Spring naar bijdragen

Jezus was besneden


Aanbevolen berichten

Quote:

[...]

als het dus niet relevant is, vraag ik me af waarom het uberhaupt aangedragen werd.

[...]

nee, het probleem is, dat jij het christendom niet begrijpt. Er zijn
twee
verbonden, een "oud" verbond en een "nieuw" verbond. De besnijdenis is teken van het oude verbond, de doop teken van het nieuwe (en beide betekenen hetzelfde).

Jezus heeft het oude verbond niet "afgeschaft" (Mat.5:19), er is alleen een
nieuw
verbond gekomen met een bredere doelgroep (namelijk ook voor niet-joden). Het oude verbond is gesloten tussen God en het (biologische) joodse volk. Aangezien ik niet tot het biologische joodse volk behoor, zijn de bepalingen voor mij niet van kracht. Er zijn wel andere bepalingen (en daar slaat 1 Joh.2:3 op)

Jezus behoorde wel tot het joodse volk, en werd daarom overeenkomstig het verbond tussen God en de joden besneden. Jezus leefde dan ook Zijn hele --aardse-- leven onder de geboden van het oude verbond. Pas bij Zijn dood aan het kruis sloot Hij het nieuwe verbond met Zijn bloed (Mat.26:28 etc)

Het is een beetje de vraag of de joden die geen christen zijn, nog gebonden zijn aan het oude verbond, of dat God dat verbond opgeheven heeft omdat de joden het verbond definitief verbroken hebben. Hoe dan ook, de bepalingen en wetten van dat verbond (en ook van het nieuwe) kunnen niet veranderd worden, aangezien het Gods verbond is. Jezus waarschuwt in Mat.5 tegen het veranderen van het verbond. Niemand kan dat. De mensen kunnen gedacht hebben dat Jezus beweerde dat de wetten veranderd waren in het oude verbond.

Toen NOG niet, maar TOTDAT hemel en aarde (= het letterlijke juda en jeruzalem jes 1,2) zouden vergaan zou er geen jota veranderen. Nadat dit gebeurde in 70 was alles ook letterlijk volbracht! De Koran is een boek geschreven door mensen die de Schrift niet begrepen en daarom zullen Moslims de gelovigen ook niet begrijpen. De Koran is niet voor niks gericht aan analfabeten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 131
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

analfabeet: iemand dat niet kan lezen of schrijven

dus als jij zegt dan een Heilig boek voor mensen is die dat niet kunnen wat maakt dat jouw dan? simpel of gewoonweg dom??

Laten we ieders mening respecteren en het hier maar bij laten dan want hier zijn echte haters..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

analfabeet: iemand dat niet kan lezen of schrijven

dus als jij zegt dan een Heilig boek voor mensen is die dat niet kunnen wat maakt dat jouw dan? simpel of gewoonweg dom??

Laten we ieders mening respecteren en het hier maar bij laten dan want hier zijn echte haters..

Mohammed was ongeletterd en Allah openbaarde de Koran aan hem. Als dat mij een hater maakt dan ben ik niet de enige.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Toen NOG niet, maar TOTDAT hemel en aarde (= het letterlijke juda en jeruzalem jes 1,2) zouden vergaan zou er geen jota veranderen. Nadat dit gebeurde in 70 was
alles
ook letterlijk volbracht! De Koran is een boek geschreven door mensen die de Schrift niet begrepen en daarom zullen Moslims de gelovigen ook niet begrijpen. De Koran is niet voor niks gericht aan analfabeten.

Ahum....

Juda en Jeruzalem de hemel en de aarde? Sorry, maar hoe vaak ik je wel niet met teksten heb zien slepen die kant noch wal raken op hetgeen je duidelijk wil maken. hamer.gif

Lees nu eens goed wat er staat in Jesaja 1. God roept de hemel en de aarde op als getuigen. Hij zegt nergens dat dat Juda en Jeruzalem is. Zeg dan niks, in plaats van telkens met die onzin te komen.

Het staat er heel duidelijk. Totdat de hemel en aarde zouden vergaan er geen jota verloren gaat. De letterlijke hemel en aarde. Hoe je dit moet plaatsen, is aan jezelf. Maar het staat er vrij duidelijk. Ik zou in ieder geval niemand durven leren dat de wet is afgeschaft...

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid