Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik heb net bij catechesatie een presentatie gezien over operatie mobilisatie, ookwel OM. Zending is natuurlijk wel een ontzettend belangrijk aspect van het geloof. We moeten verder vertellen wat wij al wel weten. Er zijn immers nog 1.8 miljard mensen op deze wereld die nog nooit over Jezus hebben kunnen horen. (totale wereldbevolking +/- 6.5 miljard)

link

Ik was eigenlijk heel benieuwd of er mensen waren die er zelf mee mee zijn geweest. Of mensen die er misschien heel graag mee zouden willen gaan of mensen kennen die momenteel op een van hun boten zitten.

Ik ben benieuwd!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik pas 'm wel even aan voor je.
knipoog_dicht.gif

Verder ben ik niet zo voor evangelisatie, ik ben meer van het getuigen. En hoe getuig je? Door de armen overal in de wereld te helpen en te laten zien dat je je inspiratie hiertoe krijgt van Jezus, door een goed leven te leiden, God te dienen, etc etc.

Is óók een manier, inderdaad. Sommige mensen bereik je door ze te laten observeren hoe je getuigt, sommige door ze subtiel in hun nekvel te pakken en te prikkelen. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Operatie Mobilisatie is wel een aparte organisatie hoor. Mij soms een beetje te extreem. Er wordt veel voor je ingevuld en er is soms weinig ruimte voor vragen (evangelisch trekje ? yes.gif ).

Het is een interkerkelijke organisatie en daardoor soms nogal zoetsappig (christelijke death metal zul je er niet horen). Ook zijn de regels op de boten vrij strikt. Je zit toch met een klein clubje op de boot en dan kunnen er sneller liefdes maar ook irritaties ontstaan.

Je hoort verder in de presentaties eigenlijk vooral de successverhalen. Vraag ook eens mensen met een negatieve ervaring.

Ik heb in een gemeente gezeten waar veel mensen met OM zijn meegeweest en waar de leiders van OM regelmatig kwamen spreken.

Ik denk dat het een enorme boost voor je geloof kan zijn om langere tijd alleen met Christenen op een boot te zitten en te getuigen van Jezus liefde.

Ik denk wel dat de sfeer je moet liggen. Mij trekt het in elk geval niet zo..... nooo.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik pas 'm wel even aan voor je.
knipoog_dicht.gif

Verder ben ik niet zo voor evangelisatie, ik ben meer van het getuigen. En hoe getuig je? Door de armen overal in de wereld te helpen en te laten zien dat je je inspiratie hiertoe krijgt van Jezus, door een goed leven te leiden, God te dienen, etc etc.

Dat is inderdaad ook meer mijn ding. Al lijkt het me wel gaaf om eens mee te maken. Op zich denk ik dat hetgeen op de site staat wel waar is : Grenzen verleggen, Gods werk zien enzo. Het evangelische trekje, o.a. het 'echte vriendschap met Jezus' zit me er alleen bij dwars. Aan de andere kant ligt dat ook aan in hoeverre je daar zelf in mee gaat natuurlijk.

Achja, ik heb voor aankomende zomer al World Servants smile.gif.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Utrecht als je echt interesse hebt in zending dan is Oasis trails wellicht ook wat voor je. Ik ben daar zelf eerder mee weg geweest.

Oasis trails beheert een herberg aan de Santiago de Compostella in Spanje. Daar komen allemaal pelgrims, die iets meer in het leven zoeken.

Het doel van Oasis trails is pelgrms vertellen vanhet goede nieuws en een goede gastheer zijn.

Er ontstaan vaak hele bijzondere gesprekken met mensen van allerlei nationaliteiten, geloven, denkwijzen. Echt super gaaf om dan het evangelie te delen.

De organisatie is interkerkelijk. Check de site maar eens.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid