Spring naar bijdragen

Is God liefde?


Aanbevolen berichten

God is liefde. Ware liefde. Zo is mij altijd geleerd. Maar ik zit ergens mee:

God heeft de mens gemaakt. Daar heeft de mens niet om gevraagd. Nu zegt God: \"je moet doen wat ik zeg!\"

Als je dat niet doet dan kom je in de hel. In feite is dat nog erger dan dat God je gewoon dood maakt, want je beseft eeuwig dat je verstoten bent.

Dit nu kan ik niet rijmen met: God is liefde.

Kan iemand mij dit uitleggen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je ziet God teveel als een boeman!

Gods Hart is liefde, Hij is liefde!

Het feit dat je noemt, God zegt:"Je moet doen wat Ik zeg" betekend dat God nog niet helemaal goed kent, Hij zegt dit niet om je te commanderen, maar om ervoor te zorgen dat je Zijn Zegeningen kan ontvangen!

De beste plaats is dichtbij het VaderHart van God te leven, daar kom je Thuis door Jezus! (Hij is de Weg, Leven en Waarheid)

En we zijn immers ook gemaakt door God en weer terug gekocht met Zijn Kostbaar Bloed!

Hij heeft ook het volste recht om tegen ons te zeggen, aanbid Mij!

Dan voel je je het prettigst, dat is je natuur zoals je geschapen bent!

Niet vanuit drang, maar vanuit Passie en Liefde!

Moet je eens nagaan!

God schiep ons en hield zo ontzettend veel van ons!

Wij dwaalden af! God kwam als mens naar deze wereld, Jezus Christus, Hij gaf ALLES op! en kocht ons weer! Dat is liefde!

- Eerst gemaakt door God (God is liefde, (liefde))

- Weer terug gekocht door God (zoveel houd Hij van ons) Hij had ook kunnen zeggen doejjj!!! bekijk het maar, maar als God dat had gedaan, hadden we zowiezo in de hel gezeten.

Nu vraagt Hij van ons, aanbid nu Mij, want dan kan Ik je alles geven! (En géén JE MOET) God weet wat voor gevolgen ongehoorzaamheid heeft, dat leid tot de dood en Hij is een God van levenden en niet van doden spreekt Hij!!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ken je de 10 geboden? Gij zult....betekent toch echt JE MOET

Ik kan helemaal niets met je antwoord. Feit is dat God, als je niet doet wat hij zegt, je in het verderf stort.

Ik kan dat niet rijmen met God is almachtig, God is liefde, God is genadig...ja alleen zolang je doet wat hij zegt/vraagt!

Link naar bericht
Deel via andere websites

God is liefde, God is genadig, God is almachtig en God is rechtvaardig (en nog wel wat meer knipoog_dicht.gif ). Het gaat er niet om dat wij Hem alles geven en dat Hij dan alles aan je kan geven. Dat kan Hij ook wel zonder dat wij dat doen. Ik geloof dat God naast de dingen die ik net zei, Heer en Meester over hemel en aarde is. Dat betekend dat wij dienaren zijn. Jezus heeft het ons voorgedaan, hoe we moeten dienen. Jezus zei dat we bij Hem horen als we doen wat Hij zegt. Heel simpel, omdat als we niet doen wat Hij zegt, we geen dienaren van Hem zijn. God is groter dan wij en weet ontzettend veel beter wat goed voor ons is. Doordat God ons zegt wat we moeten doen en ons daar kracht voor geeft, kunnen wij iets goeds doen. Dus: doordat God ons vraagt te volgen, te dienen en Zijn regels na te volgen, bewijst Hij eigenlijk zijn liefde. Omdat Hij ons duidelijk wil maken wat goed voor ons is. Naast dat Hij gehoorzaamheid vraagt omdat Hij onze Here is. Begrijp je?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Benjamin, ik weet niet of je kinderen hebt maar laten we hypothetisch aannemen van wel:

Zeg jij dan ook tegen je kind: "je moet eerst goed uitkijken voordat je oversteekt" of "je mag niet oversteken zonder eerst uit te kijken?"

Waarom zeg je dat dan? Uit liefde (bescherming), toch?

Vervolgens vind je het dan ook wel prettig dat je kind je respecteert, je aardig vindt en dit ook laat blijken.

Doet je kind dit niet en laat deze duidelijk merken dat hij of zij niets met je te maken wil hebben en liever in een kraakpand gaat wonen, dan respecteer je uiteindelijk deze keuze, toch?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Natuurlijk wil God dat we hem gehoorzamen. Hij zegt zelf dat hij jaloers is en dat we geen andere goden mogen volgen etc etc.

Maar God neemt vreselijk wraak als je dat niet doet. De hel.

Ook Jezus heeft het er in vergelijkingen over: Zij die mij niet hebben aanvaard als Koning, breng ze hier en slacht ze voor mijn voeten. *(afhankelijk van de bijbelvertaling)

Ik kan dit niet anders zien als wraak voor je afwijzing naar God. God heeft je een (vrije) wil gegeven, maar het alternatief voor aanvaarden is.....de eeuwige dood.

Is dit Gods liefde? Als dit het niet is wat is het dan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Maar God neemt vreselijk wraak als je dat niet doet. De hel.

En daar maak je een essentiele denkfout: God stuurt je niet naar de hel, je kiest er zelf voor om niet met God te leven.

Niet met God willen leven staat dus gelijk aan zonder God willen leven.

De consequentie is dan dat je naar een andere plaats gaat waar God niet is... volledig eigen keuze.

Aardig van Hem dat je zelfs daarin zelf mag kiezen, nietwaar?

Quote:
Ook Jezus heeft het er in vergelijkingen over: Zij die mij niet hebben aanvaard als Koning, breng ze hier en slacht ze voor mijn voeten. *(afhankelijk van de bijbelvertaling)

Ik kan dit niet anders zien als wraak voor je afwijzing naar God. God heeft je een (vrije) wil gegeven, maar het alternatief voor aanvaarden is.....de eeuwige dood.

Ik ben hier even niet bekend mee. Waar staat dat en wat is de context? (bijbelverzen dien je namelijkj altijd in hun context te lezen, behalve spreuken 20:1 puh2.gif )

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lucas 19: 11t/m 28 De gelijkenis van de koning en de drachmen.

Het gaat mij er om dat de mens niet om het leven heeft gevraagd. Ook een ongelovige niet, of iemand die niet zijn wil doet. Je hebt niet uit vrije wil om het leven gevraagd. Maar in die 70 a 80 jaar die wij, armzalige mensen op aarde leven, in die vingerknip in de eeuwigheid, daarin moeten wij de juiste keuze maken. Doen we dat niet, of lukt dat niet om welke reden dan ook, dan moeten we daar in EEUWIGHEID voor boeten!!

Dit noem ik geen liefde. Dit noem ik wraak.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Lucas 19: 11t/m 28 De gelijkenis van de koning en de drachmen.

Het gaat mij er om dat de mens niet om het leven heeft gevraagd. Ook een ongelovige niet, of iemand die niet zijn wil doet. Je hebt niet uit vrije wil om het leven gevraagd. Maar in die 70 a 80 jaar die wij, armzalige mensen op aarde leven, in die vingerknip in de eeuwigheid, daarin moeten wij de juiste keuze maken. Doen we dat niet, of lukt dat niet om welke reden dan ook, dan moeten we daar in EEUWIGHEID voor boeten!!

Dit noem ik geen liefde. Dit noem ik wraak.

Daar ben ik het helemaal mee eens yes.gif

Dat het op die manier gaat gebeuren heb ik dan ook nooit kunnen geloven....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Precies. Het woord zeht het al: een gelijkenis. Maar er zijn meer gelijkenissen over ongelovigen. De wijze en dwaze maagden bijvoorbeeld. Maar de strekking is altijd dezelfe, de fouten wordt de deur dichtgeslagen of ze worden buitengeworpen of gedood.

Die dorre boom is ook een vreemde. Wel eens opgevallen dat in Mattheus de boom "terstond" verdort, terwijl in Marcus de boom pas de volgende dag verdord is....

In Marcus lezen we ook meteen waarom de boom geen vijgen heeft, het is het seizoen niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Salam,

Quote:
Is God liefde in de Bijbel?

Luc 12:49

Ik ben gekomen om op aarde een vuur te ontsteken, en wat zou ik graag willen dat het al brandde! 50 Ik moet een doop ondergaan, en ik word hevig gekweld zolang die niet volbracht is. 51 Denken jullie dat ik gekomen ben om vrede te brengen op aarde? Geenszins, zeg ik jullie, ik kom verdeeldheid brengen. 52 Vanaf heden zullen vijf in een huis verdeeld zijn: drie tegen twee en twee tegen drie. 53 De vader zal tegenover zijn zoon staan en de zoon tegenover zijn vader, de moeder tegenover haar dochter en de dochter tegenover haar moeder, de schoonmoeder tegenover haar schoondochter en de schoondochter tegenover haar schoonmoeder.

De bijbel bevat meerdere soort gelijke verzen.

Mvg

Link naar bericht
Deel via andere websites

Even een opmerking: God geeft geboden omdat ze goed voor ons zijn? Goed voor wat? Als hij de gevaren niet had gemaakt, waren de geboden ook niet nodig geweest! (het is wel simpel)

Het hedendaagse christendom is te simpel... men kijkt teveel naar de rode draad (die alleen kan ontstaan door dingen te schrappen). God is het begin van alles volgens de bijbel. Dat betekent dat álles door hem ontstaan is, zowel goed als kwaad. Adam en Eva hadden nooit kunnen kiezen tussen goed en kwaad als dat nog niet bestond. Het goede en kwade bestond al, in God. Dat is het leuke probleem. Vanuit een volmaakt iets kan niets slechts komen. Dus: of je moet toegeven dat God niet volmaakt is, of je moet toegeven dat het hele verhaal niet klopt.

@JoostG: de gelijkenis over de dorre boom gaat over het feit dat iemand er vroom uit kan zien, maar geen vrucht draagt (geen goede daden).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Salam,

Quote:
Luc 12:49

Ik ben gekomen om op aarde een vuur te ontsteken, en wat zou ik graag willen dat het al brandde! 50 Ik moet een doop ondergaan, en ik word hevig gekweld zolang die niet volbracht is.
51 Denken jullie dat ik gekomen ben om vrede te brengen op aarde?
Geenszins, zeg ik jullie, ik kom verdeeldheid brengen. 52 Vanaf heden zullen vijf in een huis verdeeld zijn: drie tegen twee en twee tegen drie. 53 De vader zal tegenover zijn zoon staan en de zoon tegenover zijn vader, de moeder tegenover haar dochter en de dochter tegenover haar moeder, de schoonmoeder tegenover haar schoondochter en de schoondochter tegenover haar schoonmoeder.

Luck 12:49 heeft verband met de woorden van Jezus (vzmh) in:

Mattheus 10:34

Denk niet dat ik gekomen ben om op aarde vrede te brengen. Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard.

Analyseer de vet gedrukte woorden, aldus de leer van ''God'' in de Bijbel.

Quote:
Dus?

Ik denk dus dat men een punt heeft om bij jezelf af te vragen of de ''God'' in de Bijbel wel liefde is.

Mvg

Link naar bericht
Deel via andere websites

Blijkt maar weer dat jullie niet vatten hoe het Hart van God de Vader is!

Jammer...maar ik geloof dat God Zijn liefde nog wel gaat laten zien, wacht maar op de opwekking die a.s. is!

Quote:

Luc 12:49

Ik ben gekomen om op aarde een vuur te ontsteken, en wat zou ik graag willen dat het al brandde! 50 Ik moet een doop ondergaan, en ik word hevig gekweld zolang die niet volbracht is. 51 Denken jullie dat ik gekomen ben om vrede te brengen op aarde? Geenszins, zeg ik jullie, ik kom verdeeldheid brengen. 52 Vanaf heden zullen vijf in een huis verdeeld zijn: drie tegen twee en twee tegen drie. 53 De vader zal tegenover zijn zoon staan en de zoon tegenover zijn vader, de moeder tegenover haar dochter en de dochter tegenover haar moeder, de schoonmoeder tegenover haar schoondochter en de schoondochter tegenover haar schoonmoeder.

Ik kan zeker niet ontkennen dat Jezus niet radicaal is, maar dat kan ook niet anders, God is een rechtvaardig God en Hij is heilig, maar bovenal is Hij liefde!

Jezus kwam ook niet om de wet WEG te doen maar om haar te vervullen!

Wie dan vanuit Zijn wil leeft! (wat het juiste is voor de mens) valt niet onder de wet maar leeft onder Zijn genade!

Hij kwam om verschil te brengen tussen Zijn Koninkrijk en het koninkrijk van de vijand!

Jezus sprak constant over het Koninkrijk van Zijn liefdevolle Hemelse Vader! Maar Hij was ook daarin radicaal zelfs tot in de dood!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik denk dus dat men een punt heeft om bij jezelf af te vragen of de ''God'' in de Bijbel wel liefde is.

Als je alleen de gewelddadige verzen pakt, de context er niet bij zoekt en de evangelien negeert (iets dat bij christenen toch best belangrijk is: het hele NT) dan kun je inderdaad niet anders dan concluderen dat God een grote boeman is. Als je selectief leest en citeert ook, trouwens.

Link naar bericht
Deel via andere websites

En als je alleen de liefdevolle verzen pakt, de context er niet bij zoekt en het OT negeert (iets dat bij christenen toch best belangrijk is: het hele OT) dan kun je inderdaad niet anders dan concluderen dat God een liefdevolle vader is. Als je selectief leest en citeert ook, trouwens.

En zo zijn er nog wel wat voorbeelden te noemen. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het nogal arrogant van je om God zo op Zijn kop te geven. God schiep de mens omdat Hij dat goed vond, Hij schiep ze goed. Echter de mens viel, in Adam vielen wij allemaal. God maakt een nieuwe weg, door het bloed van Jezus Christus tot Hem, en Hij vertelt jou daar over, Hij laat jou dat weten..

De straf op de zonde was de dood, in Adam zijn wij allemaal overtreders van Gods geboden geworden. We doen niet wat God van ons verlangt (wat exact hetzelfde is als 'wat het beste voor ons is') dat doen wij niet. Wat doen wij?

Naar God wijzen en tegen Hem schreeuwen dat 'wij er toch zeker niet voor gekozen hebben om te leven'. Laat het eens tot je door dringen dat God rechtvaardig was geweest als Hij iedereen de doodstraf had gegeven en wij allemaal zonder God zouden sterven, nooit meer in zijn aanwezig zijn, maar altijd in de plek waar Hij niet is. Dat zou rechtvaardig wezen.

Wat doet God? Hij geeft ons leven, en daardoor genadetijd. Tijd die wij helemaal niet verdient hebben. Zo intens goed en liefdevol is God, Hij geeft jou iets vanuit zijn algemene genade, een leven. En jij zegt 'ik heb daar toch zeker niet voor gekozen?' God heeft het beste met jou voor, alles wat jij nu hebt, je tijd, je leven, je werk, je opleiding, je vriendin is pure genade. Totaal onverdiend.

God wil het liefst dat jij met Hem zult wandelen en zult in zien dat de 'dienst' van God geen harde dienst is, maar het mooiste wat er is. Wandelen in zijn aanwezigheid, jou dankbaarheid betuigen aan Hem die alles gegeven heeft, uit pure genade. De jou geloof wil schenken uit pure genade alleen. Je hoeft je niet verdienstelijk te maken voor God, dat is niet nodig. Genade, pure genade.

God is alleen geen persoon om jou op de brandstapel te zetten en jou met de dood te bedreigen zodat je toch maar in Hem zou gaan geloven. Dat geloof je alleen maar om de straf te ontkomen. Dat is echter een verkeerde intentie, zelfs een die (naar mijn overtuiging) niet door Gods Geest gewerkt is. God vraagt overgave, God vraagt liefde, alleen uit liefde tot Hem.. Dat wil God, God wil ongedwongen liefde.

Wil jij dat niet, geen probleem... Alleen dan zul je ook de consequenties moeten dragen. Je hebt geweten dat Hij koning over jou wil zijn in jou leven, Hij wil jou 'Wonderlijk Raad, Sterke God, Vader der Eeuwigheid en Vredevorst' zijn, met al het mooie wat daar bij komt kijken. Dat wil Hij in het hier en nu. Als jij in die genade tijd niet wil dat Hij koning over jou zou zijn, waarom verwacht je dan dat jij dat zou willen als je overleden bent?

Welke oprechte beweegreden kan er dan nog zijn? Geen, alleen 'O, God meende het echt, die oproep tot bekering was toch echt en nu ga ik zal ik niet gelukzalig zijn, en niet bij Hem verkeren.. nou dan geloof ik toch maar wel in U hoor ..' God heeft het beste met jou voor, heb jij dat ook met jezelf?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

En als je alleen de liefdevolle verzen pakt, de context er niet bij zoekt en het OT negeert (iets dat bij christenen toch best belangrijk is: het hele OT) dan kun je inderdaad niet anders dan concluderen dat God een liefdevolle vader is. Als je selectief leest en citeert ook, trouwens.

Plagiaat!!! widegrin.gif

Maar goed, een balans lijkt me dus wel op z'n plaats knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je gelooft dat hij liefde is, dan kan hij dat voor je zijn.

Waarom zou het dan niet ook de andere kant op werken; God is geen liefde als je dat niet gelooft.. er is in iedergeval sprake van 'voorwaardelijke liefde', volgens sommigen.


Samengevoegd:

Een vraagje dus voor iedereen hier: "Is God ook liefde als je absoluut niet in zijn bestaan gelooft?"

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
"Raido" schreef het volgende:

Naar God wijzen en tegen Hem schreeuwen dat 'wij er toch zeker niet voor gekozen hebben om te leven'. Laat het eens tot je door dringen dat God rechtvaardig was geweest als Hij iedereen de doodstraf had gegeven en wij allemaal zonder God zouden sterven, nooit meer in zijn aanwezig zijn, maar altijd in de plek waar Hij niet is. Dat zou rechtvaardig wezen.

Ik heb nooit gekozen om te leven. Moet God mij de doodstraf geven? Prima! De oudtestamentische dood gebeurt maar één keer, niet in een hel.

Quote:
"Raido" schreef het volgende:

Wat doet God? Hij geeft ons leven, en daardoor genadetijd. Tijd die wij helemaal niet verdient hebben. Zo intens goed en liefdevol is God, Hij geeft jou iets vanuit zijn algemene genade, een leven. En jij zegt 'ik heb daar toch zeker niet voor gekozen?' God heeft het beste met jou voor, alles wat jij nu hebt, je tijd, je leven, je werk, je opleiding, je vriendin is pure genade. Totaal onverdiend.

Voor een almachtig God die het beste met de mensen voor heeft, doet hij het erg beroerd. Okee, in het westen lijkt het mee te vallen (schone schijn), maar er zijn genoeg landen waar het niet zo'n feest is.

Quote:
"Raido" schreef het volgende:

God wil het liefst dat jij met Hem zult wandelen en zult in zien dat de 'dienst' van God geen harde dienst is, maar het mooiste wat er is.

Niet zwaar? Noord-Koreanen die een prima leven leiden totdat ze bekeren en worden overgoten met gloeiendheet kokend ijzer in een strafkamp.

Quote:
"Raido" schreef het volgende:

Als jij in die genade tijd niet wil dat Hij koning over jou zou zijn, waarom verwacht je dan dat jij dat zou willen als je overleden bent?

Dat kan jij natuurlijk niet weten, maar ik heb mijn leven gegeven aan God hoor, en serieus mijn best gedaan. Daar ligt het niet aan dat ik ben 'bekeerd'. Het is de onlogica, de absurditeit in het hele christendom en het geloof. Dat is iets wat je niet in één keer ziet. Het is een proces. En God hoeft mij niet te willen als hij al bestaat. Ik wil best vredig sterven zonder God. En dat kan prima.

Quote:
"Raido" schreef het volgende:

God heeft het beste met jou voor, heb jij dat ook met jezelf?

Jep, alleen heb ik van mezelf meer gemerkt.

Quote:
"PascalPas" schreef het volgende:

Een vraagje dus voor iedereen hier: "Is God ook liefde als je absoluut niet in zijn bestaan gelooft?"

Nope.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Als je gelooft dat hij liefde is, dan kan hij dat voor je zijn.

Waarom zou het dan niet ook de andere kant op werken; God is geen liefde als je dat niet gelooft.. er is in iedergeval sprake van 'voorwaardelijke liefde', volgens sommigen.


Samengevoegd:

Een vraagje dus voor iedereen hier: "Is God ook liefde als je absoluut niet in zijn bestaan gelooft?"

Ja, want een auto is ook groen als niet zou geloven dat die auto zou bestaan. Maar ik denk dat je iets anders bedoelt, alleen snap ik dan nog niet waar je precies op doelt...

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid