Spring naar bijdragen

Kader Abdollah's Boodschapper


Aanbevolen berichten

Hey,

Ik heb laatst 'de boodschapper' van Kader Abdollah gelezen en vond het best een mooi / boeiend verhaal. Maar wat ik me nu afvraag is hoe moslims erover denken. Vinden jullie het een geloofwaardige omschrijving van het leven van de profeet? Aangezien Abdollah geen belijdend moslim meer is, en ik begrijp dat hij nogal affiniteit heeft met de soefi's vraag ik me dus af of zijn visie wel die van de gemiddelde moslim vertegenwoordigt. Overigens zijn alle reacties natuurlijke welkom. knipoog_dicht.gif

Dus wat vinden jullie van 'de boodschapper'?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Esselamoen aleykoem,

Quote:
Vinden jullie het een geloofwaardige omschrijving van het leven van de profeet?

Ignatius Maria, profeet Mohammed (vrede zij met hem) is de meest invloedrijke persoon in wereldgeschiedenis beschreven in de boek van Michael H. Hart's boek "The 100: A Ranking of the Most Influential Persons in History. link

Quote:
Ik heb laatst 'de boodschapper' van Kader Abdollah gelezen en vond het best een mooi / boeiend verhaal

Kan je misschien een korte omschrijving geven?

Mvg

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 months later...
Gast Anon_phpbb

Omdat dit geschreven staat in het boek hoeft het niet zo te zijn. Het is een mening. De reden dat Jezus op nummer twee kwam is omdat de schrijver vond dat Mohammed zowel het hiernamaals predikte maar ook veel wetten en aardse onderwerpen onderwees. Jezus was meer mystiek en moeilijker te begrijpen omdat hij in vergelijkingen sprak. Jezus heeft vele wonderen gedaan, Mohammed niet. Jezus is voor mij dus de meest invloedrijke persoon. Ieder zijn mening toch ?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Esselamoen aleykoem,

[...]

Ignatius Maria, profeet Mohammed (vrede zij met hem) is de meest invloedrijke persoon in wereldgeschiedenis beschreven in de boek van
Michael H. Hart's boek "The 100: A Ranking of the Most Influential Persons in History
.

Ik ben er vrij zeker van dat dat de vraag niet was....

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid