Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Mond op mond reclame werkt meestal het best. Vertel aan zoveel mogelijk mensen dat je een kamer zoekt. Schrijf je verder in op Kamernet.nl. Nadeel is wel dat voor de meeste kamers gehospiteerd moet worden en daar ben ik niet zo'n fan van. Kom je met z'n tienen op een kamer af en degene die het hardst schreeuwt krijgt de kamer. Ede lijkt me geen ontzettend populaire studentenstad, dus dat is misschien in je voordeel. Good luck!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat in Ede ook nog goed werkt is een advertentie in het kerkblad zetten. Mijn broers en mijn zus zijn op die manier aan een kamer gekomen. Verder is netwerken belangrijk. Ken je al studenten in Ede? Maak gebruik van ze. Je kunt op de hogeschool ook een advertentie hangen op het prikbord. Hoe meer mensen weten dat jij een kamer zoekt, hoe meer kans je maakt om er een te krijgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik woon zelf in Bennekom op kamers. Dat ligt praktisch aan Ede. Wij hadden destijds het geluk tegen een advertentie aan te lopen in het Nederlands Dagblad, maar wij hadden verder ook geen lijntjes uitstaan of zo. Niet dat het zo heel erg moeilijk is om aan een kamer te komen in Ede hoor, maar de tips die hierboven zijn gezet kun je maar beter wel in acht nemen... smile.gif Lijntjes uitgooien, mensen laten weten dat je een kamer zoekt. Daarnaast heb je ook nog de studentenhuisvester Idealis (www.idealis.nl). Zij hebben verschillende flats in Ede staan, waarin je een kamer krijgt toegewezen als je je daar inschrijft.

Overigens, één van m'n huisgenoten stopt met haar studie, dus wij zoeken vanaf 3 februari ook nog een huisgenoot. smile.gif We wonen 5 minuten fietsen bij de hogeschool vandaan. Dus als iemand per direct om een kamer verlegen zit... engel.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weet niet of dat in Nederland gebruikelijk is, maar als je bij ons een kot zoekt is het vaak al handig om gewoon eens een tijdje voor het academiejaar begint rond te lopen in de stad, dan zie je overal aan ramen enzo bordjes uithangen van kamers die vrij staan. Zo zie je meteen in wat voor buurt een kamer zit, of het er druk is of niet, of er een supermarkt in de buurt is, wat voor huis het is,... En met een beetje geluk kan je meteen aanbellen om eens te spreken met een aantal studenten die er wonen, zo hoor je meteen alles wat de huisbaas zelf liever niet vermeldt en kan je de kamer eens bekijken enzo. Als je dat doet, ga dan ook langs bij immokantoren, die bieden ook wel eens koten aan. En vraag het eens na bij je hogeschool/universiteit, misschien hebben zij een eigen huisvestingsdienst met informatie over op kot gaan en een lijst van adressen enzo. Overleg ook eerst wat voor woonvorm je eigenlijk zoekt: een peda? een gewoon kot in een huis, en met hoeveel studenten zou je dan ongeveer willen zitten? een gemeenschapshuis? een themahuis? en wat mag het kosten? hoeveel comfort wil je? wil je een eigen keuken en/of eigen sanitair, of mag dat gemeenschappelijk? wil je veel contact met je medestudenten, of ben je meer gesteld op rust en privacy?

Hoe dan ook, veel succes met zoeken. smile.gif

(Trouwens, ik weet allemaal niet goed hoe dat in Nederland zit, ik geef hier tips die relevant zijn als je hier een kot zoekt maar misschien is niet alles even nuttig voor jouw situatie.)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat heb je in Nederland, in ieder geval in Ede niet... Wij doen niet aan bordjes knipoog_dicht.gif Al hoewel ik dat wel erg grappig zou vinden! puh2.gif

Maar ik zou als ik jou was een advertentie, A4tje, met een leuk verhaal wie je bent en dat je een kamer zoekt ophangen, met een paar keer je naam, mailadres en nummer, en wie weet reageert er iemand. Ook kun je op Intranet een berichtje zetten, maar dat kan alleen als je iemand kent, daar kom jij niet op.

Verder inderdaad via via.

Je kunt het via Idealis proberen, maar ik vond dat niet echt geslaagd. Ze kijken naar je reistijd, en ik had ongeveer anderhalf uur. Ik kreeg ergens eind november een brief dat ze een kamer voor me hadden terwijl ik al in september was begonnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik woon ook in Ede, in een drive-in woning met 3 andere studenten. We kenden elkaar al van de EH, en hebben met een groep van 8 mensen uiteindelijk 2 huizen gezocht voor 4 personen en deze onderling verdeeld. Als er vrienden/vriendinnen zijn die ook in Ede op kamers willen is dat misschien erg gezellig. Ga je alleen, dan zou ik het je niet aanraden smile.gif

Heb je er interesse in, stuur me dan ff een berichtje

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

Hooi Fjoontje,

ik ben ook van plan om het komende schooljaar aan de CHE te gaan studeren, en ik ben ook van plan om op kamers te gaan! Ik me ook aangemeld bij Idealis, ik kijk regelmatig op Kamernet.nl en een paar mensen die op de CHE zitten weten dat ik een kamer zoek. Daarnaast gaan twee vriendinnen ook op kamers in Ede, dus we zoeken ook een beetje voor elkaar.

Ik heb gehoord dat de kamermarkt 'openbarst' in mei, en dat er dan heel veel kamers gaan vrijkomen. De zoektocht naar een kamer lijkt nu misschien een beetje hopeloos, maar er zijn nu ook nog geen mensen die uit hun kamer gaan, en als dat wel zo is dan zoekt de huisbaas vaak iemand die direct in de vrijgekomen kamer kan wonen.

Mijn tip is dus: wacht lekker tot mei en maak je je er vooral nu nog niet te druk over! smile.gif

Groetjes, Gilrea

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

Ja Gilrea puh2.gif

Het is nu mei, en ik maak me wel zorgen.

Maargoed.

Ik ben dus ook op zoek naar een kamer in Ede omdat ik aan de CHE ga studeren.

Kamernet en Kamerhulp moet je voor betalen...

En Idealis is wel handig (nog bedankt voor de tip).

Heeft iemand nog verdere tips, of aanbod (PM?)?

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid