Spring naar bijdragen

Getuigenis wat er gister gebeurde


Aanbevolen berichten

Getuigenis wat er gister gebeurde

Gisteravond 16 april 2008 moesten wij, de mensen die belijdenis gaan doen, een individuele gesprek aan gaan met de dominee. In dit gesprek vertelde je waarom je gelooft en of je wat aan de preken en cathechisatie hebt gehad. Hieronder mijn verhaal wat er toen allemaal gebeurt is.

Ik kwam in de kerk aan en ging zitten in de hal. Ik was aan de vroege kant en moest nog zo'n 10 minuten wachten in spanning. Ja in spanning, want deze meneer is vaak en gauw gespannen, maar dat terzijde. Ik zat in de hal van de kerk te zitten op heerlijke stoelen en wachtte op me voorgangster die om half 8 moest. Om 10 voor 8 waren ze klaar en werd ik naar binnen geroepen. Daar aan gekomen schudde ik netjes de hand van de dominee en gingen we zitten. De dominee vertelde wat er ging gebeuren de volgende 15 minuten. Hij vertelde dat ik eerst moest gaan vertellen waarom ik geloof en waarom ik belijdenis wil gaan doen. Ik vertelde het volgende verhaal:

Ik ben als baby zijnde gedoopt en ging en gaat nog wekelijks naar dezelfde kerk. Mijn geloof is langzaam aan gaan groeien. Maar op een gegeven moment kwam me geloof in een stroomversnelling terecht.

Een aantal jaren geleden was ik met me ouders op vakantie in Drenthe. Daar heb ik een meisje ontmoet en we wisselden onze MSN adressen uit. Thuis aangekomen, na de vakantie, hadden we leuke gesprekken met elkaar. Ik had ondertussen al verteld dat ik Christelijk ben. Op een dag gaf ze me een internet adres aan me. Het was het adres van een Christelijke jongeren forum genaamd Credible. Ik dacht bij mezelf, laat ik me maar meteen aanmelden, het kan nooit kwaad.

Nadat ik een tijdje op het forum rondgezworven ben, klikte het goed met één persoon. Deze persoon vroeg aan mij of het niet leuk was om mee te gaan naar de EO Jongerendag. Ik zei tegen haar dat ik niet wist ik wel meewilde. Na lang denken en bidden heb ik toch maar besloten om met haar mee te gaan. We hadden een zeer gave dag en ik genoot echt van het evenement. Ik vond het zo gaaf en de sfeer was zo geweldig. Ik heb die dag echt heel erg genoten. Ik besloot het volgende jaar ook weer mee te gaan naar de EO Jongerendag.

Op het Credible forum stond een link naar de Ronduit site. Op de Ronduit site stond een link naar een chatbox. Ik heb me hiervoor toen ook aangemeld en wilde wel eens kijken wat dat nu precies was. Op de Ronduit chatbox heb ik hele speciale mensen ontmoet die heel veel voor me betekenen. Ik ben nog steeds dankbaar dat ik deze personen heb ontmoet. Maar 1 persoon wil ik even eruit pikken. Nadat ik op de chatbox aan het praten was, kreeg ik goed contact met deze persoon. Op een gegeven moment, nadat we zeer goed contact hadden, heeft deze persoon mij iets verteld wat erg vertrouwelijk was. Blijkbaar vertrouwde deze persoon mij. Later vertelde deze persoon mij nog meer vertrouwelijke dingen en vertelde deze persoon aan mij dat deze persoon het (nog) niet aan andere mensen heeft verteld.

Als ik hier aan terug denk, moet deze persoon mij zo vertrouwen hebben om zo'n verhaal aan een persoon, die je alleen van internet kent, te vertellen. Ik vind dit zo heel erg geweldig mooi. Als ik erop terug kijk kan het niet anders dan dat God door deze personen tot mij heeft gesproken. Nog steeds haal ik kracht uit de contacten met deze personen op de chatbox en van het Credible forum. Ik vind dit zo erg bijzonder dat ik heel graag mij Geloof in de Here Jezus wil belijden. Dit hoop ik , zo de Here het wil, doen op 2e pinksterdag 12 mei 2008.

Nadat ik mijn verhaal vertelde reageerde de dominee heel mooi en hij zei dat dat wel een heel mooi verhaal is. En dat je dan zeker je Geloof in de Here Jezus mag belijden. Het bijzondere, toen ik mijn verhaal vertelde, was dat ik een heel warm gevoel in me kreeg. Een gevoel die ik nog nooit heb gehad. Het was weer een heel gave avond en kijk er ook naar uit om me geloof te belijden. Ik heb aankomende dinsdag 22 april 2008 alleen nog een gesprek met de kerkraad en dan houdt niks me meer tegen om belijdenis te doen.

Toen dit alles gebeurt was, kon ik naar huis gaan en stond de volgende persoon al klaar om een gesprek met de dominee aan te gaan.

Bij dezen zijn jullie ook van harte uitgenodigd om aanwezig te zijn als ik mijn geloof belijdt. Vraag aan mij even het adres en je krijgt het met alle plezier.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een mooi verhaal Jeroeno. Ik wens je een prachtige dag en Gods zegen toe.

Ik kom niet, maar ik neem aan dat je dat ook niet verwacht had. smile.gif

Nogmaals, heel veel succes en dat al je dierbare naasten erbij aanwezig mogen zijn om deze prachtige gebeurtenis omringd door broeders, zusters, familie en vrienden te kunnen vieren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid