Spring naar bijdragen

Probleem!


Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

Beste mensen,

Mijn vriendin is christen en ik niet, Dat zorgt natuurlijk voor een aantal menings verschillen maar we houden van elkaar dus respecteren we die. Maar zij heeft moeite met sex voor het huwelijk, ze twijfelt maar ik wil der niet dwingen. Ik heb al 2x sex gehad dus weet wat het is en hecht er minder waarde aan. Voor haar is het iets belangerijks wat ik respecteer maar ik heb geen idee hoe ik er me houding in moet vinden of hoe ik er mee om moet gaan.

Ik zoek een antwoord ik hoop hem hier te vinden.

Alvast bedankt

Bar

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heel simpel. Blijf van haar af. Ze wil het niet dus doe jij het niet. Ook al is het voor jou minder belangrijk. Druk je dingen door die op het randje zijn of ga je telkens net over haar grenzen heen, heb je grote kans dat mocht het uit gaan ze het als misbruik zal ervaren. En dan heb je een heleboel kapot gemaakt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het belangrijkste, vind ik, is dat je hier open met haar over kunt praten. Het is natuurlijk niet één van de makkelijkste onderwerpen om aan te snijden, maar voor iemand die hier serieuzer naar kijkt dan jij is het natuurlijk ook interessant om te horen wat zij ervan vindt, vooral natuurlijk omdat het je vriendin is.

Als ik jou was, zou ik er goed over nadenken of je bij haar wil blijven als ze geen seks met je wil voordat je getrouwd met haar bent. Hoe ver ben je bereid te gaan voor haar? Ben je bereid om er achter te komen wáárom zij deze keuze heeft gemaakt? Ben je bereid om te wachten totdat zij er écht klaar voor is, zelfs als dat betekent dat je "pas" met haar naar bed kan gaan wanneer je met haar getrouwd bent?

Ik denk dat het allemaal met respect te maken heeft. Wanneer je van haar houdt en haar keuzes respecteert, tsja jongen, dan ziet er niets anders op dan je broek aan te houden om 't zo maar te zeggen knipoog_dicht.gif

Ik wens je veel succes!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik heb al 2x sex gehad dus weet wat het is en hecht er minder waarde aan.

Als je dit schrijft maak ik mij een beetje zorgen. Hoe kun je aan zo iets bijzonders, intiems en moois minder waarde hechten? Het feit dat zij wil wachten tot het huwelijk zegt eigenlijk dat zij het ook als bijzonder beschouwt. Wanneer zij dan uiteindelijk zichzelf aan jou geeft is dat het grootste geschenk dat je kunt ontvangen van je vrouw (behalve het mogen krijgen van een kind dan)! Koester je vriendin als teer vaatwerk en geniet van de tederheid die je kunt delen zonder sex. Het is de moeite waard.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

beste discipel,

Zoals ik al zij ik ben niet christelijk, soms moeten mensen dst leren begrijpen. Ik begrijp haar keuze en respecteer. die maar dat maakt het voor mij niet minder moeilijk.

B

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

beste discipel,

Zoals ik al zij ik ben niet christelijk, soms moeten mensen dst leren begrijpen. Ik begrijp haar keuze en respecteer. die maar dat maakt het voor mij niet minder moeilijk.

Tsja, maar het is nu eenmaal zo. Overigens een relatie is wel meer dan sex (mag ik hopen) en nijpende ophopingen van lichaamsvloeistoffen kun je als ongelovige zonder schuldgevoel kwijtraken. Dat heb je tenminste dan weer wel. En daarin moet ze jou dan weer respecteren dunkt me.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

beste discipel,

Zoals ik al zij ik ben niet christelijk, soms moeten mensen dst leren begrijpen. Ik begrijp haar keuze en respecteer. die maar dat maakt het voor mij niet minder moeilijk.

B

Ik vind dit eerlijk gezegd niet zoveel te maken hebben met Chr. zijn of niet. Er zijn ook niet-Chr. die vanuit familietradities niet aan sex doen voor het huwelijk dus,... driften beheersen!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er zijn genoeg mensen die seks puur als consumptie artikel beschouwen. Daar staan de nieuwsberichten redelijk bol van en als ik een avondje ga stappen dan merk ik het ook wel.

Ik kan me dus wel voorstellen dat als je seks als consumptie artikel beschouwd het even moeilijk hebt als je partner daar anders over denkt. Daar heb je je dan bij neer te leggen. Daar hoeft verder ook niet over gesproken te worden om toch de eigen zin door te drijven. Je weet haar standpunt immers.

Dus je kunt je erbij neerleggen en de relatie aanhouden of je kunt de relatie verbreken (en gebruik het dan niet als chantage middel, zo van geen seks, dan geen relatie). Hoe dan ook, je hebt je er maar bij neer te leggen.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

*trekt wenkbrouw op*

Hij moet dus genoeg van haar houden om verder te gaan, want anders is het het niet waardt?

Houden van lijkt mij idd een van de primaire dingen voor een relatie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Er zijn genoeg mensen die seks puur als consumptie artikel beschouwen. Daar staan de nieuwsberichten redelijk bol van en als ik een avondje ga stappen dan merk ik het ook wel.

Ik kan me dus wel voorstellen dat als je seks als consumptie artikel beschouwd het even moeilijk hebt als je partner daar anders over denkt. Daar heb je je dan bij neer te leggen. Daar hoeft verder ook niet over gesproken te worden om toch de eigen zin door te drijven. Je weet haar standpunt immers.

Dus je kunt je erbij neerleggen en de relatie aanhouden of je kunt de relatie verbreken (en gebruik het dan niet als chantage middel, zo van geen seks, dan geen relatie). Hoe dan ook, je hebt je er maar bij neer te leggen.


Samengevoegd:

[...]

Houden van lijkt mij idd een van de primaire dingen voor een relatie.

Amen!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
"TamarM" schreef het volgende:

*trekt wenkbrouw op*

Hij moet dus genoeg van haar houden om verder te gaan, want anders is het het niet waardt?

Jep. Anders gaan ze ofwel met problemen uit elkaar, of gaat zij een grens over die ze niet over wil gaan. Makkelijk gezegd, de praktijk is moeilijker natuurlijk, maar dat is het enige advies dat ik kan geven.

Sowieso neem ik relaties heel serieus, ik zou geen relatie beginnen om 's avonds lekker tegen iemand aan te kunnen liggen op de bank oid. Alleen als ik er echt toekomst in zie. Anders ga je toch om elkaar geven en wordt het voor minstens 1 partij heel vervelend als het dan toch ophoudt.

Ik vind mezelf niet belangrijker van de ander, ga geen meisje van me laten houden om dat dan weer af te breken. Dat zou ik heel egoistisch van mezelf vinden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Heej Bar,

Ik zit eigenlijk in ongeveer dezelfde situatie, maar hier ben ik degene die maagd wil blijven knipoog_dicht.gif Daarnaast is mijn vriend wel christelijk, wat natuurlijk wel een groot verschil is. Ook mijn vriend heeft in een vorige relatie seks gehad. Hij hield veel van dat meisje, en dit is een bewuste keuze geweest. Hij vind niet dat seks persé uitsluitelijk binnen een huwelijk hoort. Ik heb hier verder geen problemen mee, maar ikzelf wil er wel echt mee wachten tot het huwelijk. Mijn vriend wist waar hij aan begon, en zal op mij wachten.

Wat denk ik het allerbelangrijkste is, is dat je je vriendin genoeg tijd geeft om erover na te denken. Je zegt zelf al dat je haar niet wilt pushen, en ik wil je echt op het hart drukken dat dat iets heel belangrijks is waar je altijd aan zult moeten denken.

Je zegt verder ook dat je niet weet hoe je je er een houding in kunt geven. Bij mijn vriend en mij is dit gewoon langzaam gegroeid. Wat volgens mij erg belangrijk is, is dat je weet tot hoever je vriendin (nu) wil gaan.

Wat ik heel lief vind van mijn vriend is dat hij niet steeds probeert een stapje verder te gaan onder het motto van "ik hoor het wel als ik te ver ga", maar dat hij als hij iets wil aan mij vraagt hoe ik erover denk.

Ik ben van mening dat het hebben van geen seks geen slechte invloed heeft op onze relatie. Als je elkaars grenzen respecteerd geeft dat een enorm sterke vertrouwensband. Ik vertrouw mijn vriend blindelings, en er is voor mij niks heerlijkers dan (met of zonder kleding) lekker knus tegen mijn vriend aan te kruipen, zijn armen om mij heen te voelen en lekker weg te dromen over hoe het later zal zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Hoi Barry

Volgens mij is het ook geen kwestie van Christelijk of niet Christelijk. Volgens mij heb ik hier in een topic over sex(of sex buiten huwelijk) genoeg reacties van Christenen gelezen die er minder zwaar aan tillen dan jouw vriendin. Dat is het dus niet.

Ik vind het in deze tijden wel een heel erg mooi 'virtue' (zoals ze dat zo mooi in het Engels zeggen) om maagd te blijven tot het huwelijk. Het wordt jongeren vandaag de dag zo opgedrongen via de media, dat je het inderdaad bijna als iets zonder waarde zou gaan beschouwen. Jongen, koester dit vriendinnetje. Er zijn genoeg meisjes te vinden die al 20 plus sexpartners hebben gehad, lijkt je dat fijner? Heeft het dan nog enige waarde? Zou jij je bij zo'n vriendinnetje prettig voelen in bed?

Als de antwoorden daarop Ja zijn, maak het dan uit en ga daarvoor.

Zijn alle antwoorden Nee, koester je meisje en wees voorzichtig met haar. Draai het eens om en bedenk hoe gek ze op je is dat ze dit voor jou wil bewaren in plaats van het meteen weg te geven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Praat open en eerlijk over welke mate van intimiteit ze voor het huwelijk toelaatbaar vindt en houd je daar aan. Niet proberen toch even verder te gaan. Lastig, dat zeker, maar de enige manier. (Overigens heb ik zelf geen problemen met sex voor het huwelijk en ben ik ook niet "echt" christelijk)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hoi Barry

Volgens mij is het ook geen kwestie van Christelijk of niet Christelijk. Volgens mij heb ik hier in een topic over sex(of sex buiten huwelijk) genoeg reacties van Christenen gelezen die er minder zwaar aan tillen dan jouw vriendin. Dat is het dus niet.

Ik vind het in deze tijden wel een heel erg mooi 'virtue' (zoals ze dat zo mooi in het Engels zeggen) om maagd te blijven tot het huwelijk. Het wordt jongeren vandaag de dag zo opgedrongen via de media, dat je het inderdaad bijna als iets zonder waarde zou gaan beschouwen. Jongen, koester dit vriendinnetje. Er zijn genoeg meisjes te vinden die al 20 plus sexpartners hebben gehad, lijkt je dat fijner? Heeft het dan nog enige waarde? Zou jij je bij zo'n vriendinnetje prettig voelen in bed?

Als de antwoorden daarop Ja zijn, maak het dan uit en ga daarvoor.

Zijn alle antwoorden Nee, koester je meisje en wees voorzichtig met haar. Draai het eens om en bedenk hoe gek ze op je is dat ze dit voor jou wil bewaren in plaats van het meteen weg te geven.

Helemaal mee eens.


Samengevoegd:

Quote:

beste discipel,

Zoals ik al zij ik ben niet christelijk, soms moeten mensen dst leren begrijpen. Ik begrijp haar keuze en respecteer. die maar dat maakt het voor mij niet minder moeilijk.

B

Ik denk dat wanneer je haar echt begrijpt het helemaal niet 'moeilijk' hoeft te zijn. Lichamelijk misschien wel, maar mentaal niet. Eigenlijk zeg je dat je haar keuze niet respecteerd (de 'maar' in je zin).

Wachten met liefde bedrijven is ook een uiting van liefde. Naar mijn mening een heel bijzondere. Zeker in deze tijdsgeest. Als je dat kunt, heb ik daar zeker respect voor.

Misschien kun je je nog wat verder verdiepen in de redenen die zij daarvoor heeft?

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid