Spring naar bijdragen

Feedback leveren op anderen


Aanbevolen berichten

Laatst stuitte ik op deze site: link

De heer Geelhoed heeft overal kritiek op anderen wat goed is en wat niet. Ik weet niet of dat ook een functie is binnen Godskoninkrijk. Ik vind het moeilijk te beoordelen dat wat hetgeen hij zegt ook klopt. Zo geeft hij feedback op dominee Bottenbley. Daar waar hij vroeger ooit mee op school heeft gezeten!

link

Ik ben benieuwd wat jullie van hem (lees artikelen) vinden!

Link naar bericht
Deel via andere websites

De heer Geelhoed heeft bijna overal kritiek op. Ik denk dat hij erg vaak té ver doorslaat, maar het laat je ook een andere kant van bepaalde zaken zien. Goed om eens door te lezen, maar persoonlijk hang ik er niet teveel aan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn docent economie op de middelbare school zeikte ook Balkenende, waar hij mee in de klas zat, af. smile.gif

Wat betreft kritiek, als onderdeel van de algemene communicatie tussen mensen, denk ik dat opbouwnde kritiek veel nuttiger is als je een harmonieus geheel wilt scheppen. Denk maar aan een orkest, als het merendeel van de muzikanten een mooi orkest wilt vormen en er gaat er één plotseling dissonante tonen tussen zitten breien, is dat niet constructief.

Een van de mooiste dingen vind ik het continue proces waarin je steeds liefdevoller met mensen probeert te communiceren, ook met mensen die je niet eens kent. Je kunt bijvoorbeeld proberen een liefdevolle houding of mening aan te nemen of te hebben naar/over mensen die je normaal gesproken straal voorbij loopt. Je kunt proberen liefde te voelen tegenover vreemden in de trein, waar je normaal gesproken nooit een gedachte aan zou wijden, omdat je je eigen leven leidt.

Maar ook in de communicatie met degenen die je kent kun je proberen steeds diepere en positieve emoties te uiten en allerlei nuances uitproberen en kijken hoe het helpt bij mensen een glimlach op hun gezicht te toveren, in plaats van ergernis. Vaak ongefundeerde kritiek is één van de grootste redenen waarom mensen afstandelijk van elkaar blijven. Daarom vind ik het zo mooi dat Jezus ons in de Bergrede leert niet te oordelen en eerst de balk in onze eigen ogen te verwijderen.

Hierin schuilt overigens ook wel een mooie les in voor hoe we met elkaar hier op het forum omgaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid