Spring naar bijdragen

Polygamie


Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

Heey all!

Hier eens een onderwerp over polygamie, een onderwerp wat heftige discussies kan uitlokken maar dat is niet de bedoeling van dit topic.

Het is ook niet de bedoeling van dit topic om te gaan oordelen of te veroordelen. Dat oordeel ligt immers bij God, en het staat duidelijk in de bijbel wat God ervan vind, dus als je wilt discuseren, discuseer met God over zijn Woord.

Polygamie, geen idee of het de juiste woordkeuze is maar dit komt het dichtst in de buurt.

effe een korte uitleg;

Polygamie: 1 man meerdere vrouwen, 1 vrouw meerdere mannen.

Waarom dit topic;

Ik ben een vrouw, 20jr en dit is een korte versie van mijn verhaal;

Toen ik 14 was kreeg ik mijn eerste relatie met een vrouw, tijdens deze relatie kreeg ik nog een relatie met een andere vrouw, en tijdens die relaties kreeg ik nog een relatie met een andere vrouw.

Effe voor de duidelijkheid, ik deed dit niet achter hun rug om.

Ook buiten deze relaties had ik sex met vrouwen, vaak met meerdere vrouwen tegelijk.

Ik ben nu 20 en sinds 3 jaar gelukkig vrijgekocht door het wonderbare bloed van Jezus.

Heb toen alle relaties verbroken, en ging verder met Jezus, en dat doe ik gelukkig nog steeds!

Ik vind het nog steeds moeilijk, soms gaat het tijden goed, en soms heb ik gewoon hele sterke aanvallen die me alleen laat denken over seks met vrouwen. De gedachte alleen al vind ik erg, want ook je gedachten zijn een zonde naar God toe.

Ik ben bang dat ik nooit een monogame relatie zou kunnen hebben met een man, ik ben bang dat ik te erg het vrouwelijkschoon zou missen (in een relatie). Ik ben bang dat ik nooit iemand zou vinden die mij mijn wereld overspoelt door liefde, emotie's, etc etc..

Ben ik de enige christen op deze wereld die dit heeft, zijn er nog meer die hier moeite mee hebben? Hoe ga jij hier mee om? En wat zou je er verder aan kunnen doen.

Graag alleen serieuze reacties!!

Liefs Lae

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 82
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Gast Anon_phpbb

Dat weet ik gelukkig knipoog_dicht.gif


Samengevoegd:

Het gaat vooral om het laatste gedeelte

Quote:

Ik ben bang dat ik nooit een monogame relatie zou kunnen hebben met een man, ik ben bang dat ik te erg het vrouwelijkschoon zou missen (in een relatie). Ik ben bang dat ik nooit iemand zou vinden die mij mijn wereld overspoelt door liefde, emotie's, etc etc..

Ben ik de enige christen op deze wereld die dit heeft, zijn er nog meer die hier moeite mee hebben? Hoe ga jij hier mee om? En wat zou je er verder aan kunnen doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk niet dat je de enige bent. Je voelt je sterk aangetrokken tot vrouwen. Dat is geen keus, maar een biologisch gegeven. Door je geloof heb je gekozen om daar geen gehoor aan te geven, aangezien je daarmee, binnen jou geloof, Gods wetten overtreed.

Ik denk dat je idee dat je een moeizame relatie zou hebben met een man een heel eerlijke is. Maar liefde is meer dan sexuele liefde. Alleen een man vinden die dat zou kunnen begrijpen en accepteren, dat is een heel lastige opgave.

Wat je jezelf kunt afvragen is of je koste wat koste een relatie met een man moet hebben of dat je ook alleen een bevredigend leven kunt hebben. Het is de consequentie van de keus een christelijk leven te willen leiden en daarom aan je homo (of bi-)sexuele natuur geen gehoor te geven.

Moeilijk, lastig, frustrerend. Maar ik denk dat je het heel scherp ziet als je denkt dat een relatie met een man moeizaam zou zijn.

Veel sterkte.

P.S. Veel jonge mensen, ook homosexuele, vlinderen veel in hun jeugd, hetgeen niet betekent dat ze op latere leeftijd niet gelukkig en tevreden kunnen zijn in een monogame relatie en daar zelfs de voorkeur aan geven en met een gevoel van verwondering op de experimenten uit hun puberteit en adolescentie terugkijken..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je lesbisch bent (en daar lijkt 't in jouw geval op knipoog_dicht.gif), is een huwelijk met een man sowieso een opgave. Maar twee nuances kan je plaatsen:

1. Elk huwelijk is een opgave en 99% van de huwelijken drijft voor een (groot) deel uit het hebben van de wil om samen door te gaan. Jij zou in een eventueel huwelijk met een man, in wezen al vanaf het begin gefocust zijn op dit centrale aspect in het huwelijk, dat bij veel mensen pas na een paar jaartjes komt, als de magie is uitgewerkt.

2. Gearrangeerde huwelijken, dwz, huwelijken niet gebaseerd op verliefdheid, zijn op de laatste eeuw (en dan nog alleen in het Westen) na altijd regel geweest, geen uitzondering. Dat systeem kent zijn feilbaarheid net zoals het huwelijk uit liefde, maar historisch gezien is gebleken dat het werkt, alweer, zolang de wil aanwezig is.

Vraag blijft natuurlijk wat je wilt. In je post schemert door dat je overtuigd bent dat God sowieso niet wil dat je nog een relatie met een vrouw aangaat. Ik zou daar niet per se op tegen zijn, als duidelijk is dat een relatie met een man gewoon nooit iets zal worden ("met de beste wil van de wereld niet", zeg maar). Je bent zo geschapen door God, en als je niet buiten een liefdesrelatie met een ander kunt, wat voor veel mensen geldt, dan is het in mijn ogen moeilijk te verteren als God dat zou verbieden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hi Lae,

Goed dat je dit ter sprake brengt zeg. Lijkt me erg moeilijk voor je. Sex is nou eenmaal vet lekker. Verder is mongaam zijn zowiezo een opgave voor veel mensen hoor...(voor mij ook bloos.gif )

Dat je die gedachten hebt, daar kan je niets aan doen. Als ik een mooie vrouw zie kan ik mijn ogen er ook niet vanaf houden. Het gaat er denk ik meer om hoe je er mee om gaat.

Je mag verder weten dat Jezus voor alle zonden die je gedaan hebt en nog gaat doen betaalt heeft. Je valt m.a.w. onder Gods genade.

Wat betreft trouwen; Jezus zegt in Matth 19:12 dat sommige mensen niet trouwen vanwege het koningkrijk der hemelen.

Nou wens ik je dat niet direct toe hoor.....een (sex)partner is eigenlijk ook wel heel prettig widegrin.gif .

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi,

Ik houd ook van vrouwen, maar itt jou heb ik ervoor gekozen mezelf niet te verloochenen.

Nu ben ik niet religieus meer, dus dat helpt, maar ook toen ik dat nog wel was dacht ik: ik ben nu eenmaal zo, God heeft me zo gemaakt en er is absoluut niets mis met mij.

Helaas ken ik talloze voorbeelden van lesbische vrouwen die met een man zijn getrouwd om aan de verwachtingen van hun omgeving te voldoen. Als je daadwerkelijk lesbisch bent, zul je diep en diep ongelukkig worden in een huwelijk met een man. Ik kan niet uit jouw tekst opmaken of jouw gevoelens voor vrouwen verder gaan dan puur lichamelijke aantrekkingskracht? Als dat wel zo is: accepteer jezelf alsjeblieft zoals je bent en ga niet onnodig een ongelukkig huwelijk in.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Waar het nu vooral om gaat is lesbisch zijn.. Om MIJN visie daarop even uit te leggen;

Ik verloochen mijzelf niet, dit om effe duidelijk te maken, het is voor mij een keuze. Het was ooit eens een moeilijke keuze, maar ik ben blij dat ik de keus heb gemaakt om er mee te kappen.

Ik geloof niet dat God iemand zo kan schapen, de wereld daar in tegen maakt de mens wel zo..

De wortels van het lesbisch zijn ligt bij mij in verschillende dingen, het leven, ik ga hier niet verder over uitwijden, maar ik hoop dat het duidelijk is. Omstandigheden maken de mens wie hij/zij is.

Let op dit is mijn visie, ben je het er niet mee eens kijk eens zelf waar het begonnen is, welke omstandigheden je gemaakt heeft.. En liever niet verder uitwijken hierover knipoog_dicht.gif

Voor de rest, seks is niet het belangrijkste in het leven, maar wel een belangrijk punt voor mij. Ik kan gewoon niet zonder (de rest van mijn leven) Voor mij is seks voor het huwelijk niet een optie, ik zou een huwelijk inwillen gaan zoals God het bedoeld heeft.

Thomas je 2 punten vond ik echt goed..

Zoals ik al eerder zij alsjeblieft geen discussie over het lesbisch zijn daar schiet ik niets mee op, en daar is al een topic voor knipoog_dicht.gif

Ik wou alleen dat er nog iemand op het forum was die met ongeveer het zelfde zit..

Liefs Lae

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Waar het nu vooral om gaat is lesbisch zijn.. Om MIJN visie daarop even uit te leggen;

Ik verloochen mijzelf niet, dit om effe duidelijk te maken, het is voor mij een keuze. Het was ooit eens een moeilijke keuze, maar ik ben blij dat ik de keus heb gemaakt om er mee te kappen.

Ik geloof niet dat God iemand zo kan schapen, de wereld daar in tegen maakt de mens wel zo..

De wortels van het lesbisch zijn ligt bij mij in verschillende dingen, het leven, ik ga hier niet verder over uitwijden, maar ik hoop dat het duidelijk is. Omstandigheden maken de mens wie hij/zij is.

Let op dit is mijn visie, ben je het er niet mee eens kijk eens zelf waar het begonnen is, welke omstandigheden je gemaakt heeft.. En liever niet verder uitwijken hierover
knipoog_dicht.gif

Voor de rest, seks is niet het belangrijkste in het leven, maar wel een belangrijk punt voor mij. Ik kan gewoon niet zonder (de rest van mijn leven) Voor mij is seks voor het huwelijk niet een optie, ik zou een huwelijk inwillen gaan zoals God het bedoeld heeft.

Thomas je 2 punten vond ik echt goed..

Zoals ik al eerder zij alsjeblieft geen discussie over het lesbisch zijn daar schiet ik niets mee op, en daar is al een topic voor
knipoog_dicht.gif

Ik wou alleen dat er nog iemand op het forum was die met ongeveer het zelfde zit..

Liefs Lae

Nou sorry hoor, maar je zit er echt naast dus.

Geaardheid is geen keuze en als je dat nu niet beseft, kom je daar later in je leven nog wel achter.

Desondanks veel succes!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Lae,

Ik zit totaal niet met hezelfde als jou ver van dat zelfs.. Ik ben een man met een vriendin, totaal verschillend dus. Ik wil alleen laten weten dat ik heel mooi vind dat God heeft ingegrepen in jou leven, dat Hij jou dingen heeft laten zien en jou, met deze 'soort van' getuigenis Hem alle eer geeft. Dat wilde ik ten eerste even kwijt.

Ik snap je probleem, natuurlijk begrijpen is een ander verhaal. Toch wil ik je laten weten dat je absoluut niet alleen staat in deze dingen. Ik weet niet goed (meer) hoe ik nou exact tegen homoseksuele relaties aankijk. Ik ben van mening (net als jij eigenlijk) dat God het huwelijk anders bedoeld heeft en dat seksualiteit ook binnen het huwelijk zou moeten horen.

Ik kan weinig zeggen.. Hoop op God Lae.. Hij zal doen wat het best voor jou is in jou omstandigheden met jou moeilijkheden. Hij zal een weg vinden, dat kan op meerdere manieren. Misschien zal Hij je leren om op een niet-seksuele manier omgang te hebben met een vrouw in een liefdesband. Misschien zal Hij jou sterken om een 'leven zonder seks' toch draagbaar te laten zijn. Misschien kom je op een moment in een leven waarin seksualiteit en huwelijk in overeenstemming met Gods Woord zal plaats vinden.

Meer kan ik niet zeggen Lae.. Roep Hem aan in de dagen 'van benauwdheid' dat je echt niet meer weet waar je het zoeken moet, met dit en met alle dingen op je reis naar de Hemel, Hij zegt 'dan zal ik je uithelpen'. God zal Zijn Kinderen bewaren en uithelpen. Dat kan soms geheel tegen je eigen willetje in gaan, maar Hij wil..

Vaya con Dios,

Ik puh2.gif


Samengevoegd:

O ja, misschien nog wat praktisch. Er bestaat een stichting met de naam RefoAnders ze bestaan uit mensen met homofiele gevoelens uit de reformatorische kring (misschien is dat heel wat anders dan waar jij kerk, dat doet er niet toe)..

Ze staan qua standpunten gelijk met jou, misschien is het eens goed om op hun website te kijken. Hen kennende willen ze je steunen in jou zoektoch... link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dat zegt ze ook niet he?
smile.gif

Nee?

Hoe vat jij dit dan op?

Quote:
Ik verloochen mijzelf niet, dit om effe duidelijk te maken, het is voor mij een keuze. Het was ooit eens een moeilijke keuze, maar ik ben blij dat ik de keus heb gemaakt om er mee te kappen.

Ik geloof niet dat God iemand zo kan schapen, de wereld daar in tegen maakt de mens wel zo..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Nou sorry hoor, maar je zit er echt naast dus.

Geaardheid is geen keuze en als je dat nu niet beseft, kom je daar later in je leven nog wel achter.

Desondanks veel succes!

Mee eens: nog een aanvulling: proberen om je geaardheid te veranderen is hoogst ongezond.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik sluit me aan bij MC en Amazone, maar dan wat gematigd. knipoog_dicht.gif Dwz, geaardheid kán zijn oorzaak vinden in bepaalde gebeurtenissen in de jeugd (vaak: misbruik) en heeft dan te maken met een seksueel identiteitsproblemen, verwarring. Maar Lae, ik denk dat je te kort door de bocht gaat als je zegt dat het altijd door dat soort factoren komt. De meeste homoseksuelen zíjn gewoon zo geschapen. Jij kunt het niet begrijpen, ik vind het ook een moeilijk aspect van God om te doorgronden, maar uit tot nu toe al het onderzoek naar geaardheid blijkt dat dit in de meeste gevallen dus niet zijn basis vindt in opvoeding of jeugd of zoiets.

Ik hoop dat het bij jou wel zo is, want als je toch zo "geaard" bent, ben je nu jezelf min of meer aan het verminken en de kans is groot dat je daar later de catastrofale gevolgen van zult ondervinden. Ik vind het wel dapper dat je zo'n beslissing neemt, en als je gelijk hebt bmbt de oorsprong van je homoseksualiteit, dan is het ook zo schadelijk niet. Ben je in therapie oid? Iig succes met alles.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Nee?

Hoe vat jij dit dan op?

Als dat God de mens niet bedoelt heeft om homosexueel te handelen, wat in principe geen een-op-een gevolg is van je geaardheid. Maar goed, ik geef toe dat het mogelijk is dat ik wellicht teveel mijn visie hierin lees. smile.gif

Ik denk dat God inderdaad je schept zoals je bent, en dat 'onderdrukken van je geaardheid' alleen maar tot problemen leidt. Zoals met alles wat je kunstmatig probeert weg te drukken trouwens.

Met dat in acht genomen geloof ik wél dat geaardheid méér is dan een soort rotsvast automatisme waar niet aan te tornen valt. Als je die redenatie nl. consequent zou volgen (en dat doe ik dus niet), dan betekent het dat pedofielen, serieverkrachters, necrofielen óók als zodanig zijn geschapen en dat er niets aan te doen valt. (@MC: even voor de duidelijkheid, ik stel je hier niet gelijk met een pedofiel, het gaat mij om de redenatie)

Zoals gezegd, ik deel die redenatie niet. Een mens is méér dan z'n geaardheid. Het is speculatie, maar een pedofiel zou best wel eens geschapen kunnen zijn als een echte kindervriend, maar door de zondeval is dit afgeweken.

Met homosexualiteit kan precies hetzelfde aan de hand zijn. Natuurlijk kan je die zaken verder niet gelijkstellen, maar het gaat mij erom dat de geaardheid op zich geen losstaand iets is, maar deel van een totaal karakter wat an sich goed geschapen is. Neem nu de insteek, polygamie, als je géén sex hebt met meerdere vrouwen (of mannen) dan kun je wéldegelijk heel close en intiem met elkaar samenleven.

Dat gezegd hebbende wil ik wél opmerken dat m.i. de gemiddelde huisje-boompje-beestje homo niet zondiger is dan de gemiddelde hetero. De liefdesband tussen twee mensen is wat er centraal staat, en dat is alleen maar goed. Ik bedoel, met de sexuele moraal van de Kerk is niets mis, maar die dient dan wél in z'n geheel genomen worden. En dan blijkt dat eigenlijk niemand zich eraan houdt. Dat in acht genomen is het eigenlijk schrijnend dat homo's er altijd uitgelicht worden, terwijl pilgebruik door heterostellen eigenlijk ernstiger is omdat daar de levens van derden mee gemoeit zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Hoe je geaard geboren bent is een beproeving van God, als jij als vrouw op vrouwen valt, dan is jouw beproeving aan God om Hem te laten zien, in hoeverre je Hem volgt of zult aanbidden.

Dus met andere woorden zal je slagen in je test of niet, vergeet niet dat dit leven maar een fractie is in tegenstelling met het hiernamaals. Je moet de hemel dus als het ware verdienen door te slagen in jouw beproeving of test..

Je weet wat God wil van jouw, dus volg HEM

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hoe je geaard geboren bent is een beproeving van God, als jij als vrouw op vrouwen valt, dan is jouw beproeving aan God om Hem te laten zien, in hoeverre je Hem volgt of zult aanbidden.

Dus met andere woorden zal je slagen in je test of niet, vergeet niet dat dit leven maar een fractie is in tegenstelling met het hiernamaals. Je moet de hemel dus als het ware verdienen door te slagen in jouw beproeving of test..

Heb je even wat schriftplaatsen om het een en ander te staven? Waar staat bijvoorbeeld iets geschreven over een test en waar kunnen we vinden dat je hemel toegang kan verdienen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mat 6,13

En breng ons niet in beproeving, maar red ons uit de greep van het kwaad.

2. Mat 26,41

Blijf wakker en bid dat jullie niet in beproeving komen; de geest is wel gewillig, maar het lichaam is zwak.’

3. Mar 14,38

Blijf wakker en bid dat jullie niet in beproeving komen; de geest is wel gewillig, maar het lichaam is zwak.’

4. Luc 11,4

Vergeef ons onze zonden, want ook wijzelf vergeven iedereen die ons iets schuldig is. En breng ons niet in beproeving.â€â€™

5. Luc 22,40

Toen hij daar was aangekomen, zei hij tegen hen: ‘Bid dat jullie niet in beproeving komen.’

6. Luc 22,46

en hij zei tegen hen: ‘Waarom slapen jullie? Sta op en bid dat jullie niet in beproeving komen.’

7. 1 Kor 10,13

U hebt geen beproevingen te doorstaan die niet voor mensen te dragen zijn. God is trouw en zal niet toestaan dat u boven uw krachten wordt beproefd: hij geeft u mét de beproeving ook de uitweg, zodat u haar kunt doorstaan.

8. Jak 1,12

Gelukkig is de mens die in de beproeving staande blijft. Want wie de proef doorstaat, ontvangt als lauwerkrans het leven, zoals God heeft beloofd aan iedereen die hem liefheeft.

9. 2 Petr 2,9

De Heer blijkt dus vromen uit de beproeving te kunnen redden en onrechtvaardigen gevangen te kunnen houden tot de dag van het oordeel, om hen dan te straffen.

10. Op 3,10

Omdat u trouw bent gebleven aan mijn gebod om stand te houden, zal ik u ook trouw zijn wanneer binnenkort de tijd van de beproeving aanbreekt, als heel de aarde en de mensen die er leven op de proef worden gesteld.

Hier waren dus enkele vbn. uit uw bijbel

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hoe je geaard geboren bent is een beproeving van God, als jij als vrouw op vrouwen valt, dan is jouw beproeving aan God om Hem te laten zien, in hoeverre je Hem volgt of zult aanbidden.

Dus met andere woorden zal je slagen in je test of niet, vergeet niet dat dit leven maar een fractie is in tegenstelling met het hiernamaals. Je moet de hemel dus als het ware verdienen door te slagen in jouw beproeving of test..

Je weet wat God wil van jouw, dus volg HEM

Ieder mens wordt wel met de een of andere onvolkomenheid geboren,maar dit kan men niet aan God toeschrijven.Maar aan de onvolmaaktheid die we allen hebben geërfd van onze voorouders.

(Jakobus 1:13) . . . Laat niemand, wanneer hij wordt beproefd, zeggen: „Ik word door God beproefd.†Want met kwade dingen kan God niet worden beproefd, noch beproeft hij zelf iemand. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ga je dan eigenlijk zeggen dat als we iets meemaken bijvoorbeeld iets slechts (onze beproeving, ons lot dus ) dat dit door onze voorouders komt?

;

Ik geloof niet in een "voorbeschikt lot".Maar als mensen slechte dingen meemaken zijn de hoofdschuldigen Satan en ons eerste ouderpaar.

(Romeinen 5:12) . . . Daarom, zoals door één mens de zonde de wereld is binnengekomen en door de zonde de dood, en aldus de dood zich tot alle mensen heeft uitgebreid omdat zij allen gezondigd hadden —.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De slang, die gelijksgesteld wordt met Satan, is dat niet. De slang is het symbool van Asjera, de vrouw van El, de kanaitische scheppergod, die aan de basis ligt van de overgang van het Joodse volk naar het monotheisme. Het is dus de vrouw van de scheppergod, die andere ideeen had over de mens, dan de scheppergod zlef.

Je zou ook kunnen stellen dat de slechte dingen die de mens meemaakt God welgevallig zijn, omdat ze zijn doel, de mens als slaaf terugleiden naar Hem als Heerser dienen.

Zei het dan dat de scheppergod El later in de bijbel vervangen wordt door zijn zoon JHWH (vergelijkbaar met Zeus die zijn vader van de troon stoot)

Het OT kent nog vele voorbeelden van bewerkte mythen en legenden uit de omliggende culturen. Het meest opvallende voorbeeld is natuurlijk het Samson verhaal.

En dat is allemaal helemaal geen probleem om in dat te geloven wat het Al is, de of het Ene, waaruit alles voortkomt, maar je gaat de verhalen uit de bijbel anders lezen, wat wil het verhaal vertellen, boven of juist onder de voor de hand liggende betekenis. Wat was de symbooltaal van die tijd. De hele bijbel is een combi van vertellingen, zoals Jezus die ook gebruikte, gemixed met stukjes geschiedenis. Jammer genoeg zijn we in de loop der tijden al die "leerverhalen" als "waarheid" gaan beschouwen.

Slechte zaken die mensen overkomen zijn alleen slecht vanuit het perspectief waarmee je er naar kijkt. Wat in een ene periode een deugd is, wordt in een andere periode als slecht gezien. Het overstijgen van zaken indelen in goed en kwaad, waar en onwaar etc. is een goede geloofsbeoefening.

Zoals al eerder gezegd. We leerden goed en kwaad kennen door het eten, maar het kennen van die begrippen is nog niet direct begrijpen van die begrippen, daarvoor heb je de andere boom nodig. En God gooide de mens uit het paradijs, om dat te voorkomen.

De scheppergod wilde een getrouwe, beleidvolle slaaf, Asjera dacht aan een meer gelijkwaardige verhouding smile.gif Vandaar ook de uitroep van God dat ze gelukkig nog maar van 1 boom hadden gegeten en niet van de andere.

Dit oude scheppingsverhaal is later bewerkt tot het scheppingsverhaal zoals dat nu in Genesis staat.

Polygamie is goed noch kwaad, toegestaan noch verboden in Gods ogen. Neemt een man, puur om zijn lust te bevredigen, meerdere vrouwen, is dat dan slecht? Wat als hij daardoor geen verkrachter wordt van "loslopende" en alleenstaande vrouwen?

Als een man meerdere vrouwen trouwt om te voorkomen dat ze als alleenstaande een miserabel leven leiden, is dat dan goed, of zou je dan willen zeggen, die maatschappij moet veranderd worden, zodat vrouwen ook als alleenstaande een bestaan kunnen mogen opbouwen? Het is je eigen bril, de bril van de heersende cultuur die bepalend is voor het oordeel over polygamie. En daar is Jezus nu juist zo sterk. Hij maakt je bewust van het oordelen dat je doet en vraagt je daarover na te denken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hey jullie spreken nu zelfs overmeerdere Goden ???(El????)

Het is waar geen enkele mensen is zonderzonden, maar zoals jullie over die erfzonde praten is toch totaal onrechtvaaardig?

Kinderen bijv. zijn onschuldig en puur, natuurlijk hebben die geen zonde.

En ik kan moeilijk aannemen dat ik de zonde van mijn ouders erf hoor! Het kan wel zijn dat je karaktertrekken overneemt die zondig zijn, maar als je dat beseft dan kan er wel iets aan doen hoor.

Ik vind dat er niets mis is met Polygamie als het maar om de juiste redenen gedaan wordt..en natuurljik wel tussen man en vrouwen..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Mat 6,13

En breng ons niet in beproeving, maar red ons uit de greep van het kwaad.

2. Mat 26,41

Blijf wakker en bid dat jullie niet in beproeving komen; de geest is wel gewillig, maar het lichaam is zwak.’

3. Mar 14,38

Blijf wakker en bid dat jullie niet in beproeving komen; de geest is wel gewillig, maar het lichaam is zwak.’

4. Luc 11,4

Vergeef ons onze zonden, want ook wijzelf vergeven iedereen die ons iets schuldig is. En breng ons niet in beproeving.â€â€™

5. Luc 22,40

Toen hij daar was aangekomen, zei hij tegen hen: ‘Bid dat jullie niet in beproeving komen.’

6. Luc 22,46

en hij zei tegen hen: ‘Waarom slapen jullie? Sta op en bid dat jullie niet in beproeving komen.’

7. 1 Kor 10,13

U hebt geen beproevingen te doorstaan die niet voor mensen te dragen zijn. God is trouw en zal niet toestaan dat u boven uw krachten wordt beproefd: hij geeft u mét de beproeving ook de uitweg, zodat u haar kunt doorstaan.

8. Jak 1,12

Gelukkig is de mens die in de beproeving staande blijft. Want wie de proef doorstaat, ontvangt als lauwerkrans het leven, zoals God heeft beloofd aan iedereen die hem liefheeft.

9. 2 Petr 2,9

De Heer blijkt dus vromen uit de beproeving te kunnen redden en onrechtvaardigen gevangen te kunnen houden tot de dag van het oordeel, om hen dan te straffen.

10. Op 3,10

Omdat u trouw bent gebleven aan mijn gebod om stand te houden, zal ik u ook trouw zijn wanneer binnenkort de tijd van de beproeving aanbreekt, als heel de aarde en de mensen die er leven op de proef worden gesteld.

Hier waren dus enkele vbn. uit uw bijbel

Altijd handig om te zoeken op biblija.net met het woord beproeving. rofl.gif

Heb je wel gekeken naar de context waar het in deze tekstplaatsen om gaat?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid