Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Quote:

[...]

Een kerk waarin dat niet gebeurt is een niet levende kerk?
hamer.gif

Excuses voor mijn misschien wat hardere woorden. Het lijkt soms dat de charismatische stromingen het idee hebben dat kerken waarin men minder "uitbundig" zingt niet levend genoeg zijn. Het is iets wat je mee moet maken, misschien een idee dus om gewoon goed te kerkshoppen smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Klopt. Als hij bereid is te leren van een oude genuanceerde bokken*** als ik, of zich openstelt voor de wijze raad van bijvoorbeeld een Raido of een van onze wijze Rooms Katholieken, is er voor hem veel winst te behalen.

Als hij dat niet doet omdat ik "niet radicaal genoeg" ben, en de reformatorischen en katholieken "saai en doods" zijn, dan hoop ik dat God hem net zo in zijn nekvel pakt als Hij bij mij heeft gedaan knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het doet mij goed dat je dat zegt Timon, ik heb zo nu en dan ook wat van jou opgestoken. Verder wens ik 4given een goede zoektocht naar God..

Denk alleen niet dat wanneer je in een gemeente komt die helemaal 'bij jou past' alles opeens koek en ei zal zijn. Ik merk dat ook in mijn leven, ik denk ook wel eens 'als ik uit mijn kerk ben dan kan ik vast ook wel meer op God vertrouwen'.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Doet me een beetje denken aan mijn grefo achtergrond. dat gepraat over wie het hardste zingt en klapt. Alleen ging het daar over de zwartste kousen en de langste jurken. (ok das kort door de bocht, maar de nadruk lag erg op uiterlijk vertoon) Het is mss moeilijk voorstellen, maar er zijn verschillende mensen. Sommigen voelen zich het beste als ze god luidruchtig eren en anderen doen dat liever in stilte. En god maakt het wss allemaal geen bal uit. Die irriteerd zich vooral aan mensen die lopen te kissebissen hoe je god het beste eert. Want die kissebisuren had je nl ook kunnen gebruiken om god te eren.

Ja ik weet het: blasfemisch van me.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Doet me een beetje denken aan mijn grefo achtergrond. dat gepraat over wie het hardste zingt en klapt. Alleen ging het daar over de zwartste kousen en de langste jurken. (ok das kort door de bocht, maar de nadruk lag erg op uiterlijk vertoon) Het is mss moeilijk voorstellen, maar er zijn verschillende mensen. Sommigen voelen zich het beste als ze god luidruchtig eren en anderen doen dat liever in stilte. En god maakt het wss allemaal geen bal uit. Die irriteerd zich vooral aan mensen die lopen te kissebissen hoe je god het beste eert. Want die kissebisuren had je nl ook kunnen gebruiken om god te eren.

Klopt, er zijn meerdere "liefdestalen" die God spreekt. Bij de een is dat heel uitbundig en met de handen in de lucht, voor een ander is dat stil in een bank zitten. Alle mogelijke talen zijn ter eer van God en het gaat er voornamelijk om dat God de eer krijgt die Hij behoort te krijgen.

Quote:
Ja ik weet het: blasfemisch van me.

Mwah, wat pikant geplaatst, maar verder niet. Ik zou het wel apprecieren als je God met een Hoofdletter schreef. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik zou het wel apprecieren als je God met een Hoofdletter schreef.
smile.gif

Vooruit dan maar, ik heb God wel een tijd uit principe met kleine letter geschreven, maar dat schijnt taalkundig gezien onjuist te zijn. De gewoonte is wat blijven hangen. En daarbei symbolisch/principiele schrijfwijzes voor omstreden entiteiten zijn voor mietjes. nu ja je snapt wat ik bedoel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid