Spring naar bijdragen

Ervaringen met 'De Deur' ?


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

Beste leden,

Ik ben een 29 jarige Leeuwarder en bij om Jezus in mijn leven te kennen!

Ik heb een tijd lang in evangeligemeente 'De Deur' gezeten, maar met wisselende ervaringen. Sommigen positief, over andere zaken ben ik onzeker.

Ik zou heel graag de mening (positief of negatief) van jullie willen indien jullie ooit in aanraking zijn geweest met deze gemeenschap?

Wat was jullie indruk? Zijn je dingen opgevallen die anders waren dan verwacht? Waren er zaken die volgens jou niet klopten, niet in lijn met 'de redelijkheid/werkelijkheid'? (zo wil ik het maar even noemen)

Graag jullie ervaringen!

Groetjes,

Daniel

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik moet zeggen dat ik zelf nog nooit een dienst heb meegemaakt in een "de Deur" gemeente, maar ik ben een keer in gesprek geraakt met een voorganger van de gemeente te Zwolle. Dit leverde een nogal nare smaak op bij mij omdat hij beweerde dat er in de "gevestigde" kerken, waaronder de PKN, geen waarlijk bekeerde mensen zaten. Aangezien ik een pkn'er ben, beweerde hij dus te kunnen bepalen dat ik niet waarlijk bekeerd ben. Iets waarvan ik zelf toch wel redelijk overtuigd ben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weet er zelf eerlijk gezegd niet erg veel vannaf, maar ik heb wel eens met de mensen gesproken en het viel me op dat ze erg gericht waren op bekering.

nou heb ik zelf in me leven nog niet echt bekeerd gevoelt omdat ik gewoon altijd al in God geloofde, hij vertelde ook dat als ik bekeerd was dat ik me veel anders zou voelen etc. en dat als je dat nog nooit gevoelt had niet bekeerd was.

ik vond ik het raar dat toen ik zij dat ik geloofde in God hij me eerst niet geloofde en me verbaast aan keek en nog eens vroeg van ' ja is dat zo?'

En ik weet dat me ouders er niet echt over te spreken zijn widegrin.gif maar dat hoeft niks te zeggen! puh2.gif

Verder heb ik er dus ook weinig ervaring mee dus laat me er ook niet over uit.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ken "De Deur" alleen van twee arresten die ik erover heb moeten bestuderen. puh2.gif Ging over hoever de vrijheid van godsdienst strekte, in casu was de vraag of je onder het mom van de vrijheid van godsdienst je speaker loeihard mocht zetten tijdens evangelisatie-activiteiten. Uitspraak van de Hoge Raad was dat het volume ook best een beetje zachter mocht.

Dus dat idee dat ze erop gericht zijn om mensen tot Jezus te willen brengen vind ik in die zin wel herkenbaar en voor de rest kan ik er niet zo heel veel over zeggen. puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid