LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 30 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 30 juni 2008 Wie weet iets van de Opstandingstheologie bij de Joden? De verschillende groepen geloven toch in het algemeen in een fysieke Opstanding? Link naar bericht Deel via andere websites
audacity 0 Geplaatst 30 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 30 juni 2008 een snelle blik in biblija.net laat alleen zien dat de saduceeers er niet in geloofden. Ik moet ff Makabeëen nog gaan lezen om te kijken waar die teksten nu echt over gaan. Waarom wil je het trouwens weten Pius? Staan zulke dingen niet in de Talmoed ofzo? Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 4 juli 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 juli 2008 Quote: Op maandag 30 juni 2008 20:40:18 schreef Marlies het volgende: Waarom wil je het trouwens weten Pius? Staan zulke dingen niet in de Talmoed ofzo? Wellicht, ik weet niet goed hoe er naar te zoeken. Maar omdat Paulus de Farizeeen in Handelingen lijkt aan te spreken op dat hij met hun overeenstemt qua geloof in de Opstanding, ben ik wel benieuwd wat hun dan eigenlijk daarover leerden, en wat de Joden er tegenwoordig over leren. Link naar bericht Deel via andere websites
mohamed 0 Geplaatst 4 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2008 Dat benieuwd mij ook. Link naar bericht Deel via andere websites
Sacerdos 0 Geplaatst 4 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2008 De joden krijgen alleen opstandingstheologie zal zijn Christenen geworden zijn. Link naar bericht Deel via andere websites
audacity 0 Geplaatst 4 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2008 Admod note: topic opgeschoond. De OP gaat specifiek in op de vraag of joden in de opstanding geloven. Laten we ons dus ook beperken tot het Jodendom. Link naar bericht Deel via andere websites
Aimé 0 Geplaatst 4 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2008 De joden geloven in een toekomstige opstanding tot leven op aarde. De Encyclopædia Judaica (1971) zegt: „Het geloof dat de doden uiteindelijk weer in hun eigen lichaam tot leven zullen worden gebracht en wederom op aarde zullen levenâ€, is „een van de voornaamste leerstellingen†van het judaïsme. Samengevoegd: Hetzelfde naslagwerk zegt ook dat er een dilemma is ontstaan doordat het geloof dat de mens een onsterfelijke ziel heeft, in het judaïsme is opgenomen Er wordt gezegd: „In wezen zijn de twee geloofsopvattingen, de opstanding en de onsterfelijkheid der ziel, met elkaar in strijd.†Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten