Spring naar bijdragen

Verslag over Dopen


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

Hoi.

wij moeten voor school een werkstuk maken over de doop

willen jullie de volgende vragen beantwoorden ?

1. Wat vind je van de doop?

2. Ben je zelf gedoopt ? en was je het daarmee eens?

we hopen op een reactie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hoi.

wij moeten voor school een werkstuk maken over de doop

willen jullie de volgende vragen beantwoorden ?

1. Wat vind je van de doop?

2. Ben je zelf gedoopt ? en was je het daarmee eens?

we hopen op een reactie.

1) Over de heilige doop kan ik niet direct een mening hebben. Deze is ingesteld door Jezus waardoor de gedoopten het volk van God zijn.

2) Ja. Op het moment zelf had ik weinig te vinden ( ik was 2 maanden minus 1 dag oud). Nu ben ik blij en dankbaar met/voor mijn doop.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben naar goed christelijk gebruik gedoopt in de naam van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest toen ik een klein kind was. Hiermee laat God zien dat Hij jou wil opnemen in zijn gemeente.

Ik kan niet zeggen dat ik het er mee oneens ben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hoi.

wij moeten voor school een werkstuk maken over de doop

willen jullie de volgende vragen beantwoorden ?

Ja hoor

Quote:
1. Wat vind je van de doop?

Ik vind er niet zozeer iets van, ik neem aan wat de traditionele kerken hierover onderwijzen. Dat houdt in dat de doop een door Christus ingesteld sacrament is en dat we, ook al begrijpen we het allemaal niet precies, gehoor moeten geven aan de oproep ons te laten dopen in de naam van de Vader, de Zoon en de heilige Geest. De doop bezegelt dat een persoon vergeving van zonden krijgt en wedergeboren wordt in Christus. Door de doop word je ingelijfd in de Christelijke Kerk van alle tijden en plaatsen en daarom mogen kleine kinderen ook gedoopt worden.

Quote:

2. Ben je zelf gedoopt ? en was je het daarmee eens?

Ik ben als baby gedoopt en vind het volkomen logisch dat mijn ouders daarvoor hebben gekozen. Je zou dus kunnen zeggen dat ik het er mee eens ben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je wordt ingelijfd in de Kerk van alle tijden en Plaatsen (ookwel het Lichaam van Christus genoemd). Ik kan natuurlijk hele theologische discussies nu gaan starten over Hesters verschrikkelijke ketterij, maar goed..

*natuuuurlijk wordt je door de doop niet ingeplant in Christus puh2.gif*

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hoi.

wij moeten voor school een werkstuk maken over de doop

willen jullie de volgende vragen beantwoorden ?

1. Wat vind je van de doop?

die is door God ingesteld

Quote:

2. Ben je zelf gedoopt ?

ik ben twee keer gedoopt zowel als kind als volwassene

Quote:

en was je het daarmee eens?

toen ik voor de eerste keer gedoopt werd was ik twee maanden oud. Ik ben blij dat mijn moeder mij als kind heeft laten dopen en dat ik er toen al bij mocht horen bij het verbond van God (zeg ik het zo goed?)

Mijn volwassen doop mag eigenlijk die naam niet dragen. Ik ben op m'n twaalfde volwassen gedoopt en als ik ergens spijt van heb gehad dan is het die keuze wel. Het gebeurde tijdens een kerkelijke rel, een scheuring, ik heb toen geen onderwijs er over gehad en ik was als twaalfjarige echt te jong de gevolgen ervan te overzien. Ik heb me serieus heel lang afgevraagd waarom niemand me fatsoenlijk uit heeft gelegd waar ik mee bezig was.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hoi.

hoi

Quote:

wij moeten voor school een werkstuk maken over de doop

willen jullie de volgende vragen beantwoorden ?

ja

Quote:

1. Wat vind je van de doop?

iets heel moois en bijzonders.

Quote:

2. Ben je zelf gedoopt ?

Ja ik ben gedoopt toen ik 6,5 week oud was

Quote:
en was je het daarmee eens?

Op dat moment heb ik niet gehuild, dus dat zal wel instemmen zijn knipoog_dicht.gif

En nu ben ik heel erg blij dat mijn ouders mij hebben laten dopen, al heb ik het weleens vervloekt

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hoi.

wij moeten voor school een werkstuk maken over de doop

willen jullie de volgende vragen beantwoorden ?

Ja hoor smile.gif

Quote:

1. Wat vind je van de doop?

Ik vind het een mooi teken smile.gif En dan maakt het niet uit of je als kind of als volwassene gedoopt bent.

Quote:

2. Ben je zelf gedoopt ? en was je het daarmee eens?

Ik ben gedoopt, daar ik 8 dagen oud was kan ik je niet met zekerheid zeggen of ik het er mee eens was ja of nee knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid