Spring naar bijdragen

oordelen en veroordelen


Aanbevolen berichten

Quote:

Op woensdag 27 februari 2008 15:07:29 schreef MarinusCopy het volgende:

Geloven of stoppen met geloven kan mensen enorm veranderen. Als mijn vriend weer naar de mis zou gaan of van mijn part eucemenisch werd zou ik daar niet zo veel moeite mee hebben. Mijn vriend gelooft in bovennatuurlijke dingen trouwens en ik in het geheel niet. Maar sommige levenseschouwingen lopen te veel uit een. Wat nou als je partner besloot om het White Race Supremacist te worden. Zou het dan ook nog dezelfde persoon zijn als degene die je ontmoette?

Als mijn partner zou besluiten om te geloven in de denkbeelden van de white supremacists dan is er nog een basis om verder te gaan.. Maar deze extreme groep zet ook nog eens hun woorden om in daden en daarom gaat de vergelijking niet op. Jou vriend heeft een levensbeschouwing die op zich geen kwaad kan echter door het christendom wordt jij zo bang gemaakt dat jij overtuigt bent dat jullie niet met elkaar verder kunnen op deze manier.

Als jij geen erwtensoep lust en hij wel, zie jij dat dan ook als een obstakel... het is maar hoe jij tegen dingen aankijkt en ze be- of ver-oordeelt...

Link naar bericht
Deel via andere websites

het hoeft geen obstakel te zijn. Het kan wel een wig drijven in relaties. Ik merk het ook in relaties met mijn broertje en zusjes die bijna allemaal niet meer geloven. Ik zie ze minder, omdat ik er een andere levensstijl op na houd, die hen niet interesseert en vice versa. Dat kan, dat gebeurt. Shit happens. Zij vinden de kerk en mijn geloof stom en ik vind alcohol en wiet stom. That's life. Het contact is er nog wel hoor.

In liefdesrelaties lijkt het me het nog ingewikkelder als een van de twee stopt met geloven/een andere ideologie/kerk gaat aanhangen. De gezamelijke basis die je hebt is er nog wel, maar kalft wel heel hard af als je niet uitkijkt.

het gaat volgens mij niet om oordelen en beoordelen binnen een relatie, maar om het hebben van een gezamelijke basis.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik veroordeel niemand, en ik heb geen partner nodig die hetzelfde denkt als mij. In feite hebben we veel antigonistische denkbeelden. Maarrr als mijn partner bepaalde religies of ideologiën aan ging hangen dan zou ik daar veel moeite mee hebben. Misschien is dit erger omdat ik in een homoseksuele relatie zit en bepaalde levensbeschouwingen hier een enorme invloed op zouden hebben....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zou er ook moeite mee hebben als mijn partner zoiets belangrijks niet met mij zou delen. En dat mag dan best wel op een iets andere manier dan dat ik dat doe. De basis hetzelfde lijkt me wel handig.

En daarnaast een fantieke moslim als man lijkt me erg onpraktisch. Ik denk niet dat ik een goede vrouw voor zo iemand zou kunnen zijn

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik veroordeel niemand, en ik heb geen partner nodig die hetzelfde denkt als mij. In feite hebben we veel antigonistische denkbeelden. Maarrr als mijn partner bepaalde religies of ideologiën aan ging hangen dan zou ik daar veel moeite mee hebben. Misschien is dit erger omdat ik in een homoseksuele relatie zit en bepaalde levensbeschouwingen hier een enorme invloed op zouden hebben....

Dan heeft het Christendom maar 1 antwoord voor je:

Je zult branden in de hel..

Mijn levensbeschouwing echter stelt dat liefde voorop staat..

Nu aan jouw de keuze...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dan heeft het Christendom maar 1 antwoord voor je:

Je zult branden in de hel..

Mijn levensbeschouwing echter stelt dat liefde voorop staat..

Nu aan jouw de keuze...

verbaasd.gif we hebben het nu toch niet over het christendom en homoseksualiteit?????

@RawRanx: jij vindt kennelijk je eigen levensbeschouwing wel superieur. Wat als je partner er anders over denkt?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

verbaasd.gif
we hebben het nu toch niet over het christendom en homoseksualiteit?????

@RawRanx: jij vindt kennelijk je eigen levensbeschouwing wel superieur. Wat als je partner er anders over denkt?

1.      Het laatste bericht is geplaatst door mijn homoseksuele collega

2.      Ik vind mijn levensbeschouwing niet meer of minder superieur dan de jouwe.

3.      Waar over denkt?

Quote:

RawRanx; het lijkt net alsof jij denkt dat MC Christen is of begrijp ik het nu verkeerd? En waar gaat dit topic nu precies over? Over partners met een ander geloof?

Ik heb geen idee of MC C, K. B of M is.

Het lijkt er wel op dat het topic daar een beetje over moet gaan ja. Alleen dan zonder lange verwijzingen uit de bijbel etcetc. Begrijp je? Dus je eigen beleving in deze kwestie.


Samengevoegd:

Quote:

En daarnaast een fantieke moslim als man lijkt me erg onpraktisch. Ik denk niet dat ik een goede vrouw voor zo iemand zou kunnen zijn

Want?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]

1.      Het laatste bericht is geplaatst door mijn homoseksuele collega

2.      Ik vind mijn levensbeschouwing niet meer of minder superieur dan de jouwe.

3.      Waar over denkt?

[...]

Ik heb geen idee of MC C, K. B of M is.

Het lijkt er wel op dat het topic daar een beetje over moet gaan ja. Alleen dan zonder lange verwijzingen uit de bijbel etcetc. Begrijp je? Dus je eigen beleving in deze kwestie.

Het lijkt er wel op? Is het niet je topic?

Mijn eigen beleving; Een partner die totaal niet geïnteresseerd is naar het waarom en ons doel en daar ook niet naar wil zoeken is uitgesloten , een partner die dat wel wil zal ik overwegen, maar wat ik nu liever doe is wachten met een relatie totdat ik zelf zeker ben van mijn zaak en dan zoek ik een partner die precies datzelfde geloof deelt. Ik zie verliefdheid als iets chemisch, iets gevoelsmatig en liefde verstandelijk. Je kunt er zelf voor kiezen om iemand lief te hebben. Ik heb geen zin in teveel gezeik, geruzie en onbegrip (en dat zal ongetwijfeld gebeuren als iemand het belangrijkste in mijn leven niet deelt.) in een relatie, dus kies ik voor een partner die mijn doel in het leven deelt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Omdat ik niet van plan was om een hoofddoek of burka een meter achter mijn man te gaan lopen. Omdat ik niet van plan was om mijn eten er voor aan te passen. Omdat ik voor mijzelf kan denken

Dus volgens jou beleving lopen alle Moslims met hoofddoeken en burka's?...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Het lijkt er wel op? Is het niet je topic?

Mijn eigen beleving; Een partner die totaal niet geïnteresseerd is naar het waarom en ons doel en daar ook niet naar wil zoeken is uitgesloten , een partner die dat wel wil zal ik overwegen, maar wat ik nu liever doe is wachten met een relatie totdat ik zelf zeker ben van mijn zaak en dan zoek ik een partner die precies datzelfde geloof deelt. Ik zie verliefdheid als iets chemisch, iets gevoelsmatig en liefde verstandelijk. Je kunt er zelf voor kiezen om iemand lief te hebben. Ik heb geen zin in teveel gezeik, geruzie en onbegrip (en dat zal ongetwijfeld gebeuren als iemand het belangrijkste in mijn leven niet deelt.) in een relatie, dus kies ik voor een partner die mijn doel in het leven deelt.

Je ziet verliefdheid als iets chemisch, iets gevoelsmatig. Hoe kan je dan over echte liefde praten als je zo selectief bent met het zoeken van een partner? Denk je dat de chemie er niet is als je partner niets of een andere religie heeft? Volgens mij ben je bang dat jullie kinderen misschien wel als atheïst op de wereld komen – wat niet mogelijk is omdat een kind vrij van religie word geboren.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Nee dus

Mijn vraag was: Dus volgens jou beleving lopen alle Moslims met hoofddoeken en burka's?...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben je even kwijt. Je zegt net dat je geen zin hebt om rond te lopen met hoofddoek of burka.

Lees maar:

Quote:

Omdat ik niet van plan was om een hoofddoek of burka een meter achter mijn man te gaan lopen. Omdat ik niet van plan was om mijn eten er voor aan te passen. Omdat ik voor mijzelf kan denken

Dus ik ben je even kwijt wat je nu precies bedoeld. Of ben je nu aan het denken? smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]

Je ziet verliefdheid als iets chemisch, iets gevoelsmatig. Hoe kan je dan over echte liefde praten als je zo selectief bent met het zoeken van een partner? Denk je dat de chemie er niet is als je partner niets of een andere religie heeft? Volgens mij ben je bang dat jullie kinderen misschien wel als atheïst op de wereld komen – wat niet mogelijk is omdat een kind vrij van religie word geboren.

smile.gif Ik heb het toch helemaal niet over kinderen gehad? Ik weet niet of ik je helemaal goed begrijp, maar wil je zeggen dat verliefdheid en 'echte liefde' hetzelfde is? Dat er alleen maar sprake kan zijn van 'echte liefde' als je eerst die vlinders in je buik hebt? Verliefdheid en liefde zie ik dus als twee verschillende dingen. Ik zou best verliefd kunnen worden op een man die een andere religie heeft dus dan zou er best chemie kunnen zijn. Maar ja op chemie alleen kun je geen succesvol huwelijk bouwen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

smile.gif
Ik heb het toch helemaal niet over kinderen gehad? Ik weet niet of ik je helemaal goed begrijp, maar wil je zeggen dat verliefdheid en 'echte liefde' hetzelfde is? Dat er alleen maar sprake kan zijn van 'echte liefde' als je eerst die vlinders in je buik hebt? Verliefdheid en liefde zie ik dus als twee verschillende dingen. Ik zou best verliefd kunnen worden op een man die een andere religie heeft dus dan zou er best chemie kunnen zijn. Maar ja op chemie alleen kun je geen succesvol huwelijk bouwen.

Was ook een extra-tje in mijn stukje tekst, dat van die kinderen.

Liefde is een breed begrip. Wat is liefde? Als ik naar mijn kat kijk kan ik een fijn gevoel krijgen, omdat het mijn lievelings kat is en op dat moment een schattige pose aan neemt of mij gelukzalig aankijkt. En of je op chemie een succesvol huwelijk kan bouwen weet ik niet. Er zijn mensen die totaal geen chemie hebben maar wel 50 jaar bij elkaar blijven.

Quote:

Ik ben even op zoek naar een duidelijke stelling/vraag...

Nu heb ik wel een idee, maar voordat ik een eind in de ruimte loop te tikken
knipoog_dicht.gif

smile.gif Die is er niet echt. Dit topic is geopend op aanraden van een admin¡K

Dus tik maar een end weg misschien ontstaat er een andere discussie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid