Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Hey iedereen,

Laatst las ik dit in de bijbel:

21 Van

toen aan begon Jezus Zijn discipelen te vertonen, dat Hij moest heengaan naar Jeruzalem, en veel lijden van de ouderlingen, en overpriesteren, en schriftgeleerden, en gedood worden, en ten derden dage opgewekt worden.

22 En Petrus, Hem tot zich genomen hebbende, begon Hem te bestraffen, zeggende: Heere, wees U genadig! dit zal U geenszins geschieden.

23 Maar Hij, Zich omkerende, zeide tot Petrus: Ga weg achter Mij, satanas! gij

zijt Mij een aanstoot, want gij verzint niet de dingen, die Gods zijn, maar die der mensen zijn.

24 Toen zeide Jezus tot Zijn discipelen: Zo

iemand achter Mij wil komen, die verloochene zichzelven, en neme zijn kruis op, en volge Mij.

25 Want

zo wie zijn leven zal willen behouden, die zal hetzelve verliezen; maar zo wie zijn leven verliezen zal, om Mijnentwil, die zal hetzelve vinden.

26 Want

wat baat het een mens, zo hij de gehele wereld gewint, en lijdt schade zijner ziel? Of wat

zal een mens geven, tot lossing van zijn ziel?

27 Want

de Zoon des mensen zal komen in de heerlijkheid

Zijns Vaders, met Zijn engelen, en alsdan

zal Hij een iegelijk vergelden naar zijn doen.

28 Voorwaar

zeg Ik u: Er zijn sommigen van die hier staan, dewelke den dood niet smaken zullen, totdat zij den Zoon des mensen zullen hebben zien komen in Zijn Koninkrijk.

Wat zou Jezus hiermee hebben bedoeld?

Dat er toen mensen aanwezig waren, die vandaag de dag nog steeds op aarde rondlopen, of dat ze \"thuis zijn gebracht\", net zoals Elia.. ofzo..

Hoe denk jij hier over?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ok, maar hij zegt dat er mensen zijn die de dood niet meemaken(smaken zullen), bedoeld Hij dan niet sterven, of iets anders...?

Binnen de gereformeerde theologie (in ieder geval, katholieke weet ik niet) heeft men het concept 'doodstaat' dat is de staat waarin de mens geboren is. Dood in de zonden. Christus maakt levend. Ik denk echter dat dit hier niet bedoeld wordt.

Hij spreekt gewoon tegen zijn volgelingen, waaronder veel mensen waren die Hem zagen als de verlosser, maar niet van de zonden en het oordeel, maar slechts van de Romeinse overheersing. Ik denk dat tegen die mensen wordt gesproken. Zij zullen zie welk Koninkrijk bedoeld wordt... Een die niet van deze aarde is, maar is in de harten van mensen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

het eerste waar ik aan dacht was deze verzen uit de bijbel:

Johannes 11:

25 Maar Jezus zei: ‘Ik ben de opstanding en het leven. Wie in mij gelooft zal leven, ook wanneer hij sterft, 26 en ieder die leeft en in mij gelooft zal nooit sterven. Geloof je dat?’

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hij spreekt gewoon tegen zijn volgelingen, waaronder veel mensen waren die Hem zagen als de verlosser, maar niet van de zonden en het oordeel, maar slechts van de Romeinse overheersing. Ik denk dat tegen die mensen wordt gesproken. Zij zullen zie welk Koninkrijk bedoeld wordt... Een die niet van deze aarde is, maar is in de harten van mensen.

Je zou het dus kunnen zien dat Jezus tegen hen zegt dat ze niet eerder zullen sterven voordat ze Jezus kennen...?


Samengevoegd:

Het zou dus gewoon zijn hoe je het opvat.. denk ik?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat kan het zijn (zoals bijvoorbeeld Simeon eerst de Zoon van God zou zien en dan sterven). Of het kan zijn dat de mensen zullen zien (met hun gewone ogen) dat het koninkrijk van Jezus Christus een ander koninkrijk. Dat kun je op twee manieren zien.

1. Jezus Christus voer op naar de hemel en heeft geen Romein Israël uit gejaagd. Zo konden ze zien dat Zijn Koninkrijk niet Aards was.

2. Jezus Christus werkt met de Heilige Geest in de harten van die mensen zodat ze zullen zien (met Geestesogen) wat het Koninkrijk der Hemelen is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
28 Voorwaar zeg Ik u: Er zijn sommigen van die hier staan, dewelke den dood niet smaken zullen, totdat zij den Zoon des mensen zullen hebben zien komen in Zijn Koninkrijk.

Wanneer je deze tekst letterlijk neemt, staat er volgens mij niet meer dan dat Jezus terug zal komen, voordat sommige mensen die op dat moment bij Hem waren, zouden zijn overleden. En dat met zijn komst ook Zijn Koninkrijk gevestigd zou worden.

Deze simpele taalkundige benadering kan daarom ook tot de conclusie leiden, dat deze woorden van Jezus niet in vervulling zijn gegaan. Op een Joodse site om Joden te leren hoe te reageren op evangeliserende christenen, wordt deze tekst als één van de voorbeelden aangehaald om aan te tonen dat Jezus loog en dus niet zonder zonde was.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Maar ik geloof dat Jezus niet liegt, dus denk ik, zoals Raido als zei, dat het gaat om je geest, dat je God eerst leert kennen voordat je gaat sterven.

Dat is een interpretatie van Raido, maar een letterlijke uitleg is evengoed verdedigbaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid