Spring naar bijdragen

Wie ging er naar het graf van Jezus


Aanbevolen berichten

Ik denk dat het punt hier eigenlijk is dat er in de bijbel aan de ene kant word gezegd dat je in Jezus moet geloven en dat hij is gestorven voor de zonden van de mensen en dat daarom je zonden vergeven worden en aan de andere kant word gezegd dat je daden toch zeker ook wel tellen?

Dus dan is de vraag waarom is Jezus dan gestorven aan het kruis volgens jullie?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 78
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Zoals je al zegt: voor onze zonden. Dit erkennen maakt een mens dankbaar voor deze genade van God en doet je je hart naar God wenden die daar wil wonen en werken met Zijn Geest. Daardoor ga je uit dankbaarheid en liefde je relatie omzetten in daden.

Of, ik herhaal een eerdere vraag nog maar even, is het voor jou in een relatie genoeg om te zeggen dat je van iemand houdt en te horen dat die ander van jou houdt, zonder dat te laten zien? Blijkbaar wel....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik denk dat het punt hier eigenlijk is dat er in de bijbel aan de ene kant word gezegd dat je in Jezus moet geloven en dat hij is gestorven voor de zonden van de mensen en dat daarom je zonden vergeven worden en aan de andere kant word gezegd dat je daden toch zeker ook wel tellen?

Nee, tenminste wat je hier schrijft is veel te ongenuanceerd. Waar het om gaat is dat je door je daden kunt laten zien dat je redding je niks kan schelen, dat je door je daden kunt tonen dat je ondankbaar bent, etc. Dat telt zeker mee. Het is niet gezond om iemand die je gered heeft, tegen de schenen te schoppen.

Dus op die manier tellen "daden" mee. Een geloof zonder daden is geen geloof, omdat je dan jezelf voor de gek houdt én probeert God voor de gek te houden, omdat je dan niet laat zien dat je blij en dankbaar bent met die redding.

Maar als je denkt dat het je daden zijn, die je kunnen redden, dan heb je het mis. Je wordt niet gered vanwege je daden. Je kunt Gods redding of de hemel niet verdienen door goed te leven. De volgorde is andersom: je wordt gered, en de daden komen erna. Ze zijn de uiting van dankbaarheid voor de redding.

Quote:
Dus dan is de vraag waarom is Jezus dan gestorven aan het kruis volgens jullie?

Een vraag die voortkomt uit het niet begrepen hebben van wat ik in de vorige post schreef.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Zoals je al zegt: voor onze zonden. Dit erkennen maakt een mens dankbaar voor deze genade van God en doet je je hart naar God wenden die daar wil wonen en werken met Zijn Geest. Daardoor ga je uit dankbaarheid en liefde je relatie omzetten in daden.

Of, ik herhaal een eerdere vraag nog maar even, is het voor jou in een relatie genoeg om te zeggen dat je van iemand houdt en te horen dat die ander van jou houdt, zonder dat te laten zien? Blijkbaar wel....

je hebt daar wel een goed punt, sorry ik had je eerdere antwoord niet gelezen, alleen iets zeggen is natuurlijk niet genoeg, maar alleen Onze Heerser kan in ons hart zien en Hij kan daar alleen over oordelen of je het nou meent of niet, er bestaan zovele hypocrieten e? Dus dat kunnen wij mensen niet weten van elkaar eigenlijk..

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid