aanvallen van dat gene dat ik het meest liefheb!!!!!

Het valt niet mee om in het OT barbaarse zaken recht te praten, het is gewoon niet goed te praten dat een heilige God hele volkeren uitmoord, inclusief baby's, vrouwen, homo's en noem maar op. Ik heb niets tegen jouw God, want dat is niet dezelfde als de God van het OT, jouw God die zich afspeelt in jouw hoofd is van jou persoonlijk en is ongetwijfeld beter dan die van het OT. Maar stel je nu eens voor dat de God van het OT werkelijk bestaat ?

Link naar bericht
Deel via andere websites

God in de bijbel was voor slavernij, hij vond dat je mensen moest stenigen die vloekten, zelfs ongehoorzame pubers, hij vond dat mensen die niet in hem geloofde in de hel moesten komen, hij laat complete volkeren uitroeien. Is dit werkelijk waar je achter staat ? Is dat ook jou eigen gevoel voor rechtvaardigheid ? Ik denk en ik hoop van niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

En dat is jou kijk op de bijbel wat niet de mijne is. God is niet wreed! Maar ik heb nou een aantal van deze posts van je voorbij zien komen. En meerdere mensen hebben je het al proberen uit te leggen hoe wij de bijbel lezen, maar je zal je dan wel wat meer open moeten stellen om te begrijpen hoe wij de bijbel lezen. Heb je de bijbel weleens gelezen of pluk je er lukraak teksten uit die je niet aanstaan ?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk niet dat het door Christenen genegeerd word hoor, wat je leest kan je moeilijk negeren. Het is maar in welk verband je het ziet. Jij ziet een tekst ergens staan dat God een volk "uitroeit" Maar als dat volk nou slecht is en wreedheden begaat in de ergste zin van het woord.Zou het dan niet logisch zijn dat God ze berecht.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik denk niet dat het door Christenen genegeerd word hoor, wat je leest kan je moeilijk negeren. Het is maar in welk verband je het ziet. Jij ziet een tekst ergens staan dat God een volk "uitroeit" Maar als dat volk nou slecht is en wreedheden begaat in de ergste zin van het woord.Zou het dan niet logisch zijn dat God ze berecht.

Inclusief vrouwen, kinderen, baby's en onschuldigen ? Nee, niet logisch.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Esselamoen aleykoem,

Is de God van de Bijbel liefde?

Hosea 14:1. Samaria zal woest worden, want zij is wederspannig geweest tegen haar God; zij zullen door het zwaard vallen, hun kinderkens zullen verpletterd, en hun zwangere vrouwen zullen opengesneden worden.

1 Samuël 15:3. Ga nu heen, en slacht Amalek, en verban alles, wat hij heeft, en verschoon hem niet; maar slacht van den man af tot de vrouw toe, van de kinderen tot de zuigelingen, van de ossen tot de schapen, van de kemelen tot de ezelen toe.

Psalmen 137:9. Welgelukzalig zal hij zijn, die uw kinderkens grijpen, en aan de steenrots verpletteren zal.

Numeri 31:1 tot 18. En de HEERE sprak tot Mozes, zeggende, 'Neem de wraak der kinderen Israels van de Midianieten; daarna zult gij verzameld worden tot uw volken'. Mozes dan sprak tot het volk, zeggende, Dat zich mannen uit u ten strijde toerusten, en dat zij tegen de Midianieten zijn, om de wraak des HEEREN te doen aan de Midianieten. En zij streden tegen de Midianieten, gelijk als de HEERE Mozes geboden had, en zij doodden al wat mannelijk was. Maar de kinderen Israels namen de vrouwen der Midianieten, en hun kinderkens gevangen; zij roofden ook al hun beesten, en al hun vee, en al hun vermogen. Voorts al hun steden met hun woonplaatsen, en al hun burchten verbrandden zij met vuur. En Mozes zeide tot hen: Hebt gij dan alle vrouwen laten leven? Nu dan, doodt al wat mannelijk is onder de kinderkens; en doodt alle vrouw, die door bijligging des mans een man bekend heeft. Doch al de kinderen van vrouwelijk geslacht, die de bijligging des mans niet bekend hebben, laat voor ulieden leven.

Jesaja 13:18. Maar hun bogen zullen de jongelingen verpletteren, en zij zullen zich niet ontfermen over de vrucht des buiks; hun oog zal de kinderen niet verschonen.

Hosea 9:11. Aangaande Efraim hunlieder heerlijkheid zal wegvlieden als een vogel van de geboorte, en van moeders buik en van de ontvangenis af.

12. Ofschoon zij hun kinderen mochten groot maken, Ik zal er hen toch van beroven, dat zij onder de mensen niet zullen zijn; want ook, wee hun, als Ik van hen zal geweken zijn!

13. Efraim is gelijk als Ik Tyrus aanzag die geplant is in een liefelijke woonplaats maar Efraim zal zijn kinderen moeten uitbrengen tot den doodslager.

14. Geef hun, HEERE! Wat zult Gij geven? Geef hun een misdragende baarmoeder, en uitdrogende borsten.

15. Al hun boosheid is te Gilgal, want daar heb Ik ze gehaat, om de boosheid van hun handelingen; Ik zal ze uit Mijn huis uitdrijven, Ik zal ze voortaan niet meer liefhebben; al hun vorsten zijn afvalligen.

16. Efraim is geslacht, hunlieder wortel is verdord, zij zullen geen vrucht voortbrengen; ja, ofschoon zij genereerden, zo zal Ik toch de gewenste vruchten van hun buik slachten.

1 Samuël 22:18. Toen zeide de koning tot Doeg: Wend gij u, en val aan op de priesters. Toen wendde zich Doeg, de Edomiet, en hij viel aan op de priesters, en doodde te diendage vijf en tachtig mannen, die den linnen lijfrok droegen.

19. Hij slachte ook Nob, de stad dezer priesters, met de scherpte des zwaards, van den man tot de vrouw, van de kinderen tot de zuigelingen, zelfs de ossen enezels, en de schapen, slachte hij met de scherpte des zwaards.

Exodus 12:12. Want Ik zal in dezen nacht door Egypteland gaan, en alle eerstgeborenen in Egypteland slachten, van de mensen af tot de beesten toe en Ik zal gerichtenoefenen aan alle goden der Egyptenaren, Ik, de HEERE!

Exodus 11:4. Verder zeide Mozes, Zo heeft de HEERE gezegd, Omtrent middernacht zal Ik uitgaan door het midden van Egypte.

5. En alle eerstgeborenen in Egypteland zullen sterven, van Farao's eerstgeborene af, die op zijn troon zitten zou, tot den eerstgeborene der dienstmaagd, die achter demolen is, en alle eerstgeborenen van het vee.

6. En er zal een groot geschrei zijn in het ganse Egypteland, desgelijks nooit geweest is, en desgelijks niet meer wezen zal.

Jesaja 13:15. Al wie gevonden wordt, zal doorstoken worden, en al wie daarbij gevoegd is, zal door het zwaard vallen.

16. Ook zullen hun kinderkens voor hun ogen verpletterd worden; hun huizen zullen geplunderd, en hun vrouwen geschonden worden.

17. Ziet, Ik zal de Meden tegen hen verwekken, die het zilver niet zullen achten, en aan het goud zullen zij geen lust hebben.

18. Hun bogen zullen jongelingen verpletteren en zij zullen zich niet ontfermen over de vrucht des buiks hun oog zal de kinderen niet verschonen.

Deuteronomium 2:33. En de HEERE, onze God, gaf hem voor ons aangezicht; en wij slachten hem, en zijn zonen, en al zijn volk.

34. En wij namen te dier tijd al zijn steden in, en wij verbanden alle steden, mannen, en vrouwen, en kinderkens; wij lieten niemand overblijven.

35. Het vee alleen roofden wij voor ons, en den roof der steden, die wij innamen.

Exodus 12:29. En het geschiedde ter middernacht, dat de HEERE al de eerstgeborenen in Egypteland slachte, van den eerstgeborene van Farao af, die op zijn troon zitten zou, tot op den eerstgeborene van de gevangene, die in het gevangenhuis was, en alle eerstgeborenen der beesten.

Quote:
Inclusief vrouwen, kinderen, baby's en onschuldigen?

Helaas wel. cry.gif

Mvg

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier zie je dat God een hele stad niet zou verwoesten als er onschuldige mensen in zouden bevinden ook al waren dat er maar heel weinig. En God hield zijn woord en liet Lot en zijn vrouw en dochters ontkomen.

Genesis 18

16 Toen de mannen weer verdergingen, lieten ze hun blik op Sodom rusten. Abraham liep met hen mee om hun uitgeleide te doen. 17 De HEER dacht: Waarom zou ik voor Abraham geheimhouden wat ik van plan ben? 18 Uit Abraham zal immers een groot en machtig volk voortkomen, en alle volken op aarde zullen wensen zo gezegend te worden als hij. 19 Want ik heb hem uitgekozen, hij moet zijn zonen en zijn verdere nakomelingen voorhouden de weg te volgen die ik wijs, door rechtvaardig en goed te handelen. Alleen dan zal ik verwezenlijken wat ik Abraham heb toegezegd. 20 Daarom zei de HEER: ‘Er zijn ernstige beschuldigingen geuit tegen Sodom en Gomorra, hun zonden zijn ongehoord groot. 21 Ik zal ernaartoe gaan om te zien of de klachten die ik over hen heb gehoord gegrond zijn en zij verwoesting over zich hebben afgeroepen. Dat wil ik weten.’

22 Toen gingen de twee mannen weg, naar Sodom, terwijl Abraham bij de HEER bleef staan. 23 Abraham ging dichter naar hem toe en vroeg: ‘Wilt u dan behalve de schuldigen ook de onschuldigen het leven benemen? 24 Misschien dat er in die stad vijftig onschuldigen zijn. Zou u die dan ook uit het leven wegrukken en niet de hele stad vergeving schenken omwille van die vijftig onschuldige inwoners? 25 Zoiets kunt u toch niet doen, hen samen met de schuldigen laten omkomen! Dan zouden schuldigen en onschuldigen over één kam worden geschoren. Dat kunt u toch niet doen! Hij die rechter is over de hele aarde moet toch rechtvaardig handelen?’ 26 De HEER antwoordde: ‘Als ik in Sodom vijftig onschuldigen aantref, zal ik omwille van hen de hele stad vergeving schenken.’ 27 Hierop zei Abraham: ‘Nu ik eenmaal zo vrij ben geweest de Heer aan te spreken, hoewel ik niets dan stof ben: 28 stel dat er aan die vijftig onschuldigen vijf ontbreken, zou u dan toch vanwege die vijf de hele stad verwoesten?’ ‘Nee,’ antwoordde hij, ‘ik zal haar niet verwoesten als ik er vijfenveertig aantref.’ 29 Opnieuw sprak Abraham hem aan: ‘Stel dat het er maar veertig zijn.’ ‘Dan zal ik het niet doen omwille van die veertig.’ 30 Toen zei hij: ‘Ik hoop dat u niet kwaad wordt, Heer, wanneer ik het waag door te gaan: stel dat het er maar dertig zijn.’ ‘Ik zal het niet doen als ik er dertig aantref.’ 31 Hierop zei hij: ‘Ik ben zo vrij de Heer opnieuw aan te spreken: stel dat het er maar twintig zijn.’ ‘Dan zal ik de stad niet verwoesten omwille van die twintig.’ 32 Abraham zei: ‘Ik hoop dat u niet kwaad wordt, Heer, wanneer ik het nog één keer waag iets te zeggen: stel dat het er maar tien zijn.’ ‘Dan zal ik haar niet verwoesten omwille van die tien.’

33 Zodra de HEER zijn gesprek met Abraham had beëindigd, ging hij weg. En Abraham keerde terug naar de plaats waar hij woonde.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hier zie je dat God een hele stad niet zou verwoesten als er onschuldige mensen in zouden bevinden ook al waren dat er maar heel weinig. En God hield zijn woord en liet Lot en zijn vrouw en dochters ontkomen.

Goed hoor, en hebben we dat aan God of Abraham te danken ?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Esselamoen aleykoem,

Quote:
Hier zie je dat God een hele stad niet zou verwoesten als er onschuldige mensen in zouden bevinden ook al waren dat er maar heel weinig. En God hield zijn woord en liet Lot en zijn vrouw en dochters ontkomen.

Gauk, hoe onschuldig kunnen de dochters van Lot zijn als zij hun vader wijn te drinken geven en daarna hem ook nog eens verkrachten en zwanger van raken? smile.gif

Mvg

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Gauk, hoe onschuldig kunnen de dochters van Lot zijn als zij hun vader wijn te drinken geven en daarna hem ook nog eens verkrachten en zwanger van raken?

Beste Lala, dit gebeurde ook pas enige tijd later of vind jij voordat iemand een fout begaat je gestraft moet worden? Maar goed was het natuurlijk niet wat ze deden.Ze konden beter hun probleem aan hun vader voorleggen en samen tot een oplossing komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kan laila slechts feliciteren met het twijfelachtige talent schriftplaatsen uit hun verband te rukken. Als je net zoveel effort stak in het zoeken naar de juiste context zou ik meer onder de indruk zijn. Wanneer ik op een Islamitisch forum hetzelfde zou doen met de koran, dan werd ik binnen no-time in de ban gedaan.

Verder geeft het weer aan dat het niet uitmaakt wat een Christen wel of niet post als antwoord, want dezelfde stokpaardjes blijven continue terugkomen. Enige interesse in het christelijk geloof als zodanig kom ik niet tegen.

Het houdt de discussie wel levend.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid