Spring naar bijdragen

Hemel en aarde


Aanbevolen berichten

Quote:

Je wil dus alleen discusieren met iemand die: 1. of je mening deelt, 2. iemand die het met je eens kan worden dmv je krom aangehaalde bijbelgedeeltes.

Tja, als dat het geval is zijn we inderdaad uitgepraat. Laat iemand anders zijn licht er dan maar over schijnen.
bye.gif

Volgens mij is het wel redelijk ontopic hier, aangezien het gaat over de nieuwe hemel en aarde en de daar bij behorende profetieën. Dus dat mag je argument niet zijn.

Praat me niet van krom aangehaalde verzen als je zelf geen snars van de joodse denkwijze snapt.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Alhoewel ik je betoog over hemel en aarde plausibel vind (heb nog niet de tijd gehad om het allemaal uit te zoeken), ben ik het met je conclusie hier zeker niet eens. God heeft twee verbonden met mensen, maar dat betekent niet dat Hij niet óók een "verbond" met dieren kan hebben. Daarnaast wordt in Hos.2 dit verbond in het kader van "rust in het land" (o.a. geen oorlogstuig meer) gezet, en dan kan "verbond" met dieren bv. ook betekenen dat deze wilde dieren Israël niet meer zullen aanvallen. Het is dus zeer goed mogelijk dat de dieren in Hosea 2 gewoon dieren zijn en dat er gewoon staat wat er staat, namelijk dat de dieren geen gevaar meer vormen.

Of dat het figuurlijk is, in de zin dat er niks meer is (geen dieren, geen oorlog, maar voor de rest ook niks) dat tussen God en Zijn volk staat (zoals bv. in Romeinen 8:31-39
"31 Wat moeten wij hier verder over zeggen? Als God voor ons is, wie kan dan tegen ons zijn? 32 Zal hij, die zijn eigen Zoon niet heeft gespaard, maar hem omwille van ons allen heeft prijsgegeven, ons met hem niet alles schenken? 33 Wie zal Gods uitverkorenen aanklagen? God zelf spreekt hen vrij. 34 Wie zal hen veroordelen? Christus Jezus, die gestorven is, meer nog, die is opgewekt en aan de rechterhand van God zit, pleit voor ons. 35 Wat zal ons scheiden van de liefde van Christus? Tegenspoed, ellende of vervolging, honger of armoede, gevaar of het zwaard? 36 Er staat geschreven: ?mg src='http://forum.credible.nl/images/euro.png'>ËœOm u worden wij dag na dag gedood en afgevoerd als schapen voor de slacht.?mg src='http://forum.credible.nl/images/euro.png'>â„¢ 37 Maar wij zegevieren in dit alles glansrijk dankzij hem die ons heeft liefgehad. 38 Ik ben ervan overtuigd dat dood noch leven, engelen noch machten noch krachten, heden noch toekomst, 39 hoogte noch diepte, of wat er ook maar in de schepping is, ons zal kunnen scheiden van de liefde van God, die hij ons gegeven heeft in Christus Jezus, onze Heer."
. In dat geval is wat in Hosea beschreven staat, gewoon een profetisch beeld voor wat Paulus in Rom.8 in concretere termen beschrijft.

Ik heb nu al spijt dat ik op Renaldo ben ingegaan, want ook al zijn de onderwerpen relevant, in dit topic heb ik de begrippen hemel en aarde uitgewerkt en de conclusie over de dieren staat daar in deze los van. Het is niet aan de orde om alles op een hoop te gooien.

Dus graag hier bij het onderwerp blijven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Praat me niet van krom aangehaalde verzen als je zelf geen snars van de joodse denkwijze snapt.


Samengevoegd:

[...]

Ik heb nu al spijt dat ik op Renaldo ben ingegaan, want ook al zijn de onderwerpen relevant, in dit topic heb ik de begrippen hemel en aarde uitgewerkt en de conclusie over de dieren staat daar in deze los van. Het is niet aan de orde om alles op een hoop te gooien.

Dus graag hier bij het onderwerp blijven.

Vraag eens aan een Jood hoe hij of deze profetien denkt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Heb jij mijn vraag al beantwoord?

De eerste die mij in deed zien dat de profeten tot Johannes gaan was Jezus, die joods was en Zijn stellingen altijd vanuit de wet kan onderbouwen (zach 13+mal 4) wat weer door andere joden geschreven is. De gehele joodse elite van de eerste eeuw geloofde dat de profeten waren opgehouden en hebben zelfs mensen tot de dood veroordeelt conform de wet, die zich voor profeten uitgaven na de generatie van Johannes.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar waarop baseer je dan dat de joden zo denken. De meeste joden nemen Jezus niet aan, en gaan ervanuit dat het messiaanse rijk een rijk is waar God zelf zal regeren op aarde. Voor hen, en voor mij ook, zijn er nog vele profetien te vervullen.

Hoe ik dat precies moet lezen dat de profeten tot Johannes gaan, heb ik eerlijk gezegd geen antwoord op. Ik weet dit niet. Ik zie alleen wel dat er nog voldoende profetieen zijn die nog niet vervuld zijn. En die profetieen zijn van de Heer en zijn woord komt altijd uit.

De GNB vertaald het op deze manier. Ik weet dat dit niet de meest getrouwe vertaling is.

11 Geloof mij, een groter mens dan Johannes de Doper heeft er nooit geleefd. Toch is de geringste in het hemelse koninkrijk groter dan hij. 12 Vanaf het ogenblik dat Johannes de Doper optrad tot nu toe heeft het hemelse koninkrijk het zwaar te verduren; geweldige machten proberen het in hun greep te krijgen. 13 De wet van Mozes en alle profeten tot aan Johannes hebben gesproken over het koninkrijk. 14 En als u het wilt aannemen, weet dan: hij is Elia die komen moest. 15 Wie oren heeft, moet ook luisteren!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Maar waarop baseer je dan dat de joden zo denken. De meeste joden nemen Jezus niet aan, en gaan ervanuit dat het messiaanse rijk een rijk is waar God zelf zal regeren op aarde. Voor hen, en voor mij ook, zijn er nog vele profetien te vervullen.

De joden nemen Jezus inderdaad niet aan, maar wat er in de wet geschreven staat geloven ze wel. Zij basseren zich op Zach 13 en Mal 4 waarin duidelijk gemaakt wordt wanneer de profeten zullen ophouden. Lees de oude geschiedenis van de joden maar eens; de complete joodse elite was van mening dat er geen profeten meer bijkwamen, op basis van de wet.

Quote:

Hoe ik dat precies moet lezen dat de profeten tot Johannes gaan, heb ik eerlijk gezegd geen antwoord op. Ik weet dit niet. Ik zie alleen wel dat er nog voldoende profetieen zijn die nog niet vervuld zijn. En die profetieen zijn van de Heer en zijn woord komt altijd uit.

Jezus verwijst daarmee naar de wet, want het is in de wet geschreven wat Hij zegt:

Zach 13

1 Te dien dage zal er een Fontein geopend zijn voor het huis van David, en voor de inwoners van Jeruzalem, tegen de zonde en tegen de onreinheid (de tijd van Johannes).

2 En het zal te dien dage geschieden, spreekt de HEERE der heerscharen, dat Ik uitroeien zal uit het land de namen van de afgoden, dat zij niet meer gedacht zullen worden; ja, ook de profeten, en de onreine geest zal Ik uit het land wegdoen.

We zijn het er over eens denk ik dat Jezus de onreine geest heeft weggedaan en dat Zach 13,2 bewijst dat Jezus God is en in de eerste eeuw vervuld is.

Mar 9,25       

En Jezus ziende, dat de schare gezamenlijk toeliep, bestrafte de onreine geest, zeggende tot hem: Gij stomme en dove geest! Ik beveel u, ga uit van hem, en kom niet meer in hem.

Vervolgens deed Hij ook de profeten weg, door ze min of meer een 'houdbaarheidsdatum' op te plakken.

Mat 11,13       

Want al de profeten en de wet hebben tot Johannes toe geprofeteerd.

De joden zijn het er over eens dat in de eerste eeuw de profeten ophielden, maar dat zij ook geloven in het tijdslimiet wat Jezus uitsprak over hun profetieen lijkt mij niet, want zij praktiseren de wet nog waar ze kunnen. Doch geloof ik Jezus wel en daarom betrek ik geen een profetie op de toekomst.

Quote:

De GNB vertaald het op deze manier. Ik weet dat dit niet de meest getrouwe vertaling is.

11 Geloof mij, een groter mens dan Johannes de Doper heeft er nooit geleefd. Toch is de geringste in het hemelse koninkrijk groter dan hij. 12 Vanaf het ogenblik dat Johannes de Doper optrad tot nu toe heeft het hemelse koninkrijk het zwaar te verduren; geweldige machten proberen het in hun greep te krijgen. 13 De wet van Mozes en alle profeten tot aan Johannes hebben gesproken over het koninkrijk. 14 En als u het wilt aannemen, weet dan: hij is Elia die komen moest. 15 Wie oren heeft, moet ook luisteren!

Voor studie is het inderdaad niet zo'n handige vertaling (zoek Mat 11 maar eens in de SV77 op) ik heb er zelf ook nog een GNB liggen van de lagere school, die ik soms eens pak voor het leesplezier!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Wanneer wij 'hemel en aarde' letterlijk opvatten, als zijnde de fysieke hemel en aarde, dan betekent dit dat het oude verbond nog van kracht is.
Immers, als hemel en aarde voorbij moesten gaan voordat er 'één jota noch één tittel van de wet (mat 5,18)' voorbijging, dan moet het waar zijn dat het oude verbond nog geldt.

Mohamed, in Openbaring 21 en 22 staat beschreven hoe de nieuwe hemel en aarde zal worden in zijn fysieke vorm.

1. Ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Want de eerste hemel en de eerste aarde zijn voorbij, en de zee is er niet meer.

2. Gods woonplaats is onder de mensen, hij zal bij hen wonen. Zij zullen zijn volken zijn en God zelf zal als hun God bij hen zijn. Hij zal alle tranen uit hun ogen wissen. Er zal geen dood meer zijn, geen rouw, geen jammerklacht, geen pijn, want wat er eerst was is voorbij.

3. Maar voor hen die laf en trouweloos zijn geweest, die zich hebben ingelaten met gruwelijke dingen, met moord, ontucht, toverij of afgodendienst, voor allen die de leugen hebben gediend: hun deel is de vuurpoel met brandende zwavel, dat is de tweede dood.

4. Het zal er geen nacht meer zijn en het licht van een lamp of het licht van de zon hebben ze niet nodig, want God, de Heer, zal hun licht zijn. En zij zullen als koningen heersen tot in eeuwigheid.

Na het Duizendjarig rijk, het "vredesrijk", laat God de hedendaagse aarde en hemelen vergaan/wegsmelten 'in vuur' waarna een nieuwe hemel en aarde tot aanschijn worden geroepen. De zee zal uiteindelijk ook verdwijnen (Openbaringen 21: 1). Ook de zon is er niet meer omdat God door Zijn aanwezigheid de mensen zal verlichten. In de nieuwe hemel en op de nieuwe aarde is 'God alles en in allen'. Meer info: link

Het is duidelijk dat de verzen in Openbaringen 21 en 22 over de fysieke hemel en aarde hebben. Fysieke hemel en aarde betekent dat de oude verbond nog van kracht is. Zie quote: ^

We lezen in Mattheus 5:

18 Want voorwaar zeg Ik u: Totdat de hemel en de aarde voorbijgaan, zal er niet een jota noch een tittel van de wet voorbijgaan, totdat het alles zal zijn geschied.

19 Zo wie dan een van deze minste geboden zal ontbonden, en de mensen alzo zal geleerd hebben, die zal de minste genaamd worden in het Koninkrijk der hemelen; maar zo wie dezelve zal gedaan en geleerd hebben, die zal groot genaamd worden in het Koninkrijk der hemelen.

20 Want Ik zeg u: Tenzij uw gerechtigheid overvloediger zij, dan der Schriftgeleerden en der Farizeën, dat gij in het Koninkrijk der hemelen geenszins zult ingaan.

Hoe kan jij beter zijn dan de Joden door je niet te houden aan de oude verbond?

Mvg

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Mohamed, in Openbaring 21 en 22 staat beschreven hoe de nieuwe hemel en aarde zal worden in zijn fysieke vorm.

1. Ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Want de eerste hemel en de eerste aarde zijn voorbij,
en de zee is er niet meer
.

2.
Gods woonplaats is onder de mensen, hij zal bij hen wonen
. Zij zullen zijn volken zijn en God zelf zal als hun God bij hen zijn.
Hij zal alle tranen uit hun ogen wissen. Er zal geen dood meer zijn, geen rouw, geen jammerklacht, geen pijn, want wat er eerst was is voorbij
.

3. Maar voor hen die laf en trouweloos zijn geweest, die zich hebben ingelaten met gruwelijke dingen, met moord, ontucht, toverij of afgodendienst,
voor allen die de leugen hebben gediend: hun deel is de vuurpoel met brandende zwavel,
dat is de tweede dood
.

4.
Het zal er geen nacht meer zijn
en het licht van een lamp of het licht van de zon hebben ze niet nodig,
want God
, de Heer,
zal hun licht zijn
. En zij zullen als koningen heersen tot in eeuwigheid.

Na het Duizendjarig rijk, het "vredesrijk", laat God de hedendaagse aarde en hemelen vergaan/wegsmelten 'in vuur' waarna een nieuwe hemel en aarde tot aanschijn worden geroepen. De zee zal uiteindelijk ook verdwijnen (Openbaringen 21: 1). Ook de zon is er niet meer omdat God door Zijn aanwezigheid de mensen zal verlichten. In de nieuwe hemel en op de nieuwe aarde is 'God alles en in allen'. Meer info:

Het is duidelijk dat de verzen in Openbaringen 21 en 22 over de fysieke hemel en aarde hebben. Fysieke hemel en aarde betekent dat de oude verbond nog van kracht is. Zie quote: ^

We lezen in Mattheus 5:

18 Want voorwaar zeg Ik u:
Totdat de hemel en de aarde voorbijgaan
, zal er niet een jota noch een tittel van de wet voorbijgaan, totdat het alles zal zijn geschied.

19 Zo wie dan een van deze minste geboden zal ontbonden, en de mensen alzo zal geleerd hebben, die zal de minste genaamd worden in het Koninkrijk der hemelen; maar zo wie dezelve zal gedaan en geleerd hebben, die zal groot genaamd worden in het Koninkrijk der hemelen.

20 Want Ik zeg u: Tenzij uw gerechtigheid overvloediger zij, dan der Schriftgeleerden en der Farizeën, dat gij in het Koninkrijk der hemelen geenszins zult ingaan.

Hoe kan jij beter zijn dan de Joden door je niet te houden aan de oude verbond?

Mvg

Als je mijn interpretatie van hemel en aarde even gelezen had in de beginpost, wist je dat je dit aan mij niet hoeft te vragen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Esselamoen aleykoem,

Quote:
Als je mijn interpretatie van hemel en aarde even gelezen had in de beginpost, wist je dat je dit aan mij niet hoeft te vragen.

Mohamed, ik heb jouw interpretatie van hemel en aarde gelezen en vond het daarom noodzakelijk om het één en ander te corrigeren.

Lees mijn argumenten en geef aan waar jij het niet eens mee bent.

Mvg

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Esselamoen aleykoem,

[...]

Mohamed, ik heb jouw interpretatie van hemel en aarde gelezen en vond het daarom noodzakelijk om het één en ander te corrigeren.

Lees mijn argumenten en geef aan waar jij het niet eens mee bent.

Mvg

Je hebt het misschien gelezen, maar begrepen heb je het duidelijk niet, want ik kan je vragen beantwoorden door mijn beginpost hier te plaatsen.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Mohamed, in Openbaring 21 en 22 staat beschreven hoe de nieuwe hemel en aarde zal worden in zijn fysieke vorm.

1. Ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Want de eerste hemel en de eerste aarde zijn voorbij,
en de zee is er niet meer
.

2.
Gods woonplaats is onder de mensen, hij zal bij hen wonen
. Zij zullen zijn volken zijn en God zelf zal als hun God bij hen zijn.
Hij zal alle tranen uit hun ogen wissen. Er zal geen dood meer zijn, geen rouw, geen jammerklacht, geen pijn, want wat er eerst was is voorbij
.

3. Maar voor hen die laf en trouweloos zijn geweest, die zich hebben ingelaten met gruwelijke dingen, met moord, ontucht, toverij of afgodendienst,
voor allen die de leugen hebben gediend: hun deel is de vuurpoel met brandende zwavel,
dat is de tweede dood
.

4.
Het zal er geen nacht meer zijn
en het licht van een lamp of het licht van de zon hebben ze niet nodig,
want God
, de Heer,
zal hun licht zijn
. En zij zullen als koningen heersen tot in eeuwigheid.

Na het Duizendjarig rijk, het "vredesrijk", laat God de hedendaagse aarde en hemelen vergaan/wegsmelten 'in vuur' waarna een nieuwe hemel en aarde tot aanschijn worden geroepen. De zee zal uiteindelijk ook verdwijnen (Openbaringen 21: 1). Ook de zon is er niet meer omdat God door Zijn aanwezigheid de mensen zal verlichten. In de nieuwe hemel en op de nieuwe aarde is 'God alles en in allen'. Meer info:

Het is duidelijk dat de verzen in Openbaringen 21 en 22 over de fysieke hemel en aarde hebben. Fysieke hemel en aarde betekent dat de oude verbond nog van kracht is. Zie quote: ^

We lezen in Mattheus 5:

18 Want voorwaar zeg Ik u:
Totdat de hemel en de aarde voorbijgaan
, zal er niet een jota noch een tittel van de wet voorbijgaan, totdat het alles zal zijn geschied.

19 Zo wie dan een van deze minste geboden zal ontbonden, en de mensen alzo zal geleerd hebben, die zal de minste genaamd worden in het Koninkrijk der hemelen; maar zo wie dezelve zal gedaan en geleerd hebben, die zal groot genaamd worden in het Koninkrijk der hemelen.

20 Want Ik zeg u: Tenzij uw gerechtigheid overvloediger zij, dan der Schriftgeleerden en der Farizeën, dat gij in het Koninkrijk der hemelen geenszins zult ingaan.

Hoe kan jij beter zijn dan de Joden door je niet te houden aan de oude verbond?

Mvg

Kijk je stelling op het eind is bijna dezelfde als de mijne uit de beginpost die je gelezen hebt:

Hemel en aarde.

Wanneer wij 'hemel en aarde' letterlijk opvatten, als zijnde de fysieke hemel en aarde, dan betekent dit dat het oude verbond nog van kracht is. Immers, als hemel en aarde voorbij moesten gaan voordat er 'één jota noch één tittel van de wet (mat 5,18)' voorbijging, dan moet het waar zijn dat het oude verbond nog geldt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Esselamoen aleykoem,

Quote:
Nog beter, let's agree to disagree!

Mohamed, dat vroeg ik helemaal niet. smile.gif

We lezen in Openbaring 21 en 22 het volgende:

1. Er zal géén dood meer zijn, géén rouw, géén jammerklacht, géén pijn, want wat er eerst was is voorbij.

2. De zee is er niet meer.

3. Er zal géén nacht meer zijn, de licht zal God geven.

4. De onrechtvaardigen gaan de vuurpoel in met brandende zwavel, dat is de tweede dood.

5. De rechtvaardigen zullen als koningen heersen tot in eeuwigheid.

Deze zijn de vijf punten waarvan jij beweerd dat het eeuwen geleden al plaats had gevonden.

Is niet echt te merken hè Mohamed rofl.gif

Mvg

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Esselamoen aleykoem,

[...]

Mohamed, dat vroeg ik helemaal niet.
smile.gif

We lezen in Openbaring 21 en 22 het volgende:

1. Er zal géén dood meer zijn, géén rouw, géén jammerklacht, géén pijn, want wat er eerst was is voorbij.

2. De zee is er niet meer.

3. Er zal géén nacht meer zijn, de licht zal God geven.

4. De onrechtvaardigen gaan de vuurpoel in met brandende zwavel, dat is de tweede dood.

5. De rechtvaardigen zullen als koningen heersen tot in eeuwigheid.

Deze zijn de vijf punten waarvan jij beweerd dat het eeuwen geleden al plaats had gevonden.

Is niet echt te merken hè Mohamed
rofl.gif

Mvg

Dat is niet om te lachen.

Maar goed, het is dan ook inderdaad nog niet geschiedt, dus je kan die poel met zwavel nog voorkomen. engel.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Esselamoen aleykoem,

[...]

Mohamed, dat vroeg ik helemaal niet.
smile.gif

We lezen in Openbaring 21 en 22 het volgende:

1. Er zal géén dood meer zijn, géén rouw, géén jammerklacht, géén pijn, want wat er eerst was is voorbij.

2. De zee is er niet meer.

3. Er zal géén nacht meer zijn, de licht zal God geven.

4. De onrechtvaardigen gaan de vuurpoel in met brandende zwavel, dat is de tweede dood.

5. De rechtvaardigen zullen als koningen heersen tot in eeuwigheid.

Deze zijn de vijf punten waarvan jij beweerd dat het eeuwen geleden al plaats had gevonden.

Is niet echt te merken hè Mohamed
rofl.gif

Mvg

Wanneer je dit letterlijk leest en naar de wereld om ons heen kijkt, kan ik me voorstellen dat het onmogelijk lijkt, maar dat je niet weet dat Openbaring een symbolisch boek is, vind ik om te lachen!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Wanneer je dit letterlijk leest en naar de wereld om ons heen kijkt, kan ik me voorstellen dat het onmogelijk lijkt, maar dat je niet weet dat Openbaring een symbolisch boek is, vind ik om te lachen!

dus jij zegt dat openbaringen een symbolisch boek is.

en de rest van de bijbel dan??? is dat dan ook symbolisch of is dat wel echt??

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Quote:

[...]

Heb je al wat gezocht in concordanties e.d. wat er met die term 'hemel en aarde' werd bedoeld?

Ja.

Uit dit vers wordt ook heel duidelijk dat hemel en aarde nooit op de gehele planeet betrokken kunnen worden:

Dan 4,11       

De boom werd groot en sterk; en zijn hoogte reikte aan de hemel, en hij werd gezien tot aan het einde der ganse aarde;

Ik weiger te geloven dat God niet wist dat de aarde rond was en de mensen onderaan de boom niet zouden kunnen zien.

Snap je?

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid