Spring naar bijdragen

de wederkomst in deze generatie


Aanbevolen berichten

Quote:

[...]

Als je die manier van interpreteren nu eens toepaste op de stukken die ik uit Bijbel citeer kwamen we een heel eind
widegrin.gif

Daarin zijn ook al wat paradoxen aangegeven in eerdere discussies. Ook getuigt het simpelweg aangeven dat bijvoorbeeld joden en christenen toch prima naast elkaar leven niet bepaald van een totaalbeeld op het samenleven van mensen, want daarin is harmonie nog steeds geen gemeengoed, hetgeen wel met de teksten over wolf en lam etc wordt aangeduid.

Dus nee dan komen we er nog niet. En zolang je mensen die er anders over denken meteen verwijt niet Bijbels te denken en zelf de term ge*** bezigt, dan houdt het toch echt op!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 120
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Dus nee dan komen we er nog niet. En zolang je mensen die er anders over denken meteen verwijt niet Bijbels te denken en zelf de term ge*** bezigt, dan houdt het toch echt op!

Wat voor term? Ik stel het soms wat scherp misschien, maar als de mensen zich echt diep beledigt voelden, dan reageerden ze toch niet meer?

Als mijn interpretaties je niet aanstaan kun je inhoudelijk reageren en me desnoods aan de scherpe kant weerleggen, maar kom niet met dit soort loze argumentatie waarbij je me ook nog beschuldigt van woorden die ik mij niet herinner geschreven te hebben.


Samengevoegd:

Quote:

En welke tekenen waren dat?

In de Joodse Oorlog schreef Flavius Josephus:

Thus were the miserable people persuaded by these deceivers, and such as belied God himself; while they did not attend nor give credit to the signs that were so evident, and did so plainly foretell their future desolation, but, like men infatuated, without either eyes to see or minds to consider, did not regard the denunciations that God made to them. Thus there was a star resembling a sword, which stood over the city, and a comet, that continued a whole year. Thus also before the Jews’ rebellion, and before those commotions which preceded the war, when the people were come in great crowds to the feast of unleavened bread, on the eighth day of the month Xanthicus, [Nisan,] and at the ninth hour of the night, so great a light shone round the altar and the holy house, that it appeared to be bright day time; which lasted for half an hour. This light seemed to be a good sign to the unskillful, but was so interpreted by the sacred scribes, as to portend those events that followed immediately upon it. At the same festival also, a heifer, as she was led by the high priest to be sacrificed, brought forth a lamb in the midst of the temple.

Bovenstaande misschien?

Quote:

Nu zal ik slecht geïnformeerd zijn, maar wanneer was dat ook alweer?

Die indruk wek je wel wat ja.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Wat voor term? Ik stel het soms wat scherp misschien, maar als de mensen zich echt diep beledigt voelden, dan reageerden ze toch niet meer?

Als mijn interpretaties je niet aanstaan kun je inhoudelijk reageren en me desnoods aan de scherpe kant weerleggen, maar kom niet met dit soort loze argumentatie waarbij je me ook nog beschuldigt van woorden die ik mij niet herinner geschreven te hebben.

De term is terug te vinden in de eerder al aangehaalde reactie van jou. Ik ga hem niet herhalen. Bovendien is er al meermalen op bepaalde punten inhoudelijk gereageerd, maar doe jij het nogal snel af als onbijbels en geef je duidelijk te kennen niet echt open te staan voor andere verklaringen. Dat bemoeilijkt een echt open discussie. Heeft dus niets te maken met loze argumentatie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

De term is terug te vinden in de eerder al aangehaalde reactie van jou. Ik ga hem niet herhalen. Bovendien is er al meermalen op bepaalde punten inhoudelijk gereageerd, maar doe jij het nogal snel af als onbijbels en geef je duidelijk te kennen niet echt open te staan voor andere verklaringen. Dat bemoeilijkt een echt open discussie. Heeft dus niets te maken met loze argumentatie.

Een welles-nietes debat lijkt het enige waar jij toe in staat bent. Het ene moment ben je niet bereid iets te herhalen en in de volgende zin refereer je in niet te definieren dooddoeners naar zogenaamde argumenten en punten uit voorgaande discussies. Als je ergens naar wilt verwijzen doe het dan correct zodat de lezer het na kan gaan.


Samengevoegd:

Quote:

tevens heb jij het over dat zijn profetieen tot 70 na christus was.

ik heb na wat zoeken ontdekt dat johannes de profetsie van openbaringen schreef tijdens het regeren van keizer Dominitianus was.

zijn keizer periode was van 81 tm 96 na christus.

Dan heb je een scoop, want de wetenschappers zijn er nog niet uit. Het heeft geen zin over de datering van Johannes' openbaring te discusseren want geen van beiden kan het bewijzen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Mohamed

Lees gerust je eigen onderwerp nog eens door om te zien wat er al allemaal aangegeven is: het einde Want het steeds weer herhalen van zetten is niet bepaald een zinvolle bezigheid. Het enige dat ik in mijn laastste reactie heb willen aangeven is dat we er naar alle waarschijnlijkheid toch niet uit kunnen komen omdat we duidelijk uitgaan van geheel andere interpretatiekaders bij onze inhoudelijke reacties die blijkens de eerdere praktijk hier nergens nader tot elkaar lijken te komen. De reactie is dus puur ter voorkoming van het welles-nietes, waar jij door elke keer op verschillende momenten terug te komen met je eigen verhaal wel op aan lijkt te sturen. En ja, daar ben ik na een aantal jaren ervaring met meneer PS ietwat allergisch voor, waardoor mijn reacties in zekere zin misschien wat scherp/aanvallend naar jou lijken over te komen, waarvoor excuus!

Dit staat verder los van het niet willen herhalen van door jou gebezigde krachttermen.

Quote:

[...]

Dan heb je een scoop, want de wetenschappers zijn er nog niet uit. Het heeft geen zin over de datering van Johannes' openbaring te discusseren want geen van beiden kan het bewijzen.

Waarmee dus ruimte blijft bestaan voor meerdere interpretaties van hetzelfde verhaal. Waarvan akte!

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ Mohamed: als we het oordeel al 2000 jaar achter de rug hebben, in welke tijd (bijbels gezien) leven wij nu dan? Is dat dan de tijd die Openbaring beschrijft van na het oordeel?

En wat zijn jouw verwachtingen, als er geen profetieën meer zijn die betrekking hebben op de toekomst?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

@ Mohamed: als we het oordeel al 2000 jaar achter de rug hebben, in welke tijd (bijbels gezien) leven wij nu dan?

Wij leven in het tijdperk genaamd de nieuwe hemel en aarde, de tijd welke direct na het oordeel gesitueerd wordt in Jesaja hoofdstuk 65. Om inzicht te krijgen in wat Jesaja precies bedoelt, is het raadzaam op te zoeken hoe zijn terminologie in het NT gebruikt wordt. Ik heb je aangetoond dat Jezus de Joden soms wolven - en Zijn volgelingen schapen noemde, waarmee Hij inzicht in Jesaja biedt. Dat is slechts een voorbeeld van de vele, pas toen ik Jesaja en de andere profeten begon te lezen door Jezus en Paulus, begreep ik er wat van.

Laten we voor de volledigheid nog een aantal verzen uit het NT bij langs gaan waarbij het oordeel in de eerste eeuw geplaatst wordt.

Paulus zei:

Rom 8,13

Want indien gij naar het vlees leeft, zo zult gij sterven; maar indien gij door de Geest de werkingen van het lichaam doodt, zo zult gij leven.

Rom 13

11 Gij verstaat immers de tijd wel, dat het thans voor u de ure is om uit de slaap te ontwaken. Want het heil is ons nu meer nabij, dan toen wij tot het geloof kwamen 12 De nacht is ver gevorderd, de dag is nabij. Laten wij dan de werken der duisternis afleggen en aandoen de wapenen des lichts!

Rom 16,20

De God nu des vredes zal weldra de satan onder uw voeten vertreden. De genade van onze Here Jezus zij met u!

'Dit bedoel ik, broeders: de tijd is kort.(1 Kor 7,29)'

'Want het uiterlijk van deze wereld is bezig te verdwijnen. (1 Kor 7,31)'

1 Kor 10,11

Dit is hun overkomen tot een voorbeeld (voor ons) en het is opgetekend ter waarschuwing voor ons, over wie het einde der eeuwen gekomen is.

1 Kor 15

51 Zie, ik deel u een geheimenis mede. Allen zullen wij niet ontslapen, maar allen zullen wij veranderd worden, 52 in een ondeelbaar ogenblik, bij de laatste bazuin, want de bazuin zal klinken [Op 1,10] en de doden zullen onvergankelijk opgewekt worden en wij zullen veranderd worden.

'...dingen, die slechts een schaduw zijn van hetgeen komen moest (Kol 2,17)'

'...wij, levenden, die achterblijven tot de komst des Heren (1 Tes 4,15)'

En Petrus stelde:

'Hij was van tevoren gekend, vóór de grondlegging der wereld, doch is bij het einde der tijden geopenbaard ter wille van u,(1 Pet 1,20)'

'maar zij zullen daarvan rekenschap moeten geven aan Hem, die gereed staat om levenden en doden te oordelen. (1 Pet 4,5)'

'Het einde aller dingen is nabijgekomen.(1 Pet 4,7)'

'Want het is nu de tijd, dat het oordeel begint bij het huis Gods; (1 Pet 4,17)'

'vol verwachting u spoedende naar de komst van de dag Gods (2 Pet 3,12)'

'Dit vooral moet gij weten, dat er in de laatste dagen spotters met spotternij zullen komen,(1 Pet 3,3)'

2 Pet 3,10-12

10 Maar de dag des Heren zal komen als een dief. Op die dag zullen de hemelen met gedruis voorbijgaan en de elementen door vuur vergaan, en de aarde en de werken daarop zullen gevonden worden.

11 Daar al deze dingen aldus vergaan, hoedanig behoort gij dan te zijn in heilige wandel en godsvrucht, 12 vol verwachting u spoedende naar de komst van de dag Gods, ter wille waarvan de hemelen brandende zullen vergaan en de elementen in vuur zullen wegsmelten.

Quote:
Is dat dan de tijd die Openbaring beschrijft van na het oordeel?

Dat klopt ja. Petrus zegt dat zij een nieuwe hemel en aarde (2 Pet 3,13) verwachten en dat is precies waar Johannes in Openbaring over profeteert.

'En ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde, want de eerste hemel en de eerste aarde waren voorbijgegaan (Op 21,1)'

Quote:

En wat zijn jouw verwachtingen, als er geen profetieën meer zijn die betrekking hebben op de toekomst?

Dat we allemaal voor Jezus komen te staan (Heb 9,27) wanneer onze tijd gekomen is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ mohamed ik heb hier een site link waar uitvoerig wordt besproken over deze discussie die hier gaande zijn zoals deze topic en topic het einde.

zou je mischien eens de tijd willen nemen om deze site eens te willen door lezen.

hier staan dingen waar jij het waarschijnelijk neit mee eens zal zijn, maar lees het gewoon eens en lees hoe andere hier naar kijken.

ik kan me wel plaatsen wat daar gezegt wordt en vind het erg geloofwaardig wat er staat.

ik hoop dat je de moeite neemt mvg bartjan smile.gif


Samengevoegd:

[...]

Dan heb je een scoop, want de wetenschappers zijn er nog niet uit. Het heeft geen zin over de datering van Johannes' openbaring te discusseren want geen van beiden kan het bewijzen.

ik heb hier 2 sites waar ik dat vandaan heb lees t maar eens door.

1 is over de keizer link

2 is over johannes link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

@ mohamed ik heb hier een site
waar uitvoerig wordt besproken over deze discussie die hier gaande zijn zoals deze topic en topic het einde.

zou je mischien eens de tijd willen nemen om deze site eens te willen door lezen.

hier staan dingen waar jij het waarschijnelijk neit mee eens zal zijn, maar lees het gewoon eens en lees hoe andere hier naar kijken.

ik kan me wel plaatsen wat daar gezegt wordt en vind het erg geloofwaardig wat er staat.

ik hoop dat je de moeite neemt mvg bartjan
smile.gif


Samengevoegd:

[...]

Dan heb je een scoop, want de wetenschappers zijn er nog niet uit. Het heeft geen zin over de datering van Johannes' openbaring te discusseren want geen van beiden kan het bewijzen.

ik heb hier 2 sites waar ik dat vandaan heb lees t maar eens door.

1 is over de keizer

2 is over johannes

Die site ken ik wel ja, maar nee ik kan niet om de verzen heen die het oordeel in de eerste eeuw plaatsen. Als dispensationalisten als jij aantoonbaar gelijk hadden gehad, was ik zelfs niet gelovig geweest, want ik geloof niet dat God Zich kan vergissen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Die site ken ik wel ja, maar nee ik kan niet om de verzen heen die het oordeel in de eerste eeuw plaatsen. Als dispensationalisten als jij aantoonbaar gelijk hadden gehad, was ik zelfs niet gelovig geweest, want ik geloof niet dat God Zich kan vergissen.

En jij houdt het niet voor mogelijk dat jij je vergist in de interpetatie? Jij bent God niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Desondanks kan ik me zeker vergissen, maar zolang jij niet met een concreet tegenargument komt, of iemand anders, blijf ik bij mijn stelling.

dat kan en dat is ook voor je zelf.

voor mijn doen heb ik wel genoeg tegen argumenten gegeven kwa bijbel teksten die ik er neer gezet heb.

ik zal het geloof waarschijnelijk ook anders beleven als jij.

en mijn gevoel zegt me over hoe jij die bijbel teksten interperteerd dat dat niet helemaal goed is, waarom weet ik ook niet maar t voelt gewoon niet goed voor mij.

maar goed we gaan het vanzelf wel zien hoe t gaat lopen, of jij nou bij het juiste eind het of ik, we zien het van zelf wel knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

dat kan en dat is ook voor je zelf.

voor mijn doen heb ik wel genoeg tegen argumenten gegeven kwa bijbel teksten die ik er neer gezet heb.

ik zal het geloof waarschijnelijk ook anders beleven als jij.

en mijn gevoel zegt me over hoe jij die bijbel teksten interperteerd dat dat niet helemaal goed is, waarom weet ik ook niet maar t voelt gewoon niet goed voor mij.

maar goed we gaan het vanzelf wel zien hoe t gaat lopen, of jij nou bij het juiste eind het of ik, we zien het van zelf wel
knipoog_dicht.gif

Je gevoel bedriegt je, want dit was niet aan jou gericht knipoog_dicht.gif


Samengevoegd:

Quote:

En zo blijkt maar weer:

eind
goed al goed!
knipoog_dicht.gif

Jezus plaats het oordeel vele malen in de eerste eeuw, maar jij blijft het tegendeel beweren. Vertel mij dan eens waar jij het op basseert dat Jezus Zich alleen vergistte met de voorspelling van het oordeel? Ik heb grote moeite met inconsequente stellingen en wil nu wel eens opheldering van je.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Sorry, ik kom even tussendoor. Jezus zich vergissen?
copper2.gif

Amen!

Quote:

Mat 11,13
      

Want al de profeten en de wet hebben tot Johannes toe geprofeteerd.

'De wet en de profeten zijn tot op Johannes (Luk 16,16)'

Mat 16,28
      

Voorwaar zeg Ik u: Er zijn
sommigen van die
hier
staan
, die de dood niet smaken zullen, totdat zij de Zoon des mensen zullen hebben zien komen in Zijn Koninkrijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid